| Forfatter |
|
Suneth Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen..
har set på nogle Bose Acoustimass 10III surround system. hvordan spiller de i forhold til nogle dali suite eller IKON..
håber i kan hjælpe mig.
mvh. Sune
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Sune.
det er nemt at svare på: dårligt!
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Suneth Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ok...
det var et klart svar.
|
| Til top |
|
| |
Suneth Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
men er dali suite 2,8 serien så lige så gode som IKON serien som man kan købe samlet.
|
| Til top |
|
| |
MoJoo .. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der tilgengæld ikke så klart et svar på .. Jeg vil tro at de fleste ville foretrække IKON. Men du skal nok ind og høre dem først.
__________________ Er der et andet ord for synonym ?
|
| Til top |
|
| |
Suneth Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så må jeg jo gå ned og høre dem. men hælder mest til suiten p.ga designet
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
personligt synes jeg hurtigt at IKON er lidt skinger, så pas på hvad du parrer den med af udstyr
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Suneth skrev:
|
men er dali suite 2,8 serien så lige så gode som IKON serien som man kan købe samlet.
|
|
|
Jeg foretrak klart IKON. Jeg stod i samme situation som dig, og jeg tog i HFK i Århus og hørte dem begge. Vi var 4 unge gutter afsted. 3 kunne bedst lide IKON, mens den 4. bedst kunne lidt Suiten. Er enig i dig med, at Suiten har et flot design (især til prisen), men jeg syntes simpelthen bare at IKON lød så meget bedre, at det var værd at ofre lidt mere på lyden og lidt mindre på designet. Efter min mening spillede Suiten for indelukket, hvorimod IKON'en var meget mere åben - om du kan lide dette eller ej er en smagssag.
Du bliver nødt til at tage et sted hen og høre dem, for det er dine ører der i sidste ende skal afgøre valget. Hvis du vil købe brugt, er der størst chance for at finde Suiten, da IKON udkom for under 1 år siden.
Som Kaizers skriver, så skal man være opmærksom på forstærkervalget. F.eks. ville IKON og Denon ofte være et skidt valg, fordi de begge spiller til den lyse side. Derimod skulle bl.a. Harman Kardon være et godt valg til IKON:
Held og lykke med lytningen, og skriv endeligt når du har fundet ud af mere. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Suneth Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for hjælpen... skal nok skrive når jeg har hørt dem...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til flere mærker og modeller, Dali er ikke på nogen måde noget hvor du får meget for pengene, de dage er langt overstået...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOSE's storhedsdage er overståede.... Derfor forhandles de kun hos den lokale "Radioforretning", sammen med de billigste serier fra JAMO, Technics og Pioneer.
I den sammenhæng vil din "Radioforhandler" sikkert fortælle dig, at BOSE er det der lyder bedst, og når han skal overbevise dig, vil han vise dig hvor flot designet er... Måske vil han endda vove sig ud i at sætte en CD på, så du kan høre BOSE's lyd i et støjfyldt lokale sammen med de andre kunder, diverse TV i baggrunden og larmen fra dør-klokken.
Når man køber BOSE, er det ikke fordi man synes det spiller bedre end alt det andet man har lyttet til. Man køber det enten fordi man tror BOSE stadig er hot, eller fordi Radioforhandleren bilder en ind at det er godt, og fordi man i virkeligheden ikke rigtig når at lytte seriøst inden man køber. Gad man bare lytte seriøst, ville man ALDRIG vælge det. Bevars... BOSE skratter og støjer ikke.. og hvis det er kvalitetskriteriet, så er det OK. Men god lyd... nope.
Hvis du er interesseret, kan jeg sikkert finde en gammel test med BOSE, hvor man kunne konstatere at dette ret dyre sæt, faktisk blev lammetævet af konkurrenter til 1/4 af prisen. Bl.a. fordi BOSE benyttede ULTRA billige stumper fra Kina. BOSE lever af at få noget billigt skrammel til at se flot ud, og så sælge det til hr og fru Danmar/Verden, som ikke har det store kvalitetskrav, da musikken oftest bare er noget man har i baggrunden. Hvorfor er det i øvrigt folk tror, at så snart noget HiFi er lille og ser godt ud, så lyder det sikkeert godt???
Køb hellere noget DALI, System Audio osv... Næsten alt overgår BOSE, med undtagelse af billige papmodeller fra JAMO, ELTAX osv. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Prøv at lytte til flere mærker og modeller, Dali er ikke på nogen måde noget hvor du får meget for pengene, de dage er langt overstået...
|
|
|
Hvilke mærker mener du giver mest for pengene i dag så?
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
|
|
En af grundene til at Dali er så populære, er netop at folk synes man får meget for pengene. De Dali højttalere jeg har haft har været alle pengene værd! Dit indlæg må du altså selv stå til skud for, for jeg synes bestemt du tager fejl.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
|
|
|
Er du faldet i øltønden eller hvordan ser det ud, for det indlæg er da helt skævt 
Dali giver bestemt meget for pengene, og de har noget for enhver pengepung...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch
Chario
Infinity
Ovenstående er alle mærker som har højtalere, der giver langt mere musik for pengene end de dødsenstriste Dalikasser. Jeg tror mange "håber" og er "overbevist" om at de får noget for pengene.....Hurra for marketing, det har altid og vil altid virke.
Men hvis man ikke lægger øre til andet end den ene eller anden Dali, ja så opdager man jo aldrig hvad man går glip af.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
B#€%e ... er det ikke et bandeord? Hvis du nævner det på udenlandske fora, får du 1.000 vis af spammails!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Suneth Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.. igen..
ved godt det ikke er her jeg skal spørge. men hvad for en forstærker kan bruges til dali suite 2,8. den må ikke være alt for dyr.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Klipsch
Chario
Infinity
Ovenstående er alle mærker som har højtalere, der giver langt mere musik for pengene end de dødsenstriste Dalikasser. Jeg tror mange "håber" og er "overbevist" om at de får noget for pengene.....Hurra for marketing, det har altid og vil altid virke.
Men hvis man ikke lægger øre til andet end den ene eller anden Dali, ja så opdager man jo aldrig hvad man går glip af.
|
|
|
Kommer vel an på hvad man synes er god lyd, og hvilke højttalere man måler op med hinanden. Men det er forkert at sige at man ikke for meget for penge ved at købe Dali, om man kan lide lyden eller ej, så er det stadigt god byggekvalitet og gode komponenter.
|
| Til top |
|
| |