Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM220 skal fikses, men hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SigneMR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 August 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har et par B&W DM220 med et par ødelagte enheder i hver. Er der nogle af jer herinde der har et forslag til hvor de kan fikses i Århus? De er
bygget "ud" eller hvad man nu siger, af min far der er radiomand. Men han bor langt væk, så nu er jeg nødt til at finde hyret ekspertise...

Har hørt om en biks der skulle ligge i nærheden af Østbanen, måske Knudrisgade? Er det noget i kan hjælpe med at belyse yderligere eller evt.
anbefale?

Oveni hatten har jeg en gammel Luxman forstærker som skratter helt vildt når jeg lige har tændt den. Idéer til hvordan det kan ordnes modtages
med kyshånd, det er en Luxman 600, den er vel 25 år gammel... Jeg vil også gerne rense den foran FMbåndet og skifte pærerne (hvis det er
sådan nogle der sidder i), men jeg er lidt bange for at åbne den. Har I bud på hvad jeg skal gøre, hvis jeg selv kan, eller alternativt hvem der
kan have pærer til sådan en og hvem der kan fikse den?

Mange spørgsmål, takker på forhånd for svar
Til top Vis SigneMR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SigneMR

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har været inde i butikken omkring Østbanen (ligger i kælderen på hjørnet), og jeg ville ikke turde aflevere noget til rep. jeg havde kært.

B&W burde hifiklubben kunne tage sig af, og ligeledes den gamle luxman. Ellers ligger der et værksted på Nørregade inde i en baggård. De burde kunne fikse luxman'en men de skal alligevel have fat på hifiklubben for at få reservedele til B&W, så her kan du ligesågodt gå direkte til kilden.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

SigneMR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

OK, jeg forstår... Så jeg skal købe enhederne i HiFi klubben, men hvordan monteres de? Er det noget jeg uden videre kan gå igang med?

Mht. min elskede luxman-oldsag, så er det ikke noget jeg kan fikse selv? (Jeg er ganske grøn indenfor det at rode med den slags)

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

SigneMR skrev:
OK, jeg forstår... Så jeg skal købe enhederne i HiFi klubben, men hvordan monteres de? Er det noget jeg uden videre kan gå igang med?

Mht. min elskede luxman-oldsag, så er det ikke noget jeg kan fikse selv? (Jeg er ganske grøn indenfor det at rode med den slags)

Jeg har arbejdet i hifiklubben på hjørnet af borggade og nørregade. Her monterede vi enhederne uden merpris ift. enhedernes pris. B&W reservedele kan dog være ret pebrede, så måske det er billigere at finde nogle brugte.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

SigneMR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er lige den jeg har i tankerne. Tror lige jeg smutter forbi inden arbejde imorgen og hører. I den ene højttaler er det begge de "store"
enheder der er røget, i den anden er det kun den nederste -altså jeg er ikke inde i jargonen, men håber du forstår hvad jeg mener. Kan du sige
hvad jeg skal søge efter?

Den lille dims øverst er intakt i begge, så vidt jeg kan høre...

Og hvorfor mon mine linier deles så spøjst? Mon det er fordi jeg er på mac/safari?

Tusind tak for dine svar :)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg har været inde i butikken omkring Østbanen (ligger i kælderen på hjørnet), og jeg ville ikke turde aflevere noget til rep. jeg havde kært.

He, jeg måtte en gang (for vel 10 år siden) opgive at få lavet en tv-tuner der. Indehaveren havde hukommelsestab, så hver gang man kom ind i butikken og spurgte til reparationen, måtte man forklare ham hvem man var. Så kunne han til gengæld godt huske en.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 August 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

De to store enheder er basenhederne. Nu skriver du ikke hvad der er galt med enhederne, men da højtalerne har ca samme alder som forstærkeren, gætter jeg på at det er ophænget det er galt med. Det kan du se hvis der er huller i ophænget rundt om membranen. Det er en ret almindelig fejl for mange basenheder med den alder. Hvis det er det der er problemet kan du lige så godt skifte alle 4 enheder på en gang. Det er dog tvivlsomt om Hifiklubben stadig kan levere enheder til denne højttaler og hvis de kan er det nok for dyrt. Ifølge Hifirevyen fra 1985 kostede højttalerne dengang 1800 kr. pr stk. En anden og sikkert billigere mulighed er at få enhederne repareret. Prøv at se her : http://www.basrep.dk/ . Der kan du også se et godt billede af problemet.

Med hensyn til forstærkeren kan det være et spørgsmål om at rense alle omskiftere og potentiometre. Det kan ihvertfald give den fejl du beskriver og passer også fint på en 25 år gammel receiver. Hvordan det gøres er beskrevet af Peter Pan her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21739

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes