| Forfatter |
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken højde ville bag højtaler lyde bedst i ?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer du at placere en subwoofer på væggen? Så må det være en ret lille subwoofer!
Som udgangspunkt hører en subwoofer til på gulvet, men det kan sagtens fungere selvom den er placeret bag ved sofaen. Det bedste råd er nok at du prøver dig frem.
Når det gælder baghøjttalere, så skal de helst placeres på sidevæggen, lidt bag lytte positionen ca. en ½ meters penge over hovedet (når du sidder), men der er plads til lidt fleksibilitet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Overvejer du at placere en subwoofer på væggen? Så må det være en ret lille subwoofer!
Det var på en hjemmelavet reol jeg mente :)
Som udgangspunkt hører en subwoofer til på gulvet, men det kan sagtens fungere selvom den er placeret bag ved sofaen. Det bedste råd er nok at du prøver dig frem.
Når det gælder baghøjttalere, så skal de helst placeres på sidevæggen, lidt bag lytte positionen ca. en ½ meters penge over hovedet (når du sidder), men der er plads til lidt fleksibilitet.
Ok, tror de skulle vende lige frem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja væggen er nok en dum idé, men bag sofaen behøver ikke være dårligt. Du kan prøve at sætte den op i sofaen, hvor du normalt sidder og ser film. Så gå rundt i stuen, og der hvor der er mest bas, er det ideelle sted at stille den, men det er jo ikke sikkert at det er det mest optiske optimale __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at have sub'en placeret lige bag sofaen. Det duede ikke hos mig. Man kunne alt for tydeligt høre den, så det droppede jeg igen. Min erfaring siger, at den helst skal stå tæt på fronterne for at blive integreret i lydbilledet.
Men prøv da bare selv. Det er da nemt at flytte rundt på, så kan du jo bare flytte det tilbage hvis det ikke dur.
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det selvfølig rigtigt :)
Nu hvor jeg har jeres opmærksomhed, jeg er ved og lavet mit eget TV-Møbel og tænkt på at lave en hylde og låge som passer lige nøjagtigt til min reciver, men bliver det for varmt eller får den luft nok fra bag siden? (Planen er at lave 1.5cm luft i breden og højden og det selvfølig i begge sider)
Det samme gælder for min center, er de 1.5cm nok? (Den skal selvfølig stå synligt)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
|
Ja det selvfølig rigtigt :)
Nu hvor jeg har jeres opmærksomhed, jeg er ved og lavet mit eget TV-Møbel og tænkt på at lave en hylde og låge som passer lige nøjagtigt til min reciver, men bliver det for varmt eller får den luft nok fra bag siden? (Planen er at lave 1.5cm luft i breden og højden og det selvfølig i begge sider)
Det samme gælder for min center, er de 1.5cm nok? (Den skal selvfølig stå synligt)
|
|
|
Receiveren skal have meget mere plads! Nu har du ikke nævnt hvilken receiver du har, men de fleste bliver pænt varme, ikke kun på grund af forstærkeren men også på grund af alt den processor kraft der er indbygget (pc'ere bliver jo også ret varme). Du bør mindst give receiveren 10 cm luft i toppen og et par cm på hver side. Prøv at se i manualen.
Om det kan fungere med centerhøjttaleren er svært at svare på når du ikke har fortalt hvilken center det er! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvfølig:
Reciver: DENON AVR-3806
Center: DALI IKON Vokal 2
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
3806 skal helt sikkert have godt med luft!!!
Vokal 2 har portene foran, så de kan muligvis godt fungere fornuftigt med den integreret i et møbel, bare pas på at du ikke får den placeret for tæt på gulvet, det vil jo være lidt ærgelig hvis det lyder som om al dialogen kommer fra "kælderen"  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
3806 skal helt sikkert have godt med luft!!!
Så må jeg hellere give den en masse luft.
Vokal 2 har portene foran, så de kan muligvis godt fungere fornuftigt med den integreret i et møbel, bare pas på at du ikke får den placeret for tæt på gulvet, det vil jo være lidt ærgelig hvis det lyder som om al dialogen kommer fra "kælderen" 
Så kan den bare stå oven på møblet, hvis jeg synes der står nogle nede i kælderen :) |
|
|
|
| Til top |
|
| |