| Forfatter |
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Mine forældre ska ha sig et nyt anlæg og har spurgt mig hifikyndige om hvad de skal købe. Jeg sender den lige videre til jer  . De havde oprindeligt set sig lun på noget B&O men jeg fik dem overbevist om at de ku få noget de ville blive betydeligt gladere for i det lange løb. De lytter primært til klassisk musik, lidt opera, musical, lidt pop/rock alla Clapton, og i det hele taget en masse unplugged musik, ikke bas musik. Budgettet ligger på omtrent 20'000. Desuden skal det være nogen forholdsvis diskrete/pæne højtalere, ikke noget Dali Skyline her. Jeg har bare virkelig ingen ide om hvad man skal kigge efter til de penge og til stereo. Det skal helst købes i samme butik. Jeg tænkte noget i stil med flg.: System Audio 1750 a 6000 : 12000,- Noget Rotel forstærker og CD måske, men hvad? Men i ved det sikkert bedre end mig, hjælp vil værdsættes ufatteligt! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i samme situation med mine forældre.
Problemet er at der findes ikke ret meget som er i samme flotte design som B&O.
I sidste ende blev det til noget helt andet, men det som de fandt ud af, var at indbygningshøjttalere var det eneste alternativ, hvis man ikke vil have nogen højttalere til at stå. Ellers er der sådan noget som Dali's Piano serie, som også er ret flot og lyder rigtig godt.
Vi så også på en masse forskellige forstærkere, men der findes ikke ret mange forstærkere som er flotte iforhold til B&O.
Men en ide kunne være at købe en flot forforstærker f.eks. Harman Kardon Signature 1.0 og så sætte effektforstærkerne et andet sted, eller købe aktive højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg ikk så meget for mht. aktive højtalere osv. Altså Rotels design o.lign. synes det er pænt. Samme med Thule og Densen for at give en ide om det hele.
Hva siger i til 1750'eren, og hva mht. elektroniken?
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Rotel lyder som et godt bud da det også fås med et ganske neutralt/øjevenligt design. Med et budget på 20.000 passer det vel fint med en RA-05 forstærker (ca. 5000) og en RCD06 CD-afspiller (ca. 4300). Det vil sammen med SA 1750'erne give et ganske "sleek" anlæg, der sagtens kan dække almindeligt hyggelytningsbehov. Forstærkeren er dog ikke noget powerhouse (2x40 watt). Lidt afhængig af hvor meget farmand har behov for at kunne fyre op for Clapton når han er alene hjemme, kunne de jo overveje at opgradere til RA-06 forstærkeren (2x70w) til ca. 6300.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er du ikke så meget for aktive højtalere? Ville ellers anbefale dig at kigge på, og lytte til, et par af Genelecs små monitor højtalere - ufattelig meget vellyd for pengene, små mål og et diskret design der kan passes ind de fleste steder... fås bl.a. hos Aage Jensen - men tag ikke fejl, jeg kender flere audiophiler der sværger til dem som HiFi-højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkey, tak for dit bud, det er taget til efterretning. Erla, det sku jo også være lidt halv kønt at se på  Jeg er skisme ik så meget for designet...
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er rummet det skal spille i. Har en kammerart som lige har købt noget Harman med SA 1550 (mener jeg de hedder.) Og det spiller ganske fornuftigt, og kostede lige i underkanten af 20k, med kabler, cd afspiller, intg og dab. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig at sprænge budgettet lidt  Hifi4You i Esbjerg har i øjeblikket tilbud på et sæt Primare forstærker/CD spiller. IA21 og CD21 til 13.500 (normal 17.500)  Det spiller, til prisen, utrolig detaljeret og åbent med masser af dynamik. Finish og byggekvalitet er også til et stort 11 tal. Nu ved jeg ikke hvor stor stue dine forældre har, men hvis den ikke er alt for stor, vil jeg anbefale dig at give Aurum Cantus Leissure 2 SE et lyt. Rent håndværksmæssigt ligner de en million. Billedet giver dem slet ikke retfærdighed. Alt i alt løber det så op i ca. 22.000 uden kabler. [edit] og i samme butik
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart god pris på Primare. Det ser jo også ganske godt ud. Men de der højttalere ligner i min verden noget der er løgn. De er sikkert flot bygget, sådan håndværksmæssigt, men de er godt nok grimme. Bare min mening.
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Helt klart god pris på Primare. Det ser jo også ganske godt ud. Men de der højttalere ligner i min verden noget der er løgn. De er sikkert flot bygget, sådan håndværksmæssigt, men de er godt nok grimme. Bare min mening.  |
|
|
Jeg har skam også set dem (og ikke mindst hørt dem!) live i butikken, de fås jo også i andre farver, og lyden - ja den fejler BESTEMT ikke noget, de spiller rigtig godt !
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om udseendet betyder mindst lige så meget som lyden
(hvis ikke mere?) for dig, derfor kunne det måske være en fordel hvis
du kan fortælle lidt om, hvad du (og dine forældre) synes ser godt ud ?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.arcitec.dk også er den ikke længere
ligner b&o men lyder 100000 gange bedre. de er så fede de Athena!
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de ligner godt nok B&O meget. Men hvad med budgettet? Ser lidt pebrede ud...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fornemmer helt klart at det er det ydere der har det sidste ord her  Hvad med et kompaktanlæg fra Denon el. Teac, og så nogle "usynelige" Kef "æg"?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
ligner b&o men lyder 100000 gange bedre. de er så fede de Athena!
|
|
|
Præsis og efter min mening slår de B&O med flere længter hvad angår lyden 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
| Ja, de ligner godt nok B&O meget. Men hvad med budgettet? Ser lidt pebrede ud... |
|
|
Jeg mener at kunne huske at 1.0 eren koster 8K stykket. Har selv 2éren pt.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Analogue enigma musiksystem til 9.500 - så er der 10.500 til gode højtalere eller Audio Analogue Primo CD + Audio Analogue forstærker Primo Settenta til 5.500 hver og Audio Analogue Tuner Primo VT, 5.500 stk ialt 16.500 + Tannoy Sensys DC 1 reol HT på tilbud til 2.600 for et sæt - ialt 19.100 - og så må de gå lidt over budgettet og giver 2995 for en audio pro subwoofer Alt samme set i Top Sound på Østerbrogade i kbh.
og nej jeg har ikke noget med den butik at gøre bortset fra at jeg selv skal ind og købe audio analogue cd afspileren senere på ugen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
ligner b&o men lyder 100000 gange bedre. de er så fede de Athena! |
|
|
Måske lidt unfair overfor B&O. Deres orgelpibe højtalere er måske
ikke fantastiske og kvaliteten retfærdiggør ikke prisen, men de er da ikke SÅ
ringe.
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
ligner b&o men lyder 100000 gange bedre. de er så fede de Athena! |
|
|
Måske lidt unfair overfor B&O. Deres orgelpibe højtalere er måske ikke fantastiske og kvaliteten retfærdiggør ikke prisen, men de er da ikke SÅ ringe.
|
|
|
Jeg er helt enig. B&O er udsat for en del jantelov her i forummet. Jeg synes også B&O's orgelpiber lyder meget "tunede" og de har ikke nogen rigtig bas (ikke mærkligt med det volumen kabinetterne har og de små enheder), men de leverer en forholdsvis uforvrænget lyd som slår billige plasticanlæg med mange længder og designet er verdensklasse. Det kan man ikke komme uden om. At disse B&O for lydkvaliteten svarer til at sige at en pradasko er noget møg fordi den ikke kan holde til ligeså meget som en sikkerhedsstøvle, eller ikke er ligeså god at løbe i som en Nike air... Det rammer ved siden af målet, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men hvem gider gå i prada når man kan slæbe et halvt blomsterbed med ind på tæppet med sine timberlands  Ikke for noget og jantelov eller ej - men køber man b&o går man mere op i design end lyd anderledes kan det ikke være og kan de stakkels forældre lide at høre klassisk musik er det måske lidt synd at fjerne de to nederste oktaver fra musikken - sikkerhedssko eller ej __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |