| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nysgerrig efter at vide hvilken effektforstærker I vil sætte på et sæt Dali Euphonia MS4? Højttaleren siges jo at kræve en god forstærker, men hvis den får hvad den bør ha' skulle den spille rigtig flot.
Fyr løs af jeres erfaringer og fornemmelser!
(Ps. lad os antage at rummet højttalerne står I er ca. 40 kvm.) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Gravity? Min egen Doxa, Audia Fligt 100, NAD 3020i.....
|
| Til top |
|
| |
Ducky Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olsen
Ifølge en af mine bekendte skulle kombinationen af et et par MS4 og en Lyngdorf TDA2200 være en af de mest musikalske kombinationer han nogensinde har hørt. Han er revisor uden trang til overdrivelse, så det var måske værd at give den opsætning en lytter.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de større fra Holfi (NB1, NB 250 m/u PAPU) kunne også overvejes
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg endu mere i tvivl - ej, tak for indput, og lad forsat forslagene strømme ind.
Dali Gravity: Hvem forhandler denne store sag? Den virker kompetent, men koster vel også derefter? Hvordan beskrives dens lyd i forhold til andre forstærkere?
Lyngdorf TDA 2200 lyder spændende, ikke mindst fordi det er en digital forstærker - men har den kræfter nok til at trække MS4'erne når det virkelig gælder?
Holfi kunne også være et bud, men jeg ved ikke helt om jeg bryder mig om trædesign. Det er jo helt klart et smagssag 
Jeg kan da lige tilføjer, at jeg gerne vil sætte Euphonia MS4'eren op i surroundsound sammenhæng, hvad bør jeg så overveje i forhold til flere kannaler der skal trækkes, samt evt. forforstærker med indbygget dolby digital dekoder mv.?
Vil dog gerne have noget der spiller med stram bas i stereo - hvilket jeg prioriterer lidt højere end surroundsound. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tda2200 burde ikke få problemer med at trække dem.. Du siger du vil gerne have det i noget surround. Søger du en surround forstærker oder? Den mest musikalske løsning vil være at bruge en en int. stereo forstærker som effekt når du kører surr. og så bruge den alene når du kører stereo. Edit: ups.. så ikke den var en effektforstærker du søgte - og det er endda skrevet med fed - kunne være jeg skulle få tjekket synet en ekstra gang
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classé Audio Cam 350 monoblocks....350W i 8 ohm...700W i 4 ohm....det burde vist være rigeligt...og at de så også "spiller" som en drøm gør det bestemt ikke værre  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Classé Audio Cam 350 monoblocks....350W i 8 ohm...700W i 4 ohm....det burde vist være rigeligt...og at de så også "spiller" som en drøm gør det bestemt ikke værre
|
|
|
Hvad ligger prisniveauet på?  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
<snip>
Dali Gravity: Hvem forhandler denne store sag? Den virker kompetent,
men koster vel også derefter? Hvordan beskrives dens lyd i forhold til
andre forstærkere?
<snip>
|
|
|
Dali Gravity er udgået af produktion for længe siden, og skal derfor
findes brugt (prislejet er jeg ikke sikker på, men mon ikke 30.000 kr
+/- det løse kan gøre det  ). For de penge får man jo også 100 W. ægte klasse A med en kampvægt på tæt på de 100 kg  Lydkvaliteten er givetvis helt oppe at ringe  .
Olsen skrev:
<snip>
Lyngdorf TDA 2200 lyder spændende, ikke mindst fordi det er en
digital forstærker - men har den kræfter nok til at trække MS4'erne når
det virkelig gælder?
<snip>
|
|
|
Dette kan heldigvis afgøres ved "selvlyt" - En tur omkring en af
Hifiklubbens butikker, hvor de har en TDA 2200 og et par MS4 stående,
så kan du afgøre dette selv  Jeg tror
ikke, der er problemer i den retning. Det er nok mere et spørgsmål om,
hvorvidt du synes TDA 2200 + MS4 spiller godt sammen.
Olsen skrev:
<snip>
Holfi kunne også være et bud, men jeg ved ikke helt om jeg bryder mig om trædesign. Det er jo helt klart et smagssag 
<snip>
|
|
|
Yep, men nu fås Holfi jo også med sort alu front, så deeeet...... 
I forhold til TDA 2200 har Holfi jo en noget anden lydfilosofi, så det
er nok snarere det, der er afgørende. Her er så bare lige det lille
problem, at Holfi produkter nu kun sælges direkte fra dem selv, og
altså ikke længere gennem Hifiklubben.
Olsen skrev:
<snip>
Jeg kan da lige tilføjer, at jeg gerne vil sætte Euphonia MS4'eren
op i surroundsound sammenhæng, hvad bør jeg så overveje i forhold til
flere kannaler der skal trækkes, samt evt. forforstærker med indbygget
dolby digital dekoder mv.?
Vil dog gerne have noget der spiller med stram bas i stereo - hvilket jeg prioriterer lidt højere end surroundsound.
|
|
|
I fald at du ønsker at kunne udvide med surround senere, kan du med
fordel kigge efter en pre, der har home-theater pass-through eller hvad
det nu hedder?! Altså en 5-kanals indgang og udgange til alle 5
kanaler, hvor kun en volumenregulering er indskudt mellem ind- og
udgang. Dette stiller naturligvis krav om en ekstern dekoder eller en
DVD afspiller med indbygget dekoder, men til gengæld får du ikke
forforstærkeren "snavset til" med digitale dekodere og et (over)læs af
andre funktioner - Det bringer lydkvaliteten op, eller prisen ned,
afhængig af betragtningsvinkel
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Classé Audio Cam 350 monoblocks....350W i 8 ohm...700W i 4 ohm....det burde vist være rigeligt...og at de så også "spiller" som en drøm gør det bestemt ikke værre
|
|
|
Hvad ligger prisniveauet på?  |
|
|
Brugt kan de opdrives til omkring de 30000kr...måske en anelse mere....men hvad gør det når man så har effekt til ens fronter (uanset model) for livet  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Olsen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
|
|
|
Hvad ligger prisniveauet på? 
|
|
|
Brugt kan de opdrives til omkring de 30000kr...måske en anelse mere....men hvad gør det når man så har effekt til ens fronter (uanset model) for livet
|
|
|
Enig i betragningen mht. at kunne bruges resten af livet - HVIS de altså ikke går i stykker Nå, men nu er jeg ikke så meget inde i monoblokke, men skal der ikke bruges minimum én til hver højttaler? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Olsen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
|
|
|
Hvad ligger prisniveauet på? 
|
|
|
Brugt kan de opdrives til omkring de 30000kr...måske en anelse mere....men hvad gør det når man så har effekt til ens fronter (uanset model) for livet
|
|
|
Enig i betragningen mht. at kunne bruges resten af livet - HVIS de altså ikke går i stykker Nå, men nu er jeg ikke så meget inde i monoblokke, men skal der ikke bruges minimum én til hver højttaler? |
|
|
Jamen det der med at gå i stykker det siger vist sig selv  ...men nu er Classé Audio jo ikke ligefrem kendt for dårlig kvalitet  ...men monoblokke jo....2 stk. skal der til....men anslået pris fra før er skam for 2.stk....så ingen ko på isen  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad S200, TactS2150 og Tact TDA2200 kan anbefales. Husk analog indgang på Tact'en hvis du skal bruge den til surround. Så får du til gengæld suveræn stereo samtidig med surround, idet du bruger Tact'ens DA-convertere til musik, og din surround dekoder til film.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Nad S200, TactS2150 og Tact TDA2200 kan anbefales. Husk analog indgang på Tact'en hvis du skal bruge den til surround. Så får du til gengæld suveræn stereo samtidig med surround, idet du bruger Tact'ens DA-convertere til musik, og din surround dekoder til film.
|
|
|
Mht. Tact, er det så fordi der ikke findes nogen digitale surround dekodere - altså dekodere med "digital out", at Tact'en skal have analog indgang? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Svend P skrev:
|
|
|
|
Mht. Tact, er det så fordi der ikke findes nogen digitale surround dekodere - altså dekodere med "digital out", at Tact'en skal have analog indgang?
|
|
|
Jaeh, det tror jeg i hvert fald ikke der gør. Og Tact'en forstår ikke alle signaler. Det skal være i et for den kendt format. D.v.s de gængse stereo formater. Hvis man smider AC3 ind i den, kommer der hvid støj ud i den anden ende
Jeg kører med en minidisk som A/D konverter til surround. Det fungerer ok.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et dejligt problem du har, at vælge en lille forstærker til de dejlige ht'er 
Hvad med denne her : http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2024
Koster kun 23.500, har ikke lyttet på den, men det er en nem og kraftfuld løsning.
Så er det jo bare om den lyder godt  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha... et godt bud du kom med der - meeeeeeen nu er det jo Euphonia MS4 og de kræver efter sigende noget udstyr med kraft og saft - så mon det er tilstrækkeligt?
Noget helt andet: Hvis jeg først begyndte at begyndte at interessere mig for surround forstærkere, så ville jeg uden tvivl skulle hører andre mærker med lignende funktioner i samme prisklasse - og så bliver det for alvor svært at bestemme sig.
Vil dog under alle omstændigheder gerne ha' noget at smide i enden på MS4'erne som virkelig holder dem i et jern greb. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Sunfire-fætter mangler ikke kræfter!
Om man så kan lide lyden er en anden sag, men muskler er ikke dens svage side.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en svær beslutnig du skal træffe, den sunfire er dog målt til 2x 278w, men watt siger jo ikke noget om lyden.
Der er jo også lige prisklassen at tage hensyn til, skal der bruges 20k eller 200k ?
Jeg stopper for i dag,
God jagt Olsen __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
|
|
|
Først så tænkte jeg på S300, men du skrev S200. Er S300 ikke et bedre valg end S200?
Hvad er den umiddelbare forskel i lyden på Nad S200 og Tact TDA'erne? - Jeg har aldrig hørt Tact eller Lyngdorff, men som sagt så tiltaler de mig en hel del. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |