| Forfatter |
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Jeg har læst side op og side ned om forskellige subwoofere, og selfølgelig fået nogle hentydninger ved forskellige forhandlere om hvilken subwoofer der er bedst i 10-20.000 kr. klassen.
Jeg er kommet frem til følgende dog uden at have hørt på dem selv:
Velodyne SLP 1200R, Velodyne DD10, Martin Logan Grotto og Martin Logan Depth
Kravet har været at subwooferen skal være hurtig og precis så den kan spille med i stereo. Men det vigtigste er at den har en dyyyyb og en hurtig bund uden man ved hvor subben egentlig står når man ser film. Jeg har læst på flere tråde om Velodyne og SVS. Så det jeg søger mest er nok erfaringer fra folk vedr. Martin Logan subwooferen. Men vil selfølgelig gerne stadigvæk høre alle de erfaringer folk har med disse subwoofere og forskellene på disse.
P.S. Jeg har ikke valgt SVS pga. størrelsen. Det skal også lige siges at rummet subwooferen skal spille i er 4 meter bred og 8,5 meter lang. Anlægget spiller på langs af rummet.
På forhånd mange tak.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et stort rum. Loftet går i kip, og dermed forstærkes bassen nogle steder når man står op. Det er derfor jeg vil have en dyyb og hurtig sub. Det er planen at jeg vil indvestere i en sub som så skal være den rigtige, om jeg så skal vente 6 mdr. endnu for at få råd til en.
Det med den nye SVS kunne være et bud. Så erfaringer ønskes.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
En ting er sikkert! du får brug for mere end en 12" i det rum. På Velodynes hjemmeside kan du regne ud hvor stoe en sub du får brug for.
Mvh/ Frank.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke rigtig nogen stor erfaring med subwoofere, men jeg ved hvordan det skal lyde så:
Jeg er ikke sikker på jeg vil have en 12" da den er svær til at være hurtig og precis. Så hellere en sub med 2 stk. 8 eller 10". Den skal "bare" være god til at gå dybt. Jeg vil ikke bruge den til at spille højt med i et stereosetup da den hovedsagelig skal bruges til film og musikdvd. 
Hvis jeg er helt galt på den så forklar venligst hvorfor.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joo men når vi snakker om 28-32000 så kommer der vel også andre alternativer ind i billedet eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med de andre. Jeg ville i hvert fald ikke risikere en DD10 til dit store rum.Den vil slet ikke kunne afgive nok lydtryk. Umiddelbart er det eneste jeg kan finde på at foreslå nogle af de store SVS eller DD-modeller. Infinity's Rabos er nu heller ikke helt tovlig, når vi snakker lydkvalitet, men igen, jeg ved ikke helt om det er nok. Det afhænger selvfølgeligt også af hvor højt du har tænkt dig at spille?
Dine krav til lydkvaliteten vil jeg i hvert fald mene du får opfyldt med en DD'er.
Og det med at en stor enhed er langsom, er lidt en skrøne. For det første skal den ikke bevæge sig så langt som eks. en 10" for at afgive det samme lydtryk, og for det andet gælder det bare om at have nok effekt til at drive den, så den bliver hurtig.
Og så lige et link til test af en del subs:
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14971&a mp;start=0&rid=0&SQ=0
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej svend.
Umiddelbart så ser det ud til at Martin Logan's Depth og Velodynes DD15 ligner meget hinanden.
Der er en anelse mere power i DD15 men ML-Depth er noget hurtigere fra 30 HZ og nedefter. Det er hvad jeg får ud af det.
Jeg har også fundet ud af at ML-Depth har samme servosystem som Velodyne kører med. Dette har jeg hørt fra en pålidelig kilde. Ikke så sært de ligner hinanden så meget.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold k**t man får meget for pengene ved SVS PB12 PLUS2. Er dog lidt langsom i forhold til DD15 og ML-Depth, men ellers ser det godt ud.
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
| Er dog lidt langsom i forhold til DD15 og ML-Depth, men ellers ser det godt ud. |
|
|
Hvordan 'læser' du at noget er hurtigere end andet? Lyd både bevæger sig og svinger ved samme hastighed uanset subwoofer..
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ud fra skemaet i testen med Groud delay (ms) og Energy time Freqency Spectrogram.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne de store modeller fra JM Lab også komme på tale, her virker en DD18 næsten lille ved siden af  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers skal du bygge selv? Hvad med 4 subwoofere, en i hvert hjørne, måske noget Peerless XXLS?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det der med at bygge selv er jeg ikke så meget for ellers tak for forslaget.
|
| Til top |
|
| |