| Forfatter |
|
Andersmi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet at købe Dali Ikon 7 har været inde høre dem i hifiklubben og syntes de spiller rigtig godt.
Hvad er jeres mening om disse højtalere, kender i nogen i samme pris klasse som spiller bedre, er ude efter en højtaler som selvfølgelig spiller godt og har en god bas.
Med venlig hilsen
Anders Mikkelsen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ville købe et sæt brugte Dali Grand.
Jeg prøvede Ikon 2 mod Dali Grand Diva hjemme hos mig selv, og diskanten var klarere (men ikke nær så lys) og generelt mere behagelig på Diva'erne. Ikonerne lød desuden ret tyndt, men sammenligningen var naturligvis ikke helt fair, da Diva jo er en gulvhøjttaler, og Ikon 2 en reolhøjttaler.
Nu ved jeg godt at det ikke var nogen af de højttalere du spurgte til, men enheder og klang ligner en del indenfor serierne.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Svend P ville også kigge efter noget Dali Diva, Proac, Avance eller noget Vienna Acoustics.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge et sæt B&W DM604 S3, det er en fortrinlig højttaler til 10K for et sæt.
Jeg har den selv. 
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også tilslutte mig 604S3. Lige ledes ejer af et sæt, og jeg må sige der er smæk for pengene. Nu er det jo egentligt lidt svært, at vejlede ude at du har fortalt noget om dit øvrige anlæg, hvilken musik du lytter til, og hvorda rummet tager sig ud.... Kom med noget - og så er jeg sikker på der sidder kloge folk, som gerne vil bruge lidt tid på, at hjælpe dig til et rigtig godt valg :-)
Musashi
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er klart bedre end et par ikon 7. Men prøv selv at sammenligne. Der er jo forskellig smag.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
SJAG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, og så er du snart nået op på 10 forskellige forslag. Måske slipper du ikke for at tage ud at lytte til de forskellige selv, for at finde ud af hvad du kan lide. Jeg bemærker dog, at alle foreslår brugte højttalere, der i sagens natur har været dyrere fra nye. Så hvis de SKAL være nye, er Ikonerne nok ikke så dumt et bud alligevel
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dog også 2 der anbefaler NYE højttalere, B&W DM604 S3
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh, my bad. Troede B&W som sædvanligt var overpriced , og at man ikke kunne få gulvhøjttalere i den prisklasse fra nye.
Men så er det jo nemt at tage i Hifi Klubben og sammenligne.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersmi skrev:
Jeg har overvejet at købe Dali Ikon 7 har været inde høre dem i hifiklubben og syntes de spiller rigtig godt.
Hvad er jeres mening om disse højtalere, kender i nogen i samme pris klasse som spiller bedre, er ude efter en højtaler som selvfølgelig spiller godt og har en god bas. |
|
|
En af mine venner har lige købt Monitor Audio RS8, den syntes han var bedre end Ikon 7, så måske skulle du også nappe et lyt på den hjemme i stuen. Jeg har ikke hørt Ikon 7, så den vil jeg ikke sige noget om  Det vigtigste er næsten at du kan få det hjem i dit lytte rum, så kan vi være nok så kloge!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Oh, my bad. Troede B&W som sædvanligt var overpriced , og at man ikke kunne få gulvhøjttalere i den prisklasse fra nye. |
|
|
Hov hov, ikke gøre nar af B&W, de laver nogle kanon højttalere. 
|
| Til top |
|
| |
Andersmi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det bedst med at købe nyt, da jeg gerne vil vide hvordan de er blevet behandlet, selv om man måske kan måske mange gange kan få noget der er bedre.
Har været inde og læse lidt om B&W DM604 S3, den ligner et godt alternativ men skal høre hifiklubben om at låne dem begge to hjem så jeg kan høre dem.
Har en NAD T743 som forforstærker og så klare den ellers selv resten af surround højtalerne, som effektforstærker har jeg en Yamaha mx-2.
Så har jeg et tillægsspørgsmål, jeg har set i specifikationerne på højtalerne står der anbefalet max forstærker effekt, spurgte i hifiklubben om jeg måtte bi-wire dem så de får 2X170w pr. højtaler, det måtte jeg gerne, jo mere effekt jo bedre sagde han. Men i specifikationerne står der anbefalet 200w, hvordan kan det være?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får ikke mere ud af at bi-wire. Det er blot højttalerkablet der bliver lagt dobbelt, og du får kun større tværsnit på kablet ud af det. Forstærkeren har kun to kanaler du kan trække effekt ud af.
Jeg er enig med sælgeren i at der ikke sker noget ved at have masser af effekt. Også mere end højttaleren er opgivet til. Men 2x170 W burde være rigeligt til alle formål, så det ville jeg ikke gøre mere ved.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersmi skrev:
|
Jeg har det bedst med at købe nyt, da jeg gerne vil vide hvordan de er blevet behandlet, selv om man måske kan måske mange gange kan få noget der er bedre.
Har været inde og læse lidt om B&W DM604 S3, den ligner et godt alternativ men skal høre hifiklubben om at låne dem begge to hjem så jeg kan høre dem.
Har en NAD T743 som forforstærker og så klare den ellers selv resten af surround højtalerne, som effektforstærker har jeg en Yamaha mx-2.
Så har jeg et tillægsspørgsmål, jeg har set i specifikationerne på højtalerne står der anbefalet max forstærker effekt, spurgte i hifiklubben om jeg måtte bi-wire dem så de får 2X170w pr. højtaler, det måtte jeg gerne, jo mere effekt jo bedre sagde han. Men i specifikationerne står der anbefalet 200w, hvordan kan det være?
|
|
|
Effekten som står skrevet på højttalerne er lige meget. For det er kun sjældent effekten selv der får højttalere til at sprænge. Det er nemlig når de ikke får nok effekt, og begynder at forvrænge. Så ja, så meget effekt som muligt hvis du vil spille højt.
Men jeg ville uden at blinke kigge væk fra både Dali og B&W, og over på et svensk mærke der hedder DLS og især DLS R55. Det er en gulvhøjttaler til 10 k, som ikke er så stor, men så til gengæld sagtens kan spille lige op med højttalere til den tredobbelte pris!
Og så længe de opgraderer dit grej, lige så længe følger den med. Den er utroligt neutral, dynamisk og transperant og er god til stort set alt slags musik. Det er simpelthen en alt for overset højttaler. Folk tror jeg, har det med at undervurdere den pga. den størrelse, og det faktum at den "kun" har to gange 5 tommer enheder. Men det betyder altså intet. Den er rigtig, rigtig god! (Og så kan den altså sagtens spille højt med en dyb bas!)
Den er i hvert fald helt klart en tur til Århus værd (ved ikke om du bor i Århus). Men lige ved siden af hifiklubben på Europaplads ligger Tape Connection lidt nede i en kælder. 
Men til forskel fra DLS R55, er den større DLS R66 til samme pris slet ikke af samme kaliber. Af en eller anden grund blev den slet ikke lige så vellykket som R55. Så den vil jeg ikke anbefale. 
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Andersmi skrev:
|
|
|
|
Effekten som står skrevet på højttalerne er lige meget. For det er kun sjældent effekten selv der får højttalere til at sprænge. Det er nemlig når de ikke får nok effekt, og begynder at forvrænge. Så ja, så meget effekt som muligt hvis du vil spille højt.
Men jeg ville uden at blinke kigge væk fra både Dali og B&W, og over på et svensk mærke der hedder DLS og især DLS R55. Det er en gulvhøjttaler til 10 k, som ikke er så stor, men så til gengæld sagtens kan spille lige op med højttalere til den tredobbelte pris!
Og så længe de opgraderer dit grej, lige så længe følger den med. Den er utroligt neutral, dynamisk og transperant og er god til stort set alt slags musik. Det er simpelthen en alt for overset højttaler. Folk tror jeg, har det med at undervurdere den pga. den størrelse, og det faktum at den "kun" har to gange 5 tommer enheder. Men det betyder altså intet. Den er rigtig, rigtig god! (Og så kan den altså sagtens spille højt med en dyb bas!)
Den er i hvert fald helt klart en tur til Århus værd (ved ikke om du bor i Århus). Men lige ved siden af hifiklubben på Europaplads ligger Tape Connection lidt nede i en kælder. 
Men til forskel fra DLS R55, er den større DLS R66 til samme pris slet ikke af samme kaliber. Af en eller anden grund blev den slet ikke lige så vellykket som R55. Så den vil jeg ikke anbefale. 
|
|
|
Kan kun støtte op omkring ovenstående. Da jeg købte mine R55 var jeg flere steder for at lytte til højttalere i samme prisklasse som du søger, og jeg fandt ikke noget der kunne følge med.
|
| Til top |
|
| |
Andersmi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på denne højtaler og den virker yderst lovende, Jeg bor heldigvis tæt på århus så jeg tager helt sikkert ind forbi.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersmi skrev:
|
Hvad er jeres mening om disse højtalere, kender i nogen i samme pris klasse som spiller bedre, er ude efter en højtaler som selvfølgelig spiller godt og har en god bas.
Med venlig hilsen
Anders Mikkelsen
|
|
|
System Audio lyder kanon, prøv at lytte til dem inden du køber..................................
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, prøv at lytte til System Audio, og så DLS R55 lige efter...
|
| Til top |
|
| |