| Forfatter |
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pt et par Helicon 300, men overvejer en gulvmodel. Jeg har ca. 20 kvm (måske lidt mere) at gøre godt med. Jeg har haft spændt forskellige forstærkere foran disse højtalere. Både med meget effekt og med mindre effekt. Forskellige kabler har der også været inde over. Jeg syntes de spiller godt, men de får altid musikken til at lyde lidt rund og blød. De forskrækker ikke nogen
Jeg tror jeg søger en gulvmodel med lidt mere attack i lyden. Måske B&W CM7 eller en Monitor Audio GS20.
Jeg har pt et Densen setup, som består af Beat-110 og B-410.( Skal nok også snart have en B-305 tol Bi-Amping)
Er der andre gulvmodeller der ville være et kig værd. Nogle forslag??????
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne ihvertfald tage et lyt på B&W 604 S3....der er ihvertfald attack for skillingen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Jeg har pt et par Helicon 300, men overvejer en gulvmodel. Jeg har ca. 20 kvm (måske lidt mere) at gøre godt med. Jeg har haft spændt forskellige forstærkere foran disse højtalere. Både med meget effekt og med mindre effekt. Forskellige kabler har der også været inde over. Jeg syntes de spiller godt, men de får altid musikken til at lyde lidt rund og blød. De forskrækker ikke nogen
Jeg tror jeg søger en gulvmodel med lidt mere attack i lyden. Måske B&W CM7 eller en Monitor Audio GS20.
Jeg har pt et Densen setup, som består af Beat-110 og B-410.( Skal nok også snart have en B-305 tol Bi-Amping)
Er der andre gulvmodeller der ville være et kig værd. Nogle forslag?????? |
|
|
hej Elkjær, jeg er netop skiftet til H300. Før det havde jeg et sæt Vienna Baby Grand, der er en relativt lille gulvhøjttaler. Den lyder sådan set stinkende godt, og jeg tror egentlig godt at du ville kunne få den til at synge i de ca. 20 km2 du har... Endvidere spiller den vistnok ned til 30 herz hvilket er en del. Har læst at H300 spiller ned til 37 herz... Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Helicon 400? Er det ikke det oplagte valg hvis du kan lide lyden i 300 men mangler bund?
Hvad har du haft foran ud over Densen? Densen skal lyde "rund" - det er en del af filosofien og intet ondt i det
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lyttet på B&W 804, her er der tale om en lille gulvmodel med masser af power, kræver dog en forstærker der hælder til den mørke side, men eller er H400 da oplagt som jkjaers skriver  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine øjne er en H400 for stor til 20 km2. Den er vistnok 46 cm. dyb og skal et godt stykke fra bagvæggen, så der skal i hvert fald prioriteres en del plads såfremt det er H400 man går efter...
Lige et link til H400...
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_Helicon_400W_hoejttaler_Kirsebaer.htm
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo,den Helicon 400 er nu et oplagt valg. Men jeg tror nu også den bliver en kende for stor til min stue. Den kræver plads bagtil.
Jeg har prøvet at have Holfi 2.5.1, Marantz, Jungson udstyr spændt foran mine Helicon 300, men de er svære at provokere, især i diskanten. Bunden er ok, men ville nu gerne have en mellemtone med.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skulle prøve at høre ATC SCM40 det er en relativ lille gulvht. Den har den mest fantastiske mellemtone, ekstrem dynamisk og bassen er fantastisk tør (lukket kabinet).
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Audiovector Mi3 Super eller Signature. Super højttaler med masser af attack :)
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve at foreslå et lyt på Avance´s store gulvmodel(afløseren for Signature 8). Den er ihvertfald ikke rund og blød i lyden. Og den kan sagtens fylde dine 20m2 op med vellyd, hvis du ellers kan få placeret dem ordentligt. Jeg har selv prøvet en Densen b200(eller noget) med dem og Icepower og det lød fint. Jeg syntes ihvertfald ikke at det lød videre afrundet. Avancen kan sagtens forskrække med sin dynamik
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
|
Jo,den Helicon 400 er nu et oplagt valg. Men jeg tror nu også den bliver en kende for stor til min stue. Den kræver plads bagtil.
Jeg har prøvet at have Holfi 2.5.1, Marantz, Jungson udstyr spændt foran mine Helicon 300, men de er svære at provokere, især i diskanten. Bunden er ok, men ville nu gerne have en mellemtone med.
|
|
|
Har ikke hørt Jungson, men Holfi og Marants er også til den bløde side.
|
| Til top |
|
| |
JAAP Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ved at Tape Connection har haft, eller måske stadig har tilbud på MonitorAudio GS 60, til 13.000,- for et sæt.
Det bør du undersøge.
Hvis de stadig sælger dem på tilbud, får du ikke bedre højtalere på markedet til den pris.
Venligst
John
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu prøver jeg at låne et sæt Rega R5 eller R7 med hjem og et sæt SA 1750. Det er et svært valg der skal træffes. Der skal også lidt til for at stikke en Helicon 300, men når man nu gerne vil have en gulvhøjtaler
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet B&W 805S ? ved godt det ikke er en gulvmodel men den har trods alt rimelig meget punch i lighed med H300 og efter min mening mere attack i lyden
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Elkjær...
Jeg vil da gerne slå et slag for Helicon 400, det er en fed højttaler... Den bedste og dyreste højttaler jeg har ejet nogensinde... først havde jeg den på 17 kvm i en 2 v'er - der skulle trylles lidt med kabler og Holfi fødder, samt et tæppe på gulvet før det lød godt - nu har jeg den i en stue på ca. 26 kvm og her folder den sig rigtigt ud... jeg har 40 cm til bagvæg og 35 cm til sidevæg og det spiller... du har ca. 20 kvm siger du, prøv at mål det nøjagtigt, det burde ikke være helt umuligt...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Elkjær
Jeg har også Densen, jeg køre med Vienna Baby Grand, i mine ører er det rigtigt godt. At de også ser godt ud gør jo ikke sagen ringere.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som hr. l´Blundt også foreslå kigge lidt på Avance højttalere. Men jeg vil mene at den store gulvmodel (Dana 980) måske kan risikere at blive lige lovlig stor. Men prøv i stedet at lytte til den mindre Dana 930. Som hjemme ved mig levere mere end rigeligt af alt i ca 35kvm. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dana er ikke en højtaler jeg kender så godt, men er det ikke en de har i KT radio?? Jeg har også lyttet lidt på B&W og ja de har lidt mere attack i lyden. Det er bare lige det med at låne en højtaler fra 800 serien, ikke er nemt på Fyn
Jeg har givet Vienna et lyt. Både stander modellen og Baby grand. Det var ok, men heller ikke mere. Jeg syntes de har en flot finish, men har aldrig helt forstået hysteriet omkring de her højtalere.
Jeg prøver den Rega højtaler, da jeg altid er blevet imponeret over deres spillestil. Det eneste med Rega, er den lidt kedelige finish. Den SA 1750 falder nok til jorden. Det er ikke min favorit, men den bliver da testet.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Jeg har hørt i min ørechokoladebolle, at tråden snart skal updates  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er selvfølgelig forskellige betragtninger mht. de højtalere og størrelsen i forhold til rumet, jeg har Infinity Sigma en stor højtaler at have på 22 kvartratmeter.Det spiller nu stadig godt.Har du power nok så måske Infinity Omega men måske en for stor mundfuld for Densen.
Eller hvad med MTS Prelude hvis du kan finde et sæt til rimelige penge, de fylder ikke meget smalle og har 800W indbygget i bassen de kan arbejde og spiller også rigtig godt.Rabos skulle kunne ordne de værste vanskligheder med dit rum i bassen om du har de problemmer.
Jeg deler dine opfattelse omkring Vienna.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |