| Forfatter |
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer af pladsmæssige hensyn at placere min sub bag "lyttepostionen" Faktisk under et hjørnebord. (som står i et hjørne?!?)
Er det en dum ide? Ved jo godt at de lave frekevenser er svære at retningsbestemme, men alligevel...? Deler ved ca. 60 hz pt. Fronter er 2½-vejs DIY... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa ... hvad det er for en sub du ønsker at stille der ... .. hvor tæt på vægen er du ..????
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke lige den sub .. men kender fint den enhed som det er brugt ( har selv et sæt) .. ikke vildt kraftig men fin nok .. har du selv laver det kabinet til den ..????
hvor har du sat den port.... ???
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, enheden er ikke superkraftig... Men den kan godt høres... 
Kabinettet er hjemmelavet ja, og finéret...
Porten sidder på forsiden, lige under enheden... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki.. du kan jo prøve at stille den der ind under .. det kan det ikke ske så meget ved .. det er ikke sikkert du får så meget ud af det .. det kommer lidt an på hvor lyttepostionen er .. der er mange ting som påvirker lyden ...
men du kan godt komme ud for at bassen lyder kedelig hvis den kommer for tæt på vægen . da subben danner en resonans i vægen bag ved som kan være meget øv at høre på .. ved jo ikke hvor sart dine øre er på den område .. prøv at stil den .. hvis du ikke syntes om lyden så prøv lige inden du flytter den igen .. så stop noget i den bas port ( et par strømper er fine til det ).. sådan en port kan også være med til at danne en fæl lyd ... prøv dig lidt frem
hvad har du ellers af udstyr
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står en sofa lige foran hjørnebordet og det er nok den primære "lytteposition" Nu er jeg ikke hifi-lytter, men mest film-kigger og radio-lytter 
Er ikke ude på at få bedre lyd, (eller det er man vel altid) men bare den samme lyd...
Som subben står nu, så står den alligevel helt inde i et hjørne...
Klik på mit link forneden, så kan du se hvad der ellers er i hjemmebioen... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser lækkert ud din hjemme bio ... jeg vil da bare prøve at stille den under det bord .. så findet du ud af om det er godt eller ej....
troede endelig ikke den enhed var kraftig nok i sig selv til at give lyd til den font du har dig ..
dem jeg har bruger jeg til lav mellemtone i steder for bas ..
prøv dig frem
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CKN.
Hvis den skal stå tættere på dig vil du få en meget mere fysisk gengivelse, fladere frekvensgang, den vil(potentielt) ikke genere andre nær så meget og et par andre goder.
Til gengæld vil du nok kunne mærke/høre hvor i forhold til dig den står. Men det betyder jo ikke så meget til film.
Jeg har selv min sub lige bag mig. Først udelukkende pga. naboer osv. Men syntes jeg har fået en masse andre goder med. Og jeg bruger den også til musik. Eneste minus er at jeg kan fornemme den dybeste(40hz. og ned) bass kommer bagfra. Men med lidt mere fiflen med den burde det kunne fikses.
Håber det hjalp lidt på dit spørgsmål. Ellers mister du jo ikke så meget ved et lille forsøg
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg mister jo ikke noget ved at prøve... Det vil jeg gøre lidt senere her i dag...
Jeg skal vel vende fasen 180 grader når subben står bagved? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
A380 Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du får behov for lidt delay, så det er en god ide at vende fasen.
Og endnu bedre, hvis der er delay til subben i din receiver, så brug det, for hvis subben når dig tidsmæssigt før fronthøjttalerne, bliver det meget svært at passe niveauet ind, da hjernen altid vil sende opmærksomheden i retning af den højttaler, som sender lyden først.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev subben flyttet, og første indtryk var "bum, bum, bum..."  Men en kalibrering med målemikrofonen, viste at subben skulle dæmpes 7,5 dB...
Så nu lyder det ganske fornuftigt igen... Synes faktisk det lyder bedre, men det kan måske bare være indbildning? Men jeg kan i hvert fald ikke høre hvor subben står henne, bare høre at den er der... Så det må jo være en god ting  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |