| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har søgt lidt på Eltax.
Det får sku rimelig gode anmeldelser. Endda sammen med bl.a. B&W´s surround system.
Ved godt det ikke er high end med skråtstillede interpolere bipolede impedans frekvens supe dubber, men det er måske noget der kan få min pengepung frem!
Kan se på eltax.dk at de har et rimelig bredt sortiment, men det er desværre kun onlinebestilling. Findes der ikke en butik i H.T. området hvor man kan gå rundt og lytte og få en snak om produkterne?
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må have "samme" højttalere hele vejen rundt, dvs højttalere med samme lyd signatur, ellers bliver det som at lytte til tv´ets højttalere samtidig med at en transistorradio sender samme udsendelse. Desuden vil en Ferrari der kører fra front til bag lyde som en plæneklipper når den når bagkanalerne. Sats på 4 store højttalere for og bag.
Niels.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke plads til store højtalere bag ved..
Der sælges da ikke surround "systemer" med 4 ens højtalere?
Det er der jo ikke engang i biograferne!
|
| Til top |
|
| |
Tossekurt Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag det ikke ilde op, men er det ikke en voldsom "nedgradering" at gå fra en Jamo 507, til en model fra Eltax???
personligt har jeg Jamo hele vejen rundt:
front: Jamo 707i (MEGET flotteog gode højttalere) 
center: Jamo center 200
bag: Jamo surround 200
Sub: Jamo SW 505
og dette sæt er virkeligt fænomenalt, godt nok er det også fra Jamo det hele, men jeg har endnu ikke kunnet få demonstreret et sæt, der har kunnet slå mit! (medmindre man virkeligt ofrer MANGE flere penge end mit sæt har kostet)
men skulle jeg have nyt, ville jeg aldrig gå ned i kvalitet og lyd!
med fare for at få adskillige på nakken herindefra , så vil jeg jo påstå, at en Eltax har lidt for meget "bilka" over sig!!!
men sig til, hvis jeg tager fejl, for så skal det selvfølgelig diskuteres, sådan er det!! jeg vil jo nødigt "svine" et mærke til, for det er jeg ikke ude på.
men mit råd ville umiddelbart lyde:
køb selvfølgelig sættet i samme mærke, og hold dig på Jamo/ B&W- niveau ( eller derover )
jeg kender ikke særligt meget til Gale, så hvad angår dem, så må andre træde til med råd, men kig efter, hvor meget "bilka" du har tænkt dig at have stående i dit anlæg!
|
| Til top |
|
| |
Tossekurt Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte måske lige at sige, at Eltax ikke er en decideret ringe højttaler i mine øjne!! (hvis der nu var nogle der skulle tro det) men derfor betragter jeg det stadig som adskillige niveauer lavere end f.eks Jamo. men sig til, hvis i mener at jeg har taget fejl!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
|
Du må have "samme" højttalere hele vejen rundt, dvs højttalere med samme lyd signatur, ellers bliver det som at lytte til tv´ets højttalere samtidig med at en transistorradio sender samme udsendelse. Desuden vil en Ferrari der kører fra front til bag lyde som en plæneklipper når den når bagkanalerne. Sats på 4 store højttalere for og bag.
Niels.
|
|
|
Det er absolut ikke nødvendigt - hvis man vælger nogle tilpas seriøse baghøjttalere skal lyden nok følge med. Så længe man har nogle baghøjttalere der kan levere en lille slat bass til det samlede billede skal resten nok gå op i en højere enhed. Alene det at man har front- og baghøjttalere fra samme fabrikat men med forskelligt ohm-tal gør en forskel - det må man korrigere sig ud af! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
så I mener ikke jeg burde bytte det jeg har p.t. ud til fordel
for enten Gale eller Eltax?
Men i mit nuværende system er der intet der passer sammen heller ikke i impedans
Hvis jeg skulle skifte noget ud hvad skulle det så være?
Er der nogle der kender til mine B&W højtalere, og ved hvordan de ligger sammenlignet med nuværende B&Wér
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et komplet sæt fra Dali blås serie og dem er jeg ovenud tilfreds med, du kan se hvad jeg har i min signatur, men vil give de andre ret, men hvis du ikke har råd til en så stor afskrivning, så vil gale nok være et udmærket alternativ. og der burde der ikke være problemmer med din nuværende Sony (hvis den da kan reddes ) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
CoZmatic Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelt indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CoZmatic skrev:
| Jeg startede også med at spørge om 2 eltax´er ( gladiator 44 ) hvar et godt køb. og der var ikke EN ENESTE herinde der sagde go for at jeg skulle købe dem. du kan også se det på vægten. de vejer kun 18 kg/stk. en højtaler i den størrelse skal MINDST veje 25 kg for at være bare en lille smule "kvali". i starten ville jeg også købe et par eltaxer men jeg skiftede til et par dali 850 som vejer 32 kg/stk vilket er næsten det dobbelte. jeg ved ikke hvor meget det sæt du har kigget på koster, men de højtalere jeg køber koster 2600 for 2 da de er brugte men i god stand. |
|
|
De hedder Radionette Gladiator 44 - ikke Eltax! Ved godt at ham fyren der købte dem skrev Eltax, men det er forkert.
Jeg mener faktisk kun at El-giganten sælger Radionette. Groft sagt er det et l**te mærke.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radionette er det samme som Eltax, men med eget navn så behøver
man jo ikke give prisgaranti
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax laver mange forskellige modeller og ikke alle kan fåes i dag; min yndling og What hifi´s er liberty 5+, liberty 3 og nexus11 og15 er også ok, men glem deres 4vejs pyramider, det er ikke det samme. Gale´s højttalere er ok hele modelserien igennem, men giver selvfølgelig mere bas jo dyrere de er!!!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå begejstingen omkring gale, jeg har selv 3040 og deres 3080W. Min erfarring er at de spiller ringere jo længere tid der går (eller også bliver jeg mere kræsen), og jeg er virkelig træt af lyden i mine.
Men, skal det lige tilføjes, smag og behag er heldigvis forskellig - også inden for lyd :)
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyttede til 3040 i forrige uge i HK, og jeg må indrømme, at jeg ikke var imponeret. Jeg lagde specielt mærke til bassen, som efter min mening er upræcis/uklar, og så var det helt tydeligt at akustisk guitar eller diverse lilletromme slag blev urealistisk gengivet. Alt i alt har jeg ikke meget til overs for Gale må jeg indrømme - det er for billige! Men det er vel også pointen, at man overhovedet kan få gulvhøjtalere til 1000 stykket!! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |