Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forskel på Avance-højttalere og Dana. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Jeg har førhen fået god hjælp her på forummet, så jeg tænkte jeg lige ville prøve igen. Jeg har et par Avance Signature 3 MKII på et par Audiomagic-standere. Jeg er vældig glad for dem, men er faldet over et par Avance Signature 8 MKIII, hvor der måske kunne laves en byttehandel. Jeg har for ca. 8 måneder siden hørt et par Dana 980, som jeg syntes lød ganske forrygende. Jeg har så to spørgsmål:

- Hvordan er Avance Signature 8 MKIII ift. Avance Signature 3 MKII?

- Er Signature 8MKIII den samme højttaler som Dana 980? Jeg har nemlig set det samme billede på beskrivelser af begge højttalere... EHvis ikke, er der så stor forskel?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke med den konkrete model. Men jeg har haft dana 930, som er en direkte efterfølger til signature 3 mrk III - og der skulle ikke være meget forskel.
Så jeg er rimelig sikker på at det også forholder sig sådan med signature 8 mrkIII kontra dana 980eren..

Iøvrigt er signatureren en fantastisk højttaler imo

mvh Mikael

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Henrik Rossel skrev:

Hej forum.

Jeg har førhen fået god hjælp her på forummet, så jeg tænkte jeg lige ville prøve igen. Jeg har et par Avance Signature 3 MKII på et par Audiomagic-standere. Jeg er vældig glad for dem, men er faldet over et par Avance Signature 8 MKIII, hvor der måske kunne laves en byttehandel. Jeg har for ca. 8 måneder siden hørt et par Dana 980, som jeg syntes lød ganske forrygende. Jeg har så to spørgsmål:

- Hvordan er Avance Signature 8 MKIII ift. Avance Signature 3 MKII?

- Er Signature 8MKIII den samme højttaler som Dana 980? Jeg har nemlig set det samme billede på beskrivelser af begge højttalere... EHvis ikke, er der så stor forskel?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Mvh Henrik

Hej Henrik

Jeg har selv ejet Signature3 mk3, og lyttet på flere modeller fra Avance.

Såfremt du laver en byttehandel til sig8 mk3 får du en større model i en opgraderet version. Der er i sagens natur forskel på lydgengivelsen da sig8 har en ekstra enhed.

Jeg har aldrig lagt øre til mk2 modellerne, men har ikke spottet forskel på sig3 mk3 og Dana 930 (den nyeste version af standeren). Det samme gælder for sig8 mk3 kontra 980 modellen, som ja i bund og grund er den samme højttaler (mk4? ) Hvad jeg har fået at vide så ligger forskellen i delefilteret og den interne dæmpning af kabinettet. Enheder er samme størrelse etc.

Designmæssigt er der ingen umiddelbar forskel fra mk2 til dana, udover at mk2 kunne fåes i birdeye ahorn også, hvor sig3 og dana desværre kun fåes i kirsebær.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar.

Lyder som om det er noget jeg skal forfølge. Jeg kommer nok til at betale en lille merpris ved en byttehandel, men det er vist kun fair. Ved I hvad nyprisen er for en Signature 3 MKII (købte mine brugt) og en Signature 8 MKIII?

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Henrik Rossel skrev:

Tak for de gode svar.

Lyder som om det er noget jeg skal forfølge. Jeg kommer nok til at betale en lille merpris ved en byttehandel, men det er vist kun fair. Ved I hvad nyprisen er for en Signature 3 MKII (købte mine brugt) og en Signature 8 MKIII?

Mvh Henrik

Prisen på Dana 980 (Sig8) er omkring 17000kr. KTradio sælger et sæt til 16980kr kan jeg se.

Da jeg købte mine Sig3 stod de til en nypris på 10000kr, men de faldt hurtigt efter til omkring 7000kr. Senere har jeg set dem til 6000kr. Mener også at have læst, at det var deromkring nyprisen på mk2 versionen lå.

Men hæng mig helst ikke op på noget her

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes