| Forfatter |
|
Rulle Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en rimelig stor vinkelstue på som det kan ses på billedet herunder. Den vil vel kræve en rimelig kraftig subwoofer for at få en god lyd vil den ikke?
Jeg har lidt kig på Dali SWA12, ville den kunne klare jobbet og samtidig spille godt med DLS D/T3 serien?
Hvad ville i ellers foreslå?
Hvilken placering vil være den bedste? Jeg har selv tænkt på ved siden af højre fronthøjtaler.

__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken model af dem?
Hvad med B&W ASW650? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer vel an paa dit behov og krav til störrelse og design.... jeg har en velodyne spl-1200 og den gör det ogsaa helt godt.
__________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er også blevet anbefalet Velodyne af flere, men det er noget over mit budget.
Jeg har nemlig en brugt ASW650 i kikkerten, men ved ikke om den er kraftig nok til sådan en stor stue? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at placere en sub i hjørnet ved sofaerne, da jeg tror at vinklen vil æde bassen, hvis den placeres ved fronterne.
Placeret der behøver den heller ikke at være så voldsom stor.
En brugt ASW650 kan snildt dække dit behov. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byg en IB, billigt og godt (tror jeg nok, har ikke fået min installeret endnu). Den kan placeres i gulv, loft og andet rum.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W ASW650 vs. Audio Pro Ace Bass 2
Som sagt skal anlægget bruges 95% til film, og jeg kan godt lide en dyb god bas. Hvilken af de ville så være bedst? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W650 er efter min mening en rigtig skidt sub. Har ikke hørt LIGE den men har hørt 600eren og den kan slet ikke kaldes en subwoofer hvis du spørger mig. Lyden fra den var flad og monoton.
Hvis du godt kan lide god dyb bas skal du have en SVS hvis du leve med størrelsen, ellers prøv velodyne. SPL1200 er en god sub, men for de samme penge får en VÆSENTLIG mere dyb bas i en SVS.
Hvad er dit budget? __________________
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om B&W ASW650 eller Audio Pro Ace Bass 2, disse sub, ville du ikke blive glad for, hværken i et lille rum eller et stort rum, man kan med
fordel bruge to sub. basse, nogle af de store modller fra SVS eller velodyne som fx. velodyne spl-1200 er vejen frem.
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De subs i nævner er noget over hvad jeg vil investere i en sub desværre. Det er også derfor jeg udelukkende søger brugt.
Men budgettet hedder ca. 3000,-
Jeg får en Audio Pro Ace Bass 2 til test senere idag, så må jeg se om i får ret hehe.. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Lynge med hensyn til pladseringen af subwooferen. L formede rum er besværlige, og afstanden fra lyttepositionen til frontrækken gør heller ikke opgaven for subben nemmere om den skal stå der fremme med højtalerene.
Et budget på 3000kr til et så stort rum skaber nogle begrænsninger, og du bliver nødt til at prioritere. Dyb bas for 3000kr i et så stort rum er fuldstendig udelukket så det du skal til at vælge i mellem er om subben skal være stor eller om den skal være lille men dermed begrænset i hvor højt den kan spille uden at bryde sammen.
Ace Bass 2 er lille og ganske så begrænset i hvilke lydtryk den kan levere, den stikker heller ikke dybt men gir sig i overkant af 30hz. I området omkring dit budget findes det nogle subs er lidt større, men som kan levere langt højere lydtryk, det er XTZ 99 W12 og W10. De har heller ikke den dybeste bassen, men kan levere langt højere lydtryk end AB2.
Du kan få det hele, men da skal du bruge lidt flere penger. SVS PB10 vil kunne spille rimelig højt, og meget dybt (ca 17-18hz), den koster ca 4700kr ferdig leveret.
Jeg har haft både en Ace Bass 2 og en PB10, min påstand er at PB10 er verdt de ekstra pengene og mere til. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rulle Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg er enig med Lynge med hensyn til pladseringen af subwooferen. L formede rum er besværlige, og afstanden fra lyttepositionen til frontrækken gør heller ikke opgaven for subben nemmere om den skal stå der fremme med højtalerene.
Et budget på 3000kr til et så stort rum skaber nogle begrænsninger, og du bliver nødt til at prioritere. Dyb bas for 3000kr i et så stort rum er fuldstendig udelukket så det du skal til at vælge i mellem er om subben skal være stor eller om den skal være lille men dermed begrænset i hvor højt den kan spille uden at bryde sammen.
Ace Bass 2 er lille og ganske så begrænset i hvilke lydtryk den kan levere, den stikker heller ikke dybt men gir sig i overkant af 30hz. I området omkring dit budget findes det nogle subs er lidt større, men som kan levere langt højere lydtryk, det er XTZ 99 W12 og W10. De har heller ikke den dybeste bassen, men kan levere langt højere lydtryk end AB2.
Du kan få det hele, men da skal du bruge lidt flere penger. SVS PB10 vil kunne spille rimelig højt, og meget dybt (ca 17-18hz), den koster ca 4700kr ferdig leveret.
Jeg har haft både en Ace Bass 2 og en PB10, min påstand er at PB10 er verdt de ekstra pengene og mere til.
|
|
|
Hej og tak for synspunkterne.
Må nok indrømme at bassen skal stå fremme ved anlæg/tv da alle andre kabler til bg HT osv er skjult i væggen, og så vil jeg meget nødig til at have et sub-kabel løbende langs væggen.
Jeg er selv faldt over den ZTX 99w12, og den får ret så gode anmeldelser rundt omkring. Nu prøver jeg AB2 her i aften, og så må jeg se.
Hvad er jeres mening hvis valget fx. stod mellem en brugt B&W ASW650 og en ny ZTX 99w12? Prisen er ca. den samme. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rulle skrev:
Hvad er jeres mening hvis valget fx. stod mellem en brugt B&W ASW650 og en ny ZTX 99w12? Prisen er ca. den samme. |
|
|
Jeg ville spare de sidste 1500 kr op og köbe en ny svs eller finde en brugt svs eller velodyne. __________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Byg en IB, billigt og godt (tror jeg nok, har ikke fået min installeret endnu). Den kan placeres i gulv, loft og andet rum.
|
|
|
IB er god og IB er godt og vejen frem ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vente, spare mere sammen og få noget ordenligt fra starten fremfor noget du vil skifte ud snart igen!
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhaengig af delefrekvensen du vaelger, kan du sikkert godt slippe afsted med at placere subben i hjoernet ved sofaen (som tidligere naevnt) og undgaa at koebe en stoerre sub.
Alternativt kan du overveje at koebe 2 mindre subs og lege lidt med placeringen af dem. Og igen: afhaengig af delefrekvensen kan de spille mono eller stereo. Jeg kender ikke lige din forstaerker, men nogle understoetter stereo subs, mens andre kraever lidt kreativitet med kabler og bass management indstillinger for at virke.
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeah, men 2 mindre subs til 3000.- det er 1500 stykket. Det faar man jo ikke meget sub for idag.
__________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
gav selv 1500 brugt for min XTC 99w12 Og synes selv den gør det fremragende til de penge, dog er de rum jeg selv har testet den i været markant mindre end det du har.
Men da jeg fik den testet inden køb (sammen med H/K AVR8500 og VA med en 3x6,5" i hver speaker og et rum der var en 50-60kvm) der sparkede den sgu røv med begge porte åbne. Nu er jeg så PÆNT farvet pga det jo er den eneste sub jeg fik lyttet til i det setup og det er da med garanti at en SVS eller Velodyne vil kunne gøre det bedre der, men synes absolut den klarede sig fint.
Men det var blot min lille "test" og beskrivelse af XTCeren.
i mit soveværelse hvor den står nu er den også skruet HELT ned og med begge porte lukket, ellers er den for vild og for dominerende, i forhold til mine små B&W DM601ere __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |