Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL TI5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej er der ikke nogen, som ligger inde med en eller flere DANSKE tests af følgende højttalere: JBL TI5000/3000, 250 TI(alle produceret modeller har interesse), TI10K! gerne hvor de blir testet mod andre højttaler!

Det ville være super, hvis nogen kunne hjælpe mig, da jeg er meget interesseret i disse højttalere....

på forhånd tak....

Brian Høgh

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

skriv en privat besked til Ronin, han kan sikkert fortælle dig mange ting om Ti3000.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej witzel

Tak for hjælpen, jeg har skrevet en besked til Ronin, og fået en masse nyttig information, men vil nu alligevel gerne læse en test af højttalerne.. er der slet ikke nogen der ligger inde med nogen tests???

Mvh Brian

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har Hifi og Elektroniks test af Ti-3000 mod B&W 802 s.3, men jeg har desværre ingen scanner.

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jeg har Hifi og Elektroniks test af Ti-3000 mod B&W 802 s.3, men jeg har desværre ingen scanner.

Den test har jeg vist også til at ligge, jeg skal lige prøve at kigge i gemmerne en gang Det er en herlig højttaler

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det er det nemlig - bortset fra et besværligt stereoperspektiv er den glimrende! Jeg havde ihvertfald mange gode timer med dem!

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Den kan faktisk levere et nogenlunde perspektiv hvis den stilles rigtigt, men der overgås den af mange andre. Til gengæld elsker jeg dens drive og dynamik! Og så får den mange detaljer med i modsætning til hvad mange tror om JBL!

Hvilket blad er testen i - det gør det lidt nemmere at finde den

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

hejsa

du kan finde testen i nr.1 1995

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Tusind tak for jeres indlæg, det ville være helt eminent, hvis man kunne få en kopi af den test eller noget, alt har interesse...

Har forresten fundet et sæt 250TI i pianolak, til 14000kr for et sæt, er det for peberet at give? og hvad er at fortrække 3000/5000 vs 250??? fordele og ulemper...

Mvh Brian Høgh

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Hej allesammen

Tusind tak for jeres indlæg, det ville være helt eminent, hvis man kunne få en kopi af den test eller noget, alt har interesse...

Har forresten fundet et sæt 250TI i pianolak, til 14000kr for et sæt, er det for peberet at give? og hvad er at fortrække 3000/5000 vs 250??? fordele og ulemper...

Mvh Brian Høgh

Ulember....Den er STOR, men flot er den sku. 14000 er ikke for meget hvis den er velholdt,de har trods alt kostet 14.000 stk da de kom frem.

Personligt foretrækker min egen Tannoy, men skulle jeg vælge mellem de tre modeller, ville købe en ti3000, den er i mine øre den bedste af de tre, selvfølgelig afhængig af hvor store forhold du har, Ti5000 og 250ti kræver meget plads da det er 4 vejs højttlaere, så hvis du skal have fuldt udnytte af dem skal du sidde med en pæn afstand til dem og de skal have MINDST en meters luft bagtil,Ellers blive bassen for kraftig.

Ti3000 er ikke nem at gå til, men noget nemmere end de to andre og den spiller med en dejlig luftig neutral mellemtone der rigtig kommer til sin ret i sin tre vejs konstruktion.

Held og lykke

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej Ikke Slipsefyr......

tak for indlægget, så blev jeg det klogere, men at få styr på de mange enheder, tror jeg ikke blir noget problem, da jeg har en NAD S300 som er meget strømstærk!

De 250'er er ca fra 93-94, er der nogen der ved hvilken model det så er? det er jo efterhånden ved at være en gammel hund, sælger ved ikke hvad det er for en model, han har dem til salg for en kunde! Hvad med kantophæng? jeg har læst om flere her inde som har fået skiftet deres....

På forhånd tak Brian Høgh

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har selv haft et sæt 250 TI, som jeg var meget glad for. Men som "ikke slipsefyr" skriver, skal de altså have nogle watt. Din NAD S300 kan sikkert sagtens få dem til at spille......men det bedste vil nok være et kraftigt effekttrin på +200 watt, hvis der skal ordentligt styr på dem....

Som du selv skriver er det klogt at checke kantophængene, de kan godt risikere at være mørnede efter 10 års brug. Og hvis de er det, og du stadig vil købe højtalerne, skal du have et nedslag i prisen. Der er flere steder du kan få dem lavet, der er f.eks. "Højtalersmeden" i Ålborg og "Basrep." i Kolding. Det koster ca. 11-1300 kr. at få lavet begge 14" basser.....

Håber mit indlæg kunne bruges, held og lykke med købet, du skal nok blive glad for dem....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Tak for den nyttige information, godt at der er dette forum, ellers ville jeg da være på herrens mark... ved du om der er nogen specielle udgaver man skal tage afstand fra? hvis de er iorden er 14000kr så prisen, eller er det for meget?

jeg har altid været helt syg med TI serien, både design og lyd, hørte engang TI5000 på et middel Harman Kardon anlæg der spillede noget dance, for fulde gardiner, det lød bare for godt, det hele var der bare, hurtig bas med det rigtige tryk på, og diskanten var lige tilpas, har aldrig kunne slå den oplevelse ud af hovedet.

Mvh Brian Høgh

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jamen, det lyder jo som om du har fundet ud af, hvor du vil hen af i hifi-verdenen.....dejligt at høre

Dem jeg havde hed 250 TI Limited Edition.....de er vistnok fra midt i 90'erne, og jeg mener kun der findes en der er nyere, nemlig: 250 TI Jubilee

Forskellen er vistnok at den Jubilee har fået en anden diskant, og et batteri i delefiltret! Til de 14000 kr. som du skal give, bør det minimum være Limited Edition-udgaven. Det står bagpå højtaleren, der hvor du monterer dine kabler, plus at der er en guldplade med serienr. på, der skal der også stå Limited Edition.

Jeg har desværre aldrig selv hørt hverken nyere eller ældre udgaver end dem jeg havde, men de spiller sgu godt....helt sikkert. Jeg synes bare ikke jeg havde pladsen til dem, plus at min nabo ikke var så vild når fyrede op under dem

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Hej Ikke Slipsefyr......

tak for indlægget, så blev jeg det klogere, men at få styr på de mange enheder, tror jeg ikke blir noget problem, da jeg har en NAD S300 som er meget strømstærk!

De 250'er er ca fra 93-94, er der nogen der ved hvilken model det så er? det er jo efterhånden ved at være en gammel hund, sælger ved ikke hvad det er for en model, han har dem til salg for en kunde! Hvad med kantophæng? jeg har læst om flere her inde som har fået skiftet deres....

På forhånd tak Brian Høgh

Hej Brian. Det var nu ikke kun watt jeg tænkte på, men selve højtaleren er stor og kræver meget plads for at spille optimalt, du skal også selv kunne have en pæn afstand i din lytteposition til højtaleren. Jeg har hørt alle de nævnte modeller  og jeg valgte i tidernes morgen selv en ti3000 som jeg mener har en mere luftig og hurtig gengivelse end de to store modeller, til gengæld får du ikke helt den samme dybbas formåen.

Jeg ville holde mig til TI3000 eller Ti 5000, de er udviklet i samarbejde med den tidligere hi-fi anmelder på HF Michael Madsen bla. Enheder og delefilter er af dyre materilaer simpelhen og jeg syntes klart de modeller er de bedste JBL har lavet til dato. 250TI er også god, men den er lidt mere Amerikansk i lyden hvis man kan bruge det udstyk.  

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen og endnu engang tak for den nyttige og gode information!

Hvis jeg køber højttalerne, kommer de nok til at stå med 2-2,5 meters mellemrum, ca 3 meter til loftet, og 2,5-3 meter til lytte position, med maks o,5 meter bagud, hvordan lyder den opstilling i jeres øre? jeg høre meget forskelligt musik, f.eks Dire Straits, kim larsen, elvis, dance/techno oh musik med gang i, den skal sådan set kunne spille det meste rytmisk musik.... jeg kan se du har købt audiovector istedet for dine 250'er, er det et bedre valg Brian?

Hvad vil det sige den er lidt mere amerikansk i lyden? jeg har hørt 5000'neren, men aldrig 250 eller 3000....

Jeg har et sæt System Audio 1050, som jo ikke er helt i samme klasse, synes også de mangler noget i bunden, så jeg har suppleret med 2 Dali SW8 subwoofere koblet i stereo, hvilket går ganske godt, men jeg vil gerne prøve noget nyt, så min forstærker kan få lov til at vise hvad den kan, også for at få en noget mere High End agtig lyd...

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Hvis jeg køber højttalerne, kommer de nok til at stå med 2-2,5 meters mellemrum, ca 3 meter til loftet, og 2,5-3 meter til lytte position, med maks o,5 meter bagud, hvordan lyder den opstilling i jeres øre?

Dét vil du blive ked af, er jeg svært bange for...! Det vil lyde som Roskilde Festival'en i en festsal...

De kræver plads. MEGET plads. Med de oplysninger du kommer med, så vil du få meget svært ved at få styr på både bassen og stereoperspektiv... Det er langt fra optimalt... Har selv Ti5000...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen....

Det kan godt ske at det er lige lidt nok, hvad angår plads. De kræver noget, men jeg havde også kun mulighed for at give dem 0,5 m. bagud, og det synes jeg faktisk gik udemærket. Men det kan give en meget voldsom bas.....

Grunden til at jeg købte Audiovector i stedet for, var for at få nogle lidt mindre højtalere, som ikke krævede så meget plads. Men også for at prøve noget nyt.....det er jo sjovt nok engang imellem, at prøve nogle andre ting....

Kunne være du skulle satse på den der hedder TI3000, det lader til at mange herinde taler godt for den.....

Og den er også noget billigere, mener jeg så et sæt i den blå for under 6 kilo.....

Så er der jo også penge til nogle gode kabler, f.eks. kimber skulle være gode til JBL.....

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej AV32R

tak for hjælpen, havde ellers håbet på at det kunne gå, da jeg selv synes min stue er forholdsvis stor æv æv æv kan man ikke gør noget for at dæmpe bassen? evt stoppe basporten til?

Mvh Brian Høgh

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Brian!

Så det var ikke en præcis bas du havde, med den afstand? Ja det er altid sjovt at prøve noget nyt, det er meget svært at komme af med hifi feberen, når man først har fået den... Jeg kan godt se der er mange der taler positivt om den, det er helt sikkert en overvejelse værd, er bare så eventyrlig syg med 250 og 5000, der er simpelthen bare noget over de højttalere, som ingen andre har, så det ville da være kanon hvis man kunne få dem til at spille rimelig optimalt...

jeg vil til at på arbejde,men vender frygtelig tilbage med en masse spørgsmål  kan i hygge jer...

Endnu engang tak for svarene

Mvh Brian Høgh

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum