| Forfatter |
|
Jackie linolen Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er på udkig efter nye baghøjtalere. Jeg vil have en "ægte" baghøjtaler, eventuelt en konstruktion med mulighed for dipoldrift. Desværre synes jeg ikke at markedet ligefrem svømmer i den type højtaler. Mine alternativer indtil videre er:
Jeg lægger vægt på at de kan integreres nærmest usynligt i hjemmet, derfor vil farven hvid eller lyst træ klart være at foretrække. Budget er 3000-6000 pr. sæt.
Mit øvrige udstyr kan ses i min signatur...
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle indbygningshøjttalere - då har man jo mulighed for at lave ægte 7.1 fx.
Desuden skal i jo være opmærksom på at dipol højttalere mere hører Dolby Pro Logic tiden til - med de nye digitale formater er 7.1 med direkte
højttalere at foretrække. Det er jo også det man bruger i de nyeste biografer....
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der...
Et par ideer kunne være MK sound's små tri-polede surround-højtalere, Alpha K-4 eller M-4T.. www.mksound.com
De er små af størrelse, men stor af ydelse..
En indbygnings-højtaler giver dig ikke den samme frihed, som du har til vinkle "uden-på-væggen"-monterede højtalere, for at opnå den "perfekte" sweet-spot....
At dipolede hører til pro-logic-tiden, er vist en sandhed med modifikationer. Man bruger di- tri og pentra- polede baghøjtaler før at gøre bagkanalernes lyd så "bred" som muligt. Så er det lige meget, om det er med Pro-logic eller Dolby digital eller DTS, eller hvad det nu hedder i dag....
__________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med podspeakers ? __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jackie
prøv lydbutikken de har atlantic-technoligy.de laver dipolebaghøjt.der er også en eltax model som lydbutikken anbefaler. kender ikke modenr. men prisen er vist ca 1600 for et sæt
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo laver også nogle dipol baghøjttalere, der skulle være ret gode.
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg stoetter op omkring de M&K hoejttalede sivertsmed taler om. De er en af de bedre (virkelig gode) loesninger man kan faa. Og , ja de bygger paa tripole princippet, som egentlig er en MONOPOL hoejttaler hvor der er tilfoert DI-POL i siderne. den arbejder paa ingen maader i modfase, men til gengaeld er den kraevende naar det kommer til placering paa bagvaeggen/sidevaeggen. Den hoejttalerkunstruktion, bruger baade side og bagvaeg, da der sidder hoejttalerenhedder paa siden af hoejttaleren. Det goer den forholdsvis laast i mulighedderne hvordan man kan vinkle den. Men det er et laekkert resultat... Og saa er denne M&K hoejttaler jo heller ikke saa stor.
Martin __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Jackie linolen Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|