Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Entusiasme, detaljer og rum for 4000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige skilt mig af med mine gamle "kasser" og er derfor på udgik efter noget andet. Jeg har tænkt mig at bruge ca. 4000,- (+/- 3000,-) - og de SKAL være brugte.

Jeg skal "bare" have et sæt ikke alt for store (fysisk) gulvhøjtalere... gerne nogle der får det til at lugte af high-end. Har en Thule PA120 og Denon S10 (bliver inden længe udskiftet med Densen eller Marantz) til at trække det. Jeg lægger stor vægt på entusiasme i gengivelsen. Sekundært skal der gerne være masser af detaljer og rumfornemmelse. Rummet er ca. 30 m^2. Jeg hører mest stille musik (Bruce Springsteen, Van Morrison, Norah Jones, Dire Straits, Allan Olsen), men også mere komplekst musik (orkester og rock).

Kender du nogle kompetente højtalere der nogenlunde matcher ovenstående, så lad mig høre om det! 

WAF - faktoren er ikke relevant

På forhånd tak

Thomas

Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Dali Helicon 400

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du har et sæt Helicon til 4000,- eller deromkring er jeg klar.. !
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

hehe...  han skrev 4000 +/- 3000 ...  og i min verden betyder det han har 7000kr til at købe HT'er for   

Og så kan han godt strække sig lidt og give de 10000kr, og så er han ved at være der  hvis han køber dem brugt

Hvis nu han har tænkt sig at købe Densen skal han da have en højttaler der kan spille med på Densen's niveau ... så kan han da ikke bare nøjedes med at købe en skaldet højttaler til 4000kr  ...  Det ene skal jo passe til det andet!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Avance sig3 mkII - fås brugt til ca 4000 - spiller super med Densen!!! Har selv sig3 på B100 - du må gerne komme og lytte hvis du kommer til Kbh. I mine øjne/ører kan den alt det du efterlyser. Og så overholder den budgettet. Til gengæld er det en standerht, men kan jo også fås som gulvht. til omkring 7-8000 brugt.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for hjælpen. Ville vildt gerne have et sæt Helicon og går også og venter spændt på at den nye stander-model skal dukke op i Hifi-klubben - nogen der har nogen anelse om hvad de kommer til at koste? De andre i serien får jeg vist ikke råd til foreløbigt. Man skal vist pænt på den anden side af 20.000,- for at blive kørende der - selv om det er brugt.

Avance har været med i overvejelserne, men jeg mener ikke Signature 3mkII flytter luft nok til mit rum. Der må gerne være lidt bund med i lydbilledet - derfor gulvhøjtalere.

Af andre har jeg overvejet Avance Dana MKI og Dali Grand Coupé. Begge godt nok standerhøjtalere, men de lyder væsentligt større end de er.

Lidt mere amitiøse bud kunne være DAT TT, B&W CM4, Dali Grand Diva eller lign, men de er desværre allesammen ret dyre i anskaffelse. Jeg har ikke hørt nogle af dem... endnu, men de har fået gode anmeldelser. Er der nogen der kender til nogle rigtige røverkøb i denne klasse hører jeg gerne nærmere.

Er der forresten nogen der kender til Dantax Albatross 3 (eller andre Albatross'er). Det er en markant anderledes højtaler, men den ser da spændende ud - og er til at betale! 

MVH Thomas

Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt foreslå et par B&W 603S3, de koster 7k fra nye af, så mon ikke de kan erhverves for lidt mindre, hvis de er brugt :)

Har selv et par 601S3 der spiller ganske nydeligt, måske lidt meget diskant pga. jeg har parret dem med en Denon receiver og så lidt for lidt bas (det er HELT klart denon receiveren, min mors Pioneer har en dyb klang hvor de lyder kanon på :)  ) Nu er 603'erne jo også med en ekstra basenhed :)

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Helicon 300 kommer i butikkerne engang til marts. Kender ikke prisen. Den lyder godt synes jeg.

Har du hørt sig3 ? Mit bud er at den flytter mere luft end Helicon 300 (hørte den på messen) - Har dog ikke hørt dem i direkte sammenligning.

Hvis du ikke bryder dig om sig3 er det selvfølgelig helt fint, jeg er jo ikke ude på at reklamere. Har den bare selv og synes den er god, og blev meget overrasket over den bas-formåen. Giv den i det minste et lyt. For min skyld...

MVH Obi.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Dynaudio 52 SE. Koster omkring 9000 kr. fra ny
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

hehe...  han skrev 4000 +/- 3000 ...  og i min verden betyder det han har 7000kr til at købe HT'er for   

Og så kan han godt strække sig lidt og give de 10000kr, og så er han ved at være der  hvis han køber dem brugt

Hvis nu han har tænkt sig at købe Densen skal han da have en højttaler der kan spille med på Densen's niveau ... så kan han da ikke bare nøjedes med at købe en skaldet højttaler til 4000kr  ...  Det ene skal jo passe til det andet!

Tvivler stærkt på at du finder et sæt Helicon brugt til 10000 kr. på denne side af julen 2008

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Avance har været med i overvejelserne, men jeg mener ikke Signature 3mkII flytter luft nok til mit rum. Der må gerne være lidt bund med i lydbilledet - derfor gulvhøjtalere.

Et sæt Signature 8 mk2 kan findes til ca 8k på dba.dk. Hellere bruge lidt for meget og blive glad og tilfreds med købet, end at bruge lidt mindre og aldrig blive rigtig glad for det man har købt.

Eller hvad med et sæt SA1280mk2 til 6k, http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=1419

Mvh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

audiovector M3 sig. eller måske super.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Både Avance Sig. 8 og Audiovector M3 super er rigtigt gode bud i lige den prisklasse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes