Forfatter |
|
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i dag lyttet til den pågældende højttaler. Det blev en oplevelse jeg sent glemmer! Hvad har I af meninger om den?
De var sluttet til hhv et NAD (S300/S500) og Cayin (265Ai/CDT-15A) anlæg, som jeg tidligere har lyttet en del til... Men det er, som sagt, jeres mening om højttaleren jeg gerne vil høre __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
synes også det er en super HT....... men må nok indrømme jeg ville vælge Helicon 400 istedet da jeg synes den umiddelbart spiller bedre.... en smule mere dynamisk og medrivende i dens spillestil
og merprisen kunne bruges bedre...... f.eks mere forstærkerkraft i form af ekstra effektblok til biamping.... så ville det virkelig rykke og til 12000,- som merprisen er.. er der råd til en fin forstærker til biamping
|
Til top |
|
|
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme mening, de lyder simpelthen fremragende. Men jeg valgte selv at købe Helicon 400, den spiller utroligt godt, og lammetæsker den gamle Dali Grand. Bas er der faktisk nok af i Helicon 400, så jeg ville nok gøre som Jacobsen, bruge pengene på noget af alt det andet grej man nu har brug for til så fine højtalere ;).
Mvh.
Per
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket udstyr spiller I på? For jeg blev rent ud sagt meget skuffet, det er jo trods alt en højttaler til 20kkr  __________________ Mit grej
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
??? meget skuffet
hvad sammenligner du med!!!!
hvis du ikke kan høre det så køb CW ( )
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er især skuffet over bassen, der virker meget upræcis og buldrende. Derudover havde jeg forventet en bedre opløsning, men det var især et problem med NAD-anlæget...
Mine nuværende højttalere er JBL Ti3000, der har noget optimeret delefilter... __________________ Mit grej
|
Til top |
|
|
Tiger Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hørte jeg dem på en Holfi forstærker oppe i Ålborg, og der var bassen kontant, fyldig og præcis. Kort sagt der manglede intet!.
Tror du ikke bare du har hørt dem på en forstærker der ikke har haft kontrol over dem????. Det kan vel også være de ikke var tilspillede..
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spurgte om de var spillet til og det sagde han de var... Cayin'en gjorde det bedre end NAD'en, men det er den mindste af de to  Desuden har jeg lyttet på begge anlæg med andre højtalere, hvor det hang meget bedre sammen  __________________ Mit grej
|
Til top |
|
|
Tiger Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
så tag et smut i klubben igen, og bed dem om at sætte en Holfi på dem ;), eks. en Holfi Integra 2.5.1 det lyder nice!.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes 800'eren leverer det smæk i bunden som den "lille" 400 mangler lidt af...men det er jo en smagssag. Rent lydmæsssigt er der ikke den helt store forskel, men lyden bliver lidt mere "helsstøbt" ved 800 frem for 400 pga. den mere kontante bund.
Jeg må desværre erklære mig uening i udtaleleserne om, at det er bedre at spare lidt på HT'eren og så bruge det sparede på forstærkere. Efter min mening giver HT'eren ca. 50% af lyden så her skal der ikke spares....
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen du ht du har nu er jo heller ikke en sinke. Kvalitetsmæssigt som sådan er der jo ikke nogen forskel. Men der er meget stor forskel i lydstilen. Hvis du vil lytte ordentligt, ville jeg tage ht. med hjem og give den lidt tid.
Jeg ville aldrig købe en ht. fra ny. Brugt til den pris finder du nærmest decideret high-end grej. Alternativet er jo eks. også et par brugt dali grand, hvis du har et stort rum, eller diva hvis det er normalt.
HVad er galt med de ht. du har nu ? Hvad ønsker du ? - hvis du ikke har gjort det klart er det jo svært at gå efter noget ?
Hvordan er delefilteret optimeret ?
Hvad jeg kender fra min gamle ht. xlp200, var der l**te komponenter i stor stil i delefilteret.
/Kramer
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja-ja, testet med denon dvd 2900. Mage til bras. Snik snak over hele linjen, men retfærdigvis er det jo heller ikke en rigtig test.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Ja-ja, testet med denon dvd 2900. Mage til bras. Snik snak over hele linjen, men retfærdigvis er det jo heller ikke en rigtig test.
|
|
|
Ja det kan vel ikke siges bedre .
Den er ellers nice opbygget 
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Jammen du ht du har nu er jo heller ikke en sinke. Kvalitetsmæssigt som sådan er der jo ikke nogen forskel. Men der er meget stor forskel i lydstilen. Hvis du vil lytte ordentligt, ville jeg tage ht. med hjem og give den lidt tid.
Jeg er helt enig!
Jeg ville aldrig købe en ht. fra ny. Brugt til den pris finder du nærmest decideret high-end grej. Alternativet er jo eks. også et par brugt dali grand, hvis du har et stort rum, eller diva hvis det er normalt.
Jeg planlægger bestemt heller ikke at købe dem nye. Men det er jo nemmere at komme til at lytte ved en forhandler
HVad er galt med de ht. du har nu ? Hvad ønsker du ? - hvis du ikke har gjort det klart er det jo svært at gå efter noget ?
Der er ikke noget galt, men det skader vel ikke at sondere markedet for mulige afløsere Jeg vil naturligvis gerne have det hele: Opløsning, dynamik, drive og homogenitet! Men det bliver naturligvis et eller andet form for kompromis. Egentligt er jeg meget tilfreds med Ti3000'erne, men jeg kunne da godt tænke mig et bedre perspektiv. Ellers skal de leve op til Ti'erne eller endnu bedre overgå dem med flere længder
Hvordan er delefilteret optimeret ?
Aner det ikke, jeg købte dem brugt og har aldrig åbnet dem...
|
|
|
Grunden til at jeg spurgte jer er, at jeg ikke vil dømme dem alene ud fra den ene oplevelse, selvom det er svært __________________ Mit grej
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er måske nice opbygget, men man kan ikke undgå at spukulere over, hvor mange kroner, der er gået til komponenter! Delefiltret ligner noget med 150 - 300 kr. i komponenter(typisk Dali!)!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Ja, den er måske nice opbygget, men man kan ikke undgå at spukulere over, hvor mange kroner, der er gået til komponenter! Delefiltret ligner noget med 150 - 300 kr. i komponenter(typisk Dali!)!! |
|
|
ja og er de opbygget nice ?
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og så er det skudt højt. Dali køber jo ikke scr kondensatorer til de priser vi slipper for dem ved elfa.se. Vi taler ca. 1/4 del af vores pris. Og det gælder også resten af vejen. Enhederne ser også billige ud. På den måde er det sgu flot hvad Hother Bak kan få du af dem. ha-ha. Jeg har stor respekt for den måde, han designer højtalere på. Der er lydlinje gennem både små og store, dyre og billige, og sammenhæng i alle de år han har designet for Dali. Det viser at han bruger øerne mere end de fleste andre. Det skal vi sige tak for. Uanset om vi kan lide lyden.
Og så koster det flotte kabinet jo også kassen at lave.
/Søren
|
Til top |
|
|
Tiger Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der galt i at delefilteret ikke koster mere??, nu kender jeg ikke prisen men resultatet svarer da for sig selv, højtalerne spiller absolut fremragende.
Desuden kan det da være svært at lave et delefilter ret meget dyrer, da det er forholdsvis få og enkelte komponenter der skal bruges, udover det laver Dali jo selv flere af komponenterne til delefiltrene.
Jeg er af den mening at Dali virkeligt har ramt plet med Helicon serien, men vi sætter jo alle forskellige krav til højtalere. Hvad der er godt til nogen, er ikke altid godt til andre..
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, de spilder da ikke en lejlighed for at vise "stripetease" af deres kære Helicon serie. Hvad jeg kan se er billige komponenter hele vejen pakket pænt ind i et standard kabinet med en "pæn" lyd, der er så spændende som en trist dansk regnvejrsdag..
|
Til top |
|
|