| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey…
Vil der her være en god ide, eller ville det være virkelig dumt???
Jeg har et par Jamo D 430… Men så havde jeg tænkt mig at købe en surround forstærker… Kører lige nu med en stereo.… Også købe et par Dali 450 brugt, men en Dali sc-1 center…. Og så nedgraderer mine Jamo D 430 til surround kanaler…
Det med hvilken forstærker det skal være finder vi ud af senere… Men vil det overhovedet værre et setup der er værd at spendere lidt penge i… Et sæt Dali 450 koster jo kun 2500-3000 kr… Og mit værelse er ikke så stort så er det ikk bedre at købe dem i stedet for 850???
Hvad siger i til det??? Vil dette give vellyd, så jeg vil sidde og nyde en film i surround, som jeg gør nu i stereo :P
Mvh Michael…
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu... Lidt hjælp... Der er da 38 der har set den.. KOm med bud, hvad som helst...
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis spørgsmålet er, om du kan benytte dine Jamo som bagkanaler til en Dali 450 front, så joo, det kan lade sig gøre...
Men nu er det sådan at tingene hænger sammen - dvs det altid kan betale sig at tænke forstærker med ind i setup'et. Du snakker også om 850'ere....
Jeg ville til enhver tid vælge 850'erne, men igen... det er bare mig.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... Ja ja, men bare dig, tæller også... For det er jo en andens persons mening...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god måde at starte på.. langt de fleste med et begrænset budget, starter på den måde.. selv har jeg os nogle skod BagHT men eftersom de kun bliver brugt til effekter i film, og lidt understøttelse til Dvd-Audio gør det ikke så meget at de har en lidt anden klang end mine fronter..
Personligt ville jeg vælge 850, har altid haft svært ved at købe de mindste modeller.. men ingen tvivl om at 450 ville passe bedre til et lille rum..
God jagt 
Hvis du ser under markedspladsen for brugt køb her på siden ville du finde et par 18 MKII til 1250 kr
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe hvis dit værelse ikke er så stort vil et sæt 450 vist kunne gøre det, 850eren kræver vist rimlig plads bagud. centeren skal hedde sc-5 forresten (4x4") eller SC-7 (2x5,25") __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bagHT'erne betyder sku ikke så meget i surround setuppet... i hvert fald ikke i forhold til Center og Front...
Hvis du bare koncentrerer dig om at få en rigtig god center og så de der dali 850 (Selvfølgelig skal du have 850 og ikke 450...det skal bare være vildere )fronter, så ville der ikke være nogen som helst problemer med at bruge dine Jamo til BagHT's. __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...
Så tror jeg at jeg vælger Dali 850, men hvad så med center... Den skal være god... Der er jo blevet anbefalet et par stykker men de er jo ikk for kønne... Hmm, så har i nogle andre forslag.. Eller kun Dali Sc-5 eller Sc-7 der dur :D
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Film kan ses i stereo, hellere godt stereo end nogenlunde godt surround. Film i stereo kan sagtens fylde fra 2meter ude over højttalerne og med punktformet center uden centerhøjttaler, nåja, man kan så ikke blive skudt bagfra med et diffust skud, men der er i øvrigt heller intet billede, hvis de skulle skyde forbi og man får chancen for at vende sig om!!! Såeh, indtil 240graders skærme kommer på markedet, ville jeg "nøjes" med stereo, det er jo ikke omnimax!!! 
Surround, tsk-tsk!!!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville tage 450'erne hvis dit rum ikke er for stort,har selv haft 850, blev
aldrig rigtig glade for dem de var simpelthen for store(15m2 lytterum)
men det er helt sikkert en god højtaller så hvis du er bas freak såe...
tag du bare 850.jeg syntes bare det var for meget af det gode(bassen).
mvh
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, så man sku måske vælge at købe det tilbud med Dali 450 + Sc-5 for 3000 kr... Kan nok godt få krejlet det ned på 2500 kr. :D
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste i et surround setup er at frontkanalerne og centeren passer sammen klangmæssigt. Så får du et homogent lydbillede foran dig og det tæller. De bagerste kanaler siger alligevel ikke ret meget, så du kan sagtens anvende dine Jamo'er sammen med et komplet sæt Dali'er i front og center
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Oki, så man sku måske vælge at købe det tilbud med Dali 450 + Sc-5 for 3000 kr... Kan nok godt få krejlet det ned på 2500 kr. :D
|
|
|
Det lyder som en god ide`. Men jeg ville nu nok overveje at opdrive sc7 istedet for sc5. Pga de størrer enheder, kan den jo klare lidt mere. Når du så har fået mere plads, køber du jo bare 850eren som front og bruger 450eren som baght . Så har du ens lyd hele vejen rundt
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt... Syntes os selv at Sc-7 centeren er lidt federe, end Sc-5... Så sådan to styks (Sc-7) og et sæt Dali 450, også som den kloge hr. wrong rigtig skrev, så kunne jeg jo altid købe et sæt Dali 850... Ingen problemer der :D
Er det noget der ville give god lyd???
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DALI 850 kan ikke måle sig med DALI 450, når det gælder HIFI gengivelse. 850'eren kommer kun til sin ret, hvis man enten har et kæmpe lokale at spille i (hvilket du ikke har), eller hvis man lider at trangen til at spille ustyrligt højt og samtidig er 100% bas-fanatiker.
Og selv om man vil spille højt, er 850 ikke sagen i et lille lokale. Den er for dominerende, og spiller bulder i stedet for musik!
|
| Til top |
|
| |