Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: DUX 5777 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen der kender til en DUX 5777. Der sidder en Phillips 400 Pickup på hvis der er nogen der kender sådan en?

Det eneste jeg kan sige om maskinen er at den er fuld automatisk, og der står Electronic Direct Control på den.

JEg har længe gået med tanken om at få anskaffet mig en Rega P3 eller lign. men da jeg er i besiddelse af ovenstående, kunne je ggodt tænke mig at høre om forskelle i de to maskiner, og om den jeg har kan bruges

Håber nogen kan komme med lidt input.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

dux var stort set identisk med philps - samme modeller med lidt forskellig kosmetik - skkert også derfor at der er en philips pu på

hvordan løber de rundt, holder den hastigheden - hvis du rør ved paldetalerkenen mens den drejer stopper den så meget nemt eller er der træk kraft nok til at give dig lidt modstand

lån en plade hvis ikke du har en - men klavermusik - lyt efter om klaveret lyder rent eller om der er en slags vibreren kombineret med uldsok - i givet fald er der for meget wow futter i værket og så kan du ligeså godt droppe den

Jeg tror ikke den er på høkjde med en rega P3 eller P2 - der var vist en P2 på qxl køb nu for 599 forleden

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Okay, der er modstand når jeg prøver at holde tallerkenen, og den kører med samme hastighed hele tiden. Der er i hvertfald ikke noget hør bart galt med den.

Jeg har en del plader, men har aldrig rigtig fået lyttet til dem, og vil derfor gerne have en ordenlig pladespiller.

Jeg har en masse klassisk liggende, men jeg har pt. ikke en ordenlig RIAA, til mit "rigtige" stereo setup, bruger en gammel Rotel til at høre lidt LP, men jeg vil dog lave den test du beskriver.

Hvad er forskellene fra en P2 eller P3 i forhold til såden en som min?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

p2 har en arm der hedder rb250 og p3 har en arm der hedder rb300 - uden man piller ved armene er p3s arm bedre. Jeg mener at have læst at motoren skulle være bedre på p3 end på p2 og plinten stiverere - det kan du finde tråde om herinde der afklarer

der er langt mindre dingelværk over en p2 og p3 i forhold til dux og du vil kunne forvente at der er mere styr på instrumenterne, mere og bedre og fastere bas og flere detaljer i de  høje område vel og mærke hvis du udstyrer en p2 og p3 med en god pickup og ikke spiser den af med en 295kr riaa fra elgiganten

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for input.

Jeg tror jeg vil prøve at låne mig en P3 her et sted i århus, og så muligvis invistere i sådan en. Og så lege lidt med RIAA og lign.

Hvis jeg skal overveje en thorens i samme prisleje som en P3 eller P2, hvilken model skal man så gå efter?

Jeg er ved at blive helt bidt at vinylverdenen, og kan allerede høre der nigen gange er mere dynamik på en LP en CD, især Mike Oldfield - Crises. Så jeg glæder mig til at lære mere om denne verden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes