| Forfatter |
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens..
Så er afløseren til mine dali 104 bestilt, det blev et sæt VP6 MKII fra frequence som lige er blevet bestilt her i morges...
nogen der har erfaringer med deres sæt? glæder mig meget til og få dem samlet og testet.
goe ideer osv er meget velkomne da det er første gang jeg gir mig i kast med og bygge selv 
/Pops
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Det lyder da fornuftigt! Du må endelig sige til hvis du har brug for en hånd 
Hvordan havde du tænkt dig kabinettet skal være? Hvilken finish? Skal du også lave en stander?
Jeg har jo et udemærket forslag til en Byg-selv stander 
Mvh
Søren B4 :-)
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey B4 din gamle ****** 
Finish er jeg ikke nået til endnu, så indtil videre bliver det i køn 19mm MDF pyntet med blyant streger... 
Delene bliver sendt lørdag 
Angående stander havde jeg en ide med MDF plade i top og bund, og et forholdsvis kraftigt PVC rør fyldt med tørret sand, det burde gøre den rimelig tung og stabil.
Hvornår kommer du forbi og aflevere usb key 
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en lille update til dem der nu måtte læse det her ... 
Træet er lige blevet bestilt i dag og jeg er min første erfaring rigere... LAV HULLER OSV SELV!!! de tager fandme røven på en i byggemarkeder  eller... 600 kr for udskæring inkl. alle huller dog ikke undersækning, det ville de have 600 ekstra for 
Så i løbet af ugen bliver kabinettet samlet, og enhederne burde vælte ind en af dagene .. Weeeeee (Føles lidt som juleaften efterhånden..)
Nogen erfaringer med lim, nogen ting man IKKE/SKAL buge??? Standard indendørs trælim eller hvad bruger folk?
Mvh Pops
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
alm hvis trælim er perfekt. Held og lykke med det...
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Jeg sagde jo det godt måtte låne værktøj af mig= stiksav :-)
Har du overvejet om enhederne skal undersænkes?
Poster du ikke nogle billeder som det skrider frem? Ja standard hvid træ lim er nok det bedste til at lime det sammen med.
Hvilken tykkelse er dit MDF ?
mvh
Søren
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey søren
det er 19mm MDF, og ville gerne have hullet til diskanten undersænket.. C K N kunne måske hjælpe der, træet bliver hentet i dag, og med lidt held kommer enhederne også dag :-)
Og ang. billeder så skal jeg nok prøve og få taget nogen..
mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er enheder, dæmpemateriale og alt det kommet, ligger på posthuset og venter på far  HVORFOR tager postbude ikke dankort da!!
Nå men både enheder og træ kommer hjem kl 13. Ser lige om jeg kan få taget et par billeder før jeg går i gang :-)
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bygget en prototype af dem i spånplade...
Sønderborg trælast havde lavet en "lille" f**k up og skåret det i 19mm spånplade i stedet for MDF 
Så indtil videre er de lige samlet i spånplade.. =)
Men de spiller ok alt taget i betragtning, og de er en go konkurrent til mine dali 104 
Skal nok lige få lavet nogle billeder en dag
|
| Til top |
|
| |
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster MDF i sønderborg trælast og hva størelser har de det i? jeg ska snart ha købt noget og sidst jeg spurte i åbenrå var der ik nogen der havde noget så måske jeg skulle til sønderborg og hente noget
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skov ->
Desværre har de lige sat priserne gevaldigt op for et par måneder siden.... De har en kvm-pris opskåret. For 19 mm MDF mener jeg det er 240 kr? Før var det 140 kr/kvm..... 
Der er bestilling fra dag til dag... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
|
Skov ->
Desværre har de lige sat priserne gevaldigt op for et par måneder siden.... De har en kvm-pris opskåret. For 19 mm MDF mener jeg det er 240 kr? Før var det 140 kr/kvm..... 
Der er bestilling fra dag til dag...
|
|
|
det gælder bare om at kende nogen.. har lige købt en plade på ca 2,4*1,2m 19mdf plade til 145 incl moms... efterfølgende udskæring koster en pils eller 2 
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fik MDF med gratis pga deres "lille" fejl så aner ikke hvad de vil ta for det men det ved C K N ku jeg se...
men jeg gav 600kr for spånplade(weeee) udskåret og med huller lavet osv... Dog var hullerne ikke helt den størrelse de skulle være osv så det kostede et par kreative løsningerne for og få basporten til og passe 
Desuden er den diskant der sidder i VP 6 også lidt træls med hensyn til de ben man lodder ledningerne på, hvilket betød at man skulle lave et par små "huller" der hvor benene sidder, men det var nemt klaret med en boremaskine og lidt sandpapir :-)
Har fået lyttet lidt på dem og må sige at de spiller faktisk godt, mindst ligeså godt som dali 104 og nok også lidt bedre i toppen. Så det er jeg fint tilfreds, næste projekt bliver fødder som jeg dog ikke lige ved hvordan jeg skal løse endnu, enten et sæt oppe fra hifi klubben til 1000,- eller nogle hjemmebyg, er bare bange for at mine evner inden for selvbyg ikke rækker til og lave et par PÆNE standere. 
/Pops
|
| Til top |
|
| |
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved i hvad det koster for en hel plade i de forskelige størelser?
jeg skærer det selv ud så jeg kan ik gå ud fra de priser i skriver
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skov skrev:
ved i hvad det koster for en hel plade i de forskelige størelser? jeg skærer det selv ud så jeg kan ik gå ud fra de priser i skriver |
|
|
Mit lokale byggemarked tager ca. 380,- for en 25mm MDF-Plade (en plade er standard 122x244cm)!!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt en 22mm plade til 221kr. i Råd&Dåd Byggemarked
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm,
Ikke for at lyde negativ eller noget - men denne tråd gik vist ikke på hvad en MDF plade koster, men på et sæt ht fra Frequence 
Er selv rimelig interesseret i VP6'eren - så vil være ked af at vi pludselig diskuterer hvor meget en MDF plade koster 
Til det bette kun træ der skal bruges er det vel næsten ligemeget om den koster 3 eller 400 kr - set i forhold til hvad enheder osv koster... __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig- lad os komme videre til lyden. Pris/kvalitetforhold.
Her er nogle vejledende priser på MDF fra Knud Larsen i Hvidovre. Så må det være uddebatteret.
|
MDF plader nåletræ (lys), 122 x 244 cm |
|
10 mm |
pris pr. plade |
121,70 |
|
12 mm |
pris pr. plade |
137,50 |
|
16 mm |
pris pr. plade |
186,75 |
|
19 mm |
pris pr. plade |
218,95 |
|
22 mm |
pris pr. plade |
250,00 |
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. pris / kvalitet så.: Jeg syntes de spiller rigtig godt prisen taget i betragtning, og de er slet ikke spillet til endnu, har måske spillet 15 / 20 timer men ikke noget vildt der motionere enhederne 
Desuden er de jo lavet i spånplade, jeg ved ikke hvor meget forskel man kan høre på det og MDF men lidt er der måske og hente, de skal ihvertifald laves om da delefilter ligger løst inden i lige nu, det skal monteres på en tynd MDF med silikone.
Dæmpningen inden i er heller ikke helt optimal endnu da de plader man får med kun lige og lige er nok til og dække alt pånær baffel eller hvad frontpladen hedder 
Men mener varmt de kan anbefales, de er nemme og gå til for alle og freqeunce supporten er helt i top, hun er meget flink til og svare, selv på de mest mærkelige tidspunkter 
mvh Pops
|
| Til top |
|
| |
J. Thirsbro Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du prøve og præcisere lidt hvordan din opfattelse er af dem på nuværende tidspunkt...(du ved så'n, med varme, skingre?, neutrale?, kedelig eller livlige og dynamiske...savner lidt ord...for har lidt svært ved at tage udgangspunkt i dine gamle dali 104, da jeg ikke har hørt dem. )
Har nemlig også siddet og tænkt lidt på om de mon var noget, men når du siger at de spiller godt prisen taget i betragtning, frygter jeg lidt at de absolut ikke spiller, som jeg vil have..har nemlig et sæt DM602S2, og dem er jeg da rimelig tilfredse med, men der er alligevel et eller andet (skyldes sikkert udstyr, men det en anden gang)..og så var det det sæt godt kunne være en god måde at få prøvet lidt diy, men det kræver jo at det kan spille ellers er der jo ikke noget ved det...
Har også kigget lidt på miju's ht'er, og kunne godt være fristet til at gå helt amok, og satse i den retning, men det koster jo altså liiige lidt flere knaster, end der sådan lige er tilrådighed sådan her og nu....
Håber du forstod, hvad jeg spurgte om...(blev vidst en lidt lang gang ævl..nå, skidt...)  
|
| Til top |
|
| |