| Forfatter |
|
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne side er til entusiaster, som gerne vil bygge sin egen højtaler eller sub.
www.frequence.dk
Jeg vil bare høre, om der er nogen, som har benyttet sig af dem, for så vil jeg lige have noget feedback.... Specielt på deres Subwoofere?!
På forhånd tak.....
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har handlet hos frequence, og må sige at deres support er i top, der var ikke noget og klage over, kvaliteten er også i orden iflg mit lille hoved 
PS: det var et sæt VP6 MKII jeg købte..
Mvh Pops
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
oceanman har lavet et par af deres højttalere.... han var ret godt tilfreds...
regner selv med at prøve deres ursus kit næste år __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| oceanman har lavet et par af deres højttalere.... han var ret godt tilfreds...
regner selv med at prøve deres ursus kit næste år |
|
|
Det er nu ikke mig der har lavet et par af deres høtalere, så dér var jeg ikke tilfreds 
Men jeg har dog kun hørt positivt om dem som forhandler, dog aldrig hørt nogle af deres løsninger...!
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare sådan.....
Jeg har det ikke godt med at bruge penge.... på noget man ikke har hørt... det er ligesom at gamble....!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke hørt noget fra dem, endnu! Men jeg er i gang med at bygge en sub, hvor hun har hjulpet mig meget. Hun ved hvad han snakker om! så tror ikke man går helt galt i byen med det. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry ocean, der gik jeg fejl....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet et sæt VP5 + VP5 C. Fin service og højtalerne er vellydende til prisen. Jeg tror, det er den billigste måde at få en god højtaler på.
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandi skrev:
| Jeg har lavet et sæt VP5 + VP5 C. Fin service og højtalerne er vellydende til prisen. Jeg tror, det er den billigste måde at få en god højtaler på. |
|
|
Hvad har du af front højtalere til VP5?? Jeg har bygget VP6 og tænkte på og lave VP5 + C til surround, går ud fra at du også har brugt dem til det.?
Så ville bare lige hører hvad de spiller sammen med og hvordan lyden er i forhold til dem.
/Pops __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik dem til at beregne og finde komponenter til at delefilter, de er MEGET behjælpsomme, kun gode erfarringer herfra
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
Sandi skrev:
| Jeg har lavet et sæt VP5 + VP5 C. Fin service og højtalerne er vellydende til prisen. Jeg tror, det er den billigste måde at få en god højtaler på. |
|
|
Hvad har du af front højtalere til VP5?? Jeg har bygget VP6 og tænkte på og lave VP5 + C til surround, går ud fra at du også har brugt dem til det.?
Så ville bare lige hører hvad de spiller sammen med og hvordan lyden er i forhold til dem.
/Pops
|
|
|
Jep jeg bruger dem til surround sammen med et par Dali 800 (Den største i den første blå serie) de passer ikke vildt godt sammen men VP5 er temmelig neutral så det går lige. Diskanten i dem er blød og virker meget liniær (diskanten er bedre i VP5 end i mine Dali'er). Altså i centeren kunne man måske godt ønske lidt mere dybde... hvis jeg skulle gøre noget om så ville jeg skifte SDS 134 ud med HDS 134, den går noget længere end i samme volume. Filtrene skulle så tilpasses, men det tror jeg frequence.dk kan være til hjælp med.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micker skrev:
Jeg fik dem til at beregne og finde komponenter til at delefilter, de er MEGET behjælpsomme, kun gode erfarringer herfra |
|
|
Skal man forstå det sådan at du selv har bygget nogle? hvis ja, hvorfor har du så SA nu (tænker da nemlig selv 'måske' at lave nogle af de byggesæt, så ville da høre hvorfor du ikke har dem mere??) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |