| Forfatter |
|
subw00fer Udelukket fra forum

Konto lukket af admin
Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg byggede for noget tid siden et kabinet til en cerwin vega v-15 subwoofer, og har nu sat den i kabinettet. og herfra er jeg helt blank, hvad skal jeg nu? jeg har hørt tale om en indbygget forstærker og bla bla bla jeg er totalt forvirret. er der en venlig sjæl som vil forklare mig det på en idiot sikker måde? min forstærker er en denon 3802, men jeg skifter snart til en harman kardon stereo forstærker da jeg kun skal bruge subwooferen i et stereo setup. subben er til stuen.
hilsen henrik
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvasåå? e det for indviklet et spørgsmål eller er det mig der forklarer det for dårligt??? :)
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så vidt jeg forstår, så ved du ikke hvordan du skal sætte den til.. Er det sådan jeg skal forstå det??
På din Denon forstærker er der en Phono udgang der hedder subwoofer Preout, som du skal bruge for at få lyd til din subwoofer.
Den lyd der kommer ud af preout udgangen er ikke forstærket, hvilket vil sige at du ikke vil kunne hører den lyd der kommer ud af phono udgangen, da det er alt for lavt.!
Du skal derfor bruge en subwoofer forstærker. Jeg vil anbefale en Hypex, fra f.eks. www.frequence.dk. Jo dyre, desto bedre .
tilslut enheden til forstærkeren, og forbind forstærkeren til din subwoofer udgang (Preout) på din Denon reciever.
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa dickael :D
geez, så meget for en subwoofer forstærker? den billigeste koster omkring 1k.
jeg troede bare man kunne slutte subwooferen til lol vidste ikke man skule hen og have en subwoofer forstærker til 1000 kroner også
er der virkelig ikke et billigere alternativ?
og ja, altså jeg står her nu hvor jeg har bygget kabinettet, fyldt det med rockwool, og sat basenheden i foran. jeg har købt en terminal boks som jeg har lavet et hul til bag i subwooferen. terminalen ser sådan her ud: http://80.63.17.25/DAT/pic/l/43923.JPG
er det helt forkert?
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du har gjort det på den måde, så kunne man gøre det en smule
billigere ved at spænde en effekt forstærker på din denon's pre out
udgang, og sætte denne til at drive subben.
Men som @ gichael3257 skriver, så tror jeg også du vil få det bedste resultat ved at købe en rigtig sub amp.. __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. så jeg skal altså alligevel ofre 1000 kroner ekstra på en sub amp? så jeg skal altså købe en af de 3 han linkede til, og så sætte den til min sub? men hvis jeg skifter til en harman kardon stereo forstærker vil jeg så stadig kunne sub til den? og hvordan skal jeg sætte den der sub amp på? hele kabinettet er jo fyldt med rockwool 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du laver bare en lille selvstændig kasse til sub-ampen. Du kan trække sub-ampen via HT-udgangene på din Harman-amp, i nødstilfælde blot parallelkoble dem sammen med hovedhøjtalerne. Men, du kan få et problem når du skal dele mellem subben og de andre. Du kan vælge at indstille sub-ampens filter til blot at dele hvor hovedhøjtalerne ruller naturligt af. Ellers må du udnytte det elektroniske filter i sub-ampen til hovedhøjtalerne osse (men det findes ikke i de helt billige), men det kræver så, at din Harman Kardon kan skilles mellem 'pre-out' og 'main-in', altså mellem for- og udgangsforstærker.
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Du laver bare en lille selvstændig kasse til sub-ampen. . |
|
|
dertil forstod jeg. og resten kan min hjerne ikke fatte. jeg skifter til harman kardon hk 3470 eller deromkring, det skal bare være en stereo forstærker.
altså jeg køber den der inde på frequence til 1000 kr ( den billige ) bygger en boks til den og sætter den til, og så spiller den? er det sådan det hænger sammen?
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det sådan det skal forstås??? og er den sub amp det rette valg???? nogle der gider forklare?
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
subw00fer skrev:
mollecon skrev:
| Du laver bare en lille selvstændig kasse til sub-ampen. . |
|
|
dertil forstod jeg. og resten kan min hjerne ikke fatte. jeg skifter til harman kardon hk 3470 eller deromkring, det skal bare være en stereo forstærker.
altså jeg køber den der inde på frequence til 1000 kr ( den billige ) bygger en boks til den og sætter den til, og så spiller den? er det sådan det hænger sammen?
|
|
|
Når du står med ampen giver det lidt sig selv hvordan den skal sættes til, så det skal du nok ikke tænke videre over lige nu. Hvis det er CV-enhederne fra t-hansen vi taler om så vil du ærge dig gul og grøn hvis du køber den helt billige hos frequence, den er ganske simpelt ikke kraftig nok til at drive den enhed. Det er naturligvis smag og behag hvor kraftig bassen skal være o.s.v. o.s.v., men den næste på 175W i 4 ohm, vil jeg også mene er lige i underkanten, og selv hvis du kan bruge den skal den nok skrues helt op, og så spiller den knap så godt!!...jeg har selv rodet en del med CV'erne i 12'' størelse. Du skal nok op i 400W modellen! JA! Den er DYR!! 
Afhængig af hvor meget H-Fi nørd du er kan MDS PH200 også være en mulighed, det er den jeg selv bruger, og jeg synes at den er fin fin. Men top-nørderne ville nok br e sig bare ved tanken...
Tænk lidt over hvad du vil...Det er også en mulighed med en alm. effekt-forstærker...men den skal være ret kraftig, især hvis du så bruger passivt filter.
MDS PH200 fås her: http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=201&pk=&webid=&a mp;soeg=ph200
Og vælger du en effektforstærker i stedet for, hvilket jeg ikke vil anbefale, men det kan godt lade sig gøre, så kan en sådan findes f.eks her: http://www.danskdiscosupport.dk
Hvis du vælger den sidste løsning så kan du bruge et passivt delefilter, faktisk helst to, en til hver svingspole, jeg har to liggende som er lavet til præcis den enhed...Skriv en PM hvis du er intereseret...
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget andet jeg lige kommer i tanke om...
Hvis det er dig der allerede har været herinde med 3-4 forskellige brugere og spurgt og spurgt om hvordan du tilslutter den enhed til din forstærker (og det har jeg en fornemmelse af at det er) så skriv en Privat besked til mig, med dit tlf.-nummer, så er det nok nemmere at jeg forklarer det for dig en gang for alle så du forstår det!
Normalt ikke noget jeg gør, men hvis det virkelig er dig der har forsøgt dig i over et halvt år med at finde ud af hvordan du bygger en subwoofer, så synes jeg næsten at det er ved at være synd for dig!! 
|
| Til top |
|
| |

Konto lukket af admin
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|