Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
Sendt: 15 April 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
Hejsa
For mange år siden fik jeg fat i nogle meter NKT solid core kabler som jeg flettede til nogle rimeligt gode (og billige) kabler - det syntes det tyske blad "Stereoplay" ihvertfald også da jeg sendte dem en prøve.
Nu er jeg desværre løbet tør for kabelerne og flyttet fra Danmark. Kan man købe sådanne ledninger hos et byggemarked eller lignende steder? Jeg bruge dem indei de næste selvbyg projekt (Troac Kloner)
Jeg vil så få prøve at få fat i et "par" meter næste gang jeg er på familiebesøg i KBH.
Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
Sendt: 16 April 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
Jeg skulle mene de fleste almindelige byggemarkeder har kablet, hvor man køber i metermål. Så du behøver ikke købe en hel rulle og stå tilbage med 80 meter kabel.
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
Sendt: 16 April 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
Jeg mener nu at det som regel ligger i ruller af 50 m, da det er ret uhåndterbart i metermål. Men hvad er problemet? 100 m koster 85 kr hos Greenline. Det kan da ikke vælte økonomien? Så har du ekstra til, hvis du en dag vil lave bi-wiring eller lys i garagen
Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
Sendt: 16 April 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
"nu er problemet bare at jeg ikke skal bruge mere end 2x 10 m"
??
hvis du fletter 3 corer a 10meter gange 2 (plus/minus) er de første 60 meter brugt - og jeg går da ud fra du ønsker stereo - ergo er 100 meter for lidt...er du sikker på at have prøvet det før??
Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
Sendt: 16 April 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
"hvis du fletter 3 corer a 10meter gange 2 (plus/minus) er de første 60 meter brugt - og jeg går da ud fra du ønsker stereo - ergo er 100 meter for lidt...er du sikker på at have prøvet det før??
Det bliver dælme en stor højttaler
Great Dane skriver jo, det skal bruges til intern kabling.............
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
Sendt: 16 April 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
Hej der !
Jeg vil anbefale at man kun bruger 1.5mm inde i højttaleren, som højttaler kabler 2*1,5mm til plus & minus, det var det jeg syntes hang godt sammen når men bruger NKT tråd.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum