Forfatter |
|
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal bruge nogle skiver 25 mm MDF plade. Er der nogen der ved hvor man kan købe det i hovedstadsområdet (udskåret efter mine mål), uden at det koster en bondegård. Bauhaus og Silvan har kun 19mm. De skærer gratis. Råd og Dåd kan skaffe 25 mm, men de tager 20 kr. pr. snit - så løber det altså op.
Er der også nogen som kender til et sted som kan skære huller til endhederne, samt fræse forsænkning ind.
Mvh.
Thomas
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med min lokale snedker, han skære på mål og fræser hvis dette er nødvendigt.
Så mit råd er at du kontakter din lokale håndværker, der er gode chancer for at slå en god handel af, måske endda "orange"
|
Til top |
|
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja du skal jo bare gøre "orange-sort" så er det SUPER billigt  __________________ Søren
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved at århus har et "kulter-center" med værksted og ligende, samt personale til at hjælpe dig, hvis du er født med et par tommelfingre for meget ! 
http://www.huset-aarhus.dk/
Har københavn mon ikke noget ligende...
__________________ Falken
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg henvendte mig i den lokale Silvan, kunne de godt skaffe en 25 mm MDF-plade... Jeg skulle bare betale for hele pladen. Dette var dog heller ikke noget problem da jeg skulle bygge en gulvhøjttaler...
En anden mulighed var måske 2*12 mm MDF-plade? -og så lime dem sammen?
|
Til top |
|
|
Thomas O. Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Da jeg henvendte mig i den lokale Silvan, kunne de godt skaffe en 25 mm MDF-plade... Jeg skulle bare betale for hele pladen. Dette var dog heller ikke noget problem da jeg skulle bygge en gulvhøjttaler...
En anden mulighed var måske 2*12 mm MDF-plade? -og så lime dem sammen?
|
|
|
Spændende. Hvilken Silvan var det? Skulle du betale noget for udskæringen?
2*12 tror jeg bliver alt for besværligt, men jeg har selv overvejet det.
Jeg tror næsten jeg har besluttet mig for at det skal være ordentligt, dvs. 25mm MDF, præcist skårne hulle, samt udfræsninger til enhederne. Hvis Silvan kan skaffe det 25 mm, så mangler jeg bare en snedker der kan skære huller og fræse.....
Thomas
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm prøv at hør DAT om de ikke kender et sted og så få navn og adr.
og så må du gerne lige skrive når du har fundet et sted der laver ned fræsninger osv.
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var Silvan i Sønderborg... Det var ikke noget problem for dem at bestille en plade hjem, hvis de alligevel skulle bestille til lageret... De har et lille snedkeri tilknyttet, hvor der går en snedker rundt og laver alt muligt for dem....
På daværende tidspunkt (for 3 år siden) betalte jeg pr snit. Mener det var 10 kr.
I dag har de en kvm-pris/opskåret. Dvs. man betaler en lidt dyrere pris pr kvm. men så skal man ikke betale for udskæringen....
I mange tilfælde kan 19 mm også være nok, det er bare et spørgsmål om at have nok afstivninger i kabinettet.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget helt andet, er der nogen der kender styrken i MDF plade? Jeg skal have lavet en "trillevogn", en plade af MDF med 4 gummihjul under, til at flytte rundt på et nyt stort 36" Sony fjernsyn. Det kan ikke komme igennem døren til stuen med 3 mand, og 2 kan ikke bære de 92kg forsvarligt. Så tanken var at gå ned i byggemarked imorgen og bestille plade og hjul, men jeg er sikker på at de ikke kender styrken i disse plader, derfor vil enhver hjælp herfra blive taget med kyshånd.
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta>> Jeg mener at det er det samme materiale der bruges til trailere og stilladser, så det må da holde til en del.
__________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Styrke forholdet kommer helt an på hvor stort et område du presser på af pladen og hvor stor den er i forhold til men tror nu ikke det burde være noget problem da den rulleplade du bygger sikkert ikke er særlig stor
Men tror nu mere at det er hjulene der står af først eller der hvor du skruer dem fast Men under 1000 kg er jo ikke vildt tungt og du behøver sikkert heller ikke engang en mdf plade en skide spånplade er sikkert godt nok til de 100kg
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt, overfladen er ikke særlig stor 108 cm og 60 i dybden. Det er rigtigt at der hvor hjulene monteres, der vil det største tryk være, og groft sagt 92kg fordelt på 4 små felter. Jeg må checke byggemarked for muligheder, evt. 2 plader i en god tykkelse. Det er ekstemt frustrerende at have et helt nyt Sony KV36HQ100 fjernsyn stående uden at kunne stille det ind i stuen  har gået og glædet mig hele dagen, og de 2 venner der ville hjælpe måtte gå forgæves  Tak for hjælpen
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er korrekt, overfladen er ikke særlig stor 108 cm og 60 i dybden. Det er rigtigt at der hvor hjulene monteres, der vil det største tryk være, og groft sagt 92kg fordelt på 4 små felter. Jeg må checke byggemarked for muligheder, evt. 2 plader i en god tykkelse. Det er ekstemt frustrerende at have et helt nyt Sony KV36HQ100 fjernsyn stående uden at kunne stille det ind i stuen har gået og glædet mig hele dagen, og de 2 venner der ville hjælpe måtte gå forgæves Tak for hjælpen  |
|
|
Hvis du får skåret en 19 mm MDF-plade ud i overstående mål og sætter et hjul i hvert hjørne så kan det sagtens holde! Du kan jo som test bare stille dig op på pladen... (-uden at skulle gætte din vægt... ) Jeg har en 19 mm plade på 85*60 cm til at holde en 50 kg skifferplade. Det er i hvert fald ikke noget problem... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det vil jeg prøve, hvis pladen knækker, så skal jeg på slankekur
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid et hjul i midten også. Så kan det vel ikke gå helt galt  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 06 December 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Råd & dåd burde da kunne skaffe alle typer MDF & anden plade?!!
Det kan vores lokale her på Bornholm!..
Så mon ik de skulle kunne der over på "den anden side" på fastlandet???
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Thomas O. Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Råd & dåd burde da kunne skaffe alle typer MDF & anden plade?!!
Det kan vores lokale her på Bornholm!..
Så mon ik de skulle kunne der over på "den anden side" på fastlandet???
mvh.
|
|
|
Det kan de også sagtens. Jeg kan faktisk få 32 mm hvis jeg vil hos Lyngby Trælast. Det er bare pokkers dyrt at få skåret.
Jeg har dog lige fundet ud af at Silvan Gladsaxe har 22 mm, og de tager ikke noget for at få det skåret. Så 22 mm bliver det....
Nu mangler jeg altså bare at finde nogen der kan udskære hullerne til enhederne, samt evt. fræse en forsænkning ind. Det kan de ikke hos Silvan.
Thomas
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 06 December 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er interessant at Silvan & Bauhaus udskærer gratis! Jeg spurgte på et andet lokalt byggecenter, & de tog en ti'er pr snit...
|
Til top |
|
|
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 11 December 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da med at tage en fræser med hjem næste gang du er i silvan
__________________ Daniel
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det er interessant at Silvan & Bauhaus udskærer gratis! Jeg spurgte på et andet lokalt byggecenter, & de tog en ti'er pr snit... |
|
|
I dag tager silvan i Århus ( ud fra randersvej ) 15 kr. hver gang de sætter saven i..... *irkkk*
// ouT
|
Til top |
|
|