Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 106
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
*Edit har lige lavet emnet om da jeg kommer til at spørge om hjælp til flere ting og det vil se lidt dumt ud hvis jeg starter en ny tråd hele tiden ! :D*
Hej
Er PT igang med at bygge mig en gainclone på LM3886'ere og de skal i et specielt kabinet (mere info senere) men PT mangler jeg at lave On/Off til den.. Jeg har fået fat i nogle lækre kontakter som er piezo elektriske... dertil skal jeg så have lavet en flipflop/kiprelæ til den som IKKE fylder ret meget
Dvs dem til din skinne montering er udelukket .. nogle der kender nogle gode Ic'er at bygge sådan en op på ? jeg har ikke rigtigt kunne finde noget med mine googling egenskaber..
Evt et Diagram ? håber der sidder en elektronik haj derude som kan hjælpe mig ! :D
Den giver kun et meget hurtig puls ud .. og kun omkring 0.5 > 1.5 V ca.. alt efter tryk .. men jeg har lige smidt en BD241 på den og nu kan den ihvertfald trække et relæ .. men kun så den klikker.. men den kan ihvertfald pulse nu ..
Hmm sidder lige og kigger på den D-flipflop .. det kunne da sagtens virke .. Pulse på CLK og Q går høj ... Puls igen og den går lav.. lige som den skal jo...
super nice der..
Tror sku hellere jeg må støve de danske forhandlere af elektronik og se om jeg kan finde en god egnet en ! :D
Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
Hvad er det helt præcist det skal styre?
Softstart eller bare direkte forsyning af 230v?
Hvis det bare er direkte forsyning af 230v, syntes jeg det er lidt skørt at bruge en flipflop af nogen art. Så kan du jo lige så godt bruge en flipkontakt som forsyner relæet.?
Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 106
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
Så nu kommer det næste problem..
Jeg har selv lavet noget Bøjeligt MDF (42 snit med saven og 1 stk ondt i ryggen ! )
nu ser der sådan her ud.
Hvad er bedste at gøre for at spartle dem ud ? alm spartel som det man bruger til biler ? eller skal jeg lave en spartel selv ud af MDF støv og træ lim ? hvad synker mest ? de er vel begge lige nemme at arbejde med og slibe på ?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum