Emne: Amadeus Parco ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ELOS Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 Juli 2013 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor og vægtig lyd - lige noget for de basglade fra Amadeus Parco selvbyg-transmissionslinie-højttalere, ifølge "HI FI & elektronik" bladet fra 1995. 

Skal man ud og investerer i for eksempel et sæt PMC PB1i transmissionslinie færdig-højttalere kan man nemt slippe med $13,499 parret (ca. 70.000 eller 80.000 danske kroner?). http://www.theaudiobeat.com/equipment/pmc_pb1i.htm
Er man hooked på transmissionslinie er der åbenbart rigtig mange penge at spare ved at bygge dem selv.
|
| Til top |
|
| |
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 23 Juli 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må man ikke tro at bare fordi det er transmisionslinie så er det dyrt, PMC laver også nogle gode billigere modeller f.eks. PMC OB1i og PMC PB1i til 9000-12000kr stk
Amadeus Parco ville jeg ikke have meget fidus til idag, husk den er 18 år gammel, og selv om Niels Nørby fra DAT senere blev kendt for Ascolta Brennin så er det en forældet konstruktion, husk også at 3000kr i 95 er 4500kr idag. Jeg kan ikke læse diagrammerne (og kommentar boksen) men umiddelbart er frekvenskurven heller ikke imponerende.
Hvis du påtænker at bygge selv, så er Ellam-Flex 3W en transmisionslinie, eller DAT Amadeus TNT S9 til 34.400kr færdig, og 10.400 som kit, det er en hel normal pris forskel. Her er det også meget sjovt at Sony SS-AR1 (2013) ligner Amadeus S9 (før 2000) så meget og prisen bliver ikke under 100.000kr sæt.
Mvh
Og tak for artiklen
|
| Til top |
|
| |
ELOS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2013 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter X skrev:
| Nu må man ikke tro at bare fordi det er transmisionslinie så er det dyrt, PMC laver også nogle gode billigere modeller f.eks. PMC OB1i og PMC PB1i til 9000-12000kr stk |
|
|
Er det PMC OB1i der står til 9000-12000 stk? Ved du hvilke butikker der sælger PMC her i landet? Umiddelbart står PMC PB1i til over 13,000 US Dollars parret.
Jeg tror nok det var i High Fidelity bladet (bladet eksisterer ikke længere) at de testede et amerikansk mærke (husker ikke lige navnet), et sæt 2-vejs transmissionslinie færdig-højttalere til over 40.000 danske kroner parret. Så vidt jeg husker anvendte de vist nok Vifa ring radiator diskant og enten 6,5" eller 8" Peerless bas/mellemtone. Jeg synes godt nok det er mange penge at give for færdig-højttalere der anvender Vifa ring radiator og 6,5" eller 8" Peerless bas/mellemtone, og kabinettet var vist nok af egetræ, med spikes under "platformen", og fronten hældte skråt bagud ligesom på billedet her http://www.audiocircle.com/index.php?topic=104949.0 http://www.6moons.com/audioreviews/meadowlark3/kestrel2.html (kan ikke sige noget om hvis det er netop disse højttalere der blev testet herhjemme)
Citér:
Amadeus Parco ville jeg ikke have meget fidus til idag, husk den er 18 år gammel, og selv om Niels Nørby fra DAT senere blev kendt for Ascolta Brennin så er det en forældet konstruktion, husk også at 3000kr i 95 er 4500kr idag. Jeg kan ikke læse diagrammerne (og kommentar boksen) men umiddelbart er frekvenskurven heller ikke imponerende. |
|
|
Jeg er enig i at Amadeus Parco er en gammel konstruktion med en belastbarhed på sølle 100 watt kontinuert, og med en SEAS bas/mellemtone-enhed der får for meget at bestille og mister overblik hvis man skruer for højt op
Niels Nørby senere kendt for Ascolta Brennin? Jeg kender ikke Ascolta Brennin, men dens bas går åbenbart ned til under 20 Hz ifølge denne http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12518 tråd. Tak for de spændende oplysninger angående Ascolta Brennin, det vil jeg da studere lidt nærmere. 
3000 kr. i '95 er 4500 kr i dag? Jeg vidste ikke at pristallet er steget så meget siden 1995. Tak for oplysningen.
Citér:
| Hvis du påtænker at bygge selv, så er Ellam-Flex 3W en transmisionslinie, eller DAT Amadeus TNT S9 til 34.400kr færdig, og 10.400 som kit, det er en hel normal pris forskel. |
|
|
Tak for disse spændende oplysninger, dem vil jeg også studerer nærmere
Citér:
| Her er det også meget sjovt at Sony SS-AR1 (2013) ligner Amadeus S9 (før 2000) så meget og prisen bliver ikke under 100.000kr sæt.
Mvh |
|
|
Whaaat, 100.000 kr for et sæt Sony SS-AR1??? Sony ved vidst hvordan de skal snyde deres kunder. Sony'erne ser ud til at bruge samme enheder som der sidder i Amadeus S9'erne.
http://www.danskaudioteknik.dk/ http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=982 Jeg kan se at både KT Radio og Dansk Audio Teknik har disse Amadeus S9'ere. Er der noget med at DAT er flyttet ind ved siden af KT Radio?
Velbekomme. Det er mig der takker. Det er en ære at dele lidt til dette forum der ser ud til at huse seriøse medlemmer som besidder kompetent viden.
|
| Til top |
|
| |
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 24 Juli 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg havde GB1i og FB1i i tankerne, altså to-vejs, på importørens, Tekni FI hjemme side, passer priserne nok ikke mere, og er ikke sikker på at importøren overhovedet eksisterer, og jeg ved ikke hvor de kan høres.
Jeg hørte PMC Fact 12 i foråret, og kan stadig huske Hugh Masekela, Fact12 er en ny 3-vejs i samme pris klasse som OB1i og PB1i.
Samme dag hørte jeg også Sony SS-AR1, den er så god at den næsten er kedelig, prisen på 100.000kr er sikkert rigtig, der er brugt flere år på design of justeringer, så der SKAL altså sælgs nogle stykker inden regnestykket hænger sammen, Prøv selv at regn, enheder 8000kr, delefilter og div 8000kr, kabinet 8000kr, så er vi allerede på 24000kr så skal du bruge to og resten skal sælgere osv nok tag sig af.
KT Radio og DAT ligger i samme forretning men DAT er kun en skygge af sig selv idag. hvis du bor i københavn så tag ind og lyt til det de har stillet op.
? er det dig eller administratoren der har fjernet store dele af dit indlæg.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
ELOS Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter X skrev:
| er det dig eller administratoren der har fjernet store dele af dit indlæg?
Mvh |
|
|
Jeg har ikke selv fjernet store dele af mit indlæg, så jeg ved ikke hvordan resten af billederne og teksten fra artiklen er forsvundet væk fra indlægget. Det virker lidt mystisk må jeg indrømme, og fanger mig selv i at sige >Hvad er der sket?<. Jeg brugte ellers rimelig lang tid på at skrive teksten fra artiklen ind, og ærgrer mig over at jeg ikke fik kopieret teksten over til tekstbehandlingsprogrammet, øv. Jeg vil prøve at finde ud af hvordan jeg kan vedhæfte teksten som tekst-fil, når jeg har skrevet artiklens indhold ind på tekstbehandlingsprogrammet.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juli 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du skal spørge Hr. Gige. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Lassebas Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 Juli 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Juli 2013 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gige kniber det med mønterne til serverplads siden brugeres indlæg skal ændres og reduceres til en ødelagt tråd ?
Det er brugerens 3. indlæg
Pas på han ikke stikker af igen med mindre det allerede er sket.
Det er altså synd, skam og ret ærgerligt at du ændrer tråde som folk har brugt meget tid på for det fylder altså intet.
Med mindre serverpladsen er en af de mindste der er råd til
Tråden var egentlig interessant
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|