| Forfatter |
|
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mit nuværende setup er som følger:
Denon AVR-1801
Audiovector M3 Sig
Nu har jeg lige købt en Cayin 252B for at få noget ordentligt til musikken... Problemet er bare at få det hele forbundet...
Vil der være nogen problemer i at køre Biwire fra Denon'en til ht'erne samt at køre biwire fra Cayin'en til ht'erne? Det er jo en del kabler der skal sluttes til højtalerne, vil dette være et problem?
Lige nu kører jeg bare med noget billigt ht kabel fra silvan til denon'en... Jeg havde så tænkt mig at købe noget dyere biwire til Cayin'en. Jeg skal bruge ca 1x2m og 1x4m og havde tænkt mig at bruge ca 500 kr på det, nogen der kan anbefale noget?
Nu til et lidt andet problem... Jeg bruger tit min computer til at spille musik og film, og til filmene ville jeg gerne køre digitalt til denon'en og når jeg hører musik vil jeg gerne køre analogt til Cayin'en. Er der nogen der ved om lydkortene sender både analogt og digitalt signal ud samtidig? Eller skal man have fat i 2 lydkort?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængigt af hvilket lydkort det er, skulle det være muligt at skifte mellem analog og digital udgang. På mit Soundblaster Audigy er det ikke et problem....
Jeg vil anbefale dig at få banan-stik på dine højttalerkabler så du kan skifte til det du nu skal lytte til. Et skift er hurtigt klaret og du slipper for risikoen for at kortslutte et eller andet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hver gang man skal have det fra en anden kilde skal man skifte... Jeg kan jo slet ikke tåle så meget motion :) Er det virkelig en nødvendighed?
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der ved noget?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
har Denonen ikke pre-out?? så kan du jo bruge den som forforstærker, eller også kan du bruge en tape-out fra Denonen ned til en Aux (eller lign.) indgang. Man så skal du bare skrue op på begge anlæg. Det gør min kammerat når ham ser film med sin holfi til sin center og sin gamle jvc til resten __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en udgang på din denon til effektforstærker. Den kan du slutte til en linieindgang på din Cayin.
Så kan du f.eks. altid have volumen på din Cayin på kl. 12, og så indstille din denon så alle kanaler er lige høje. Når du så skruer op og ned på denonen, ændres også udgangssignalet til din cayin.
Sig til hvis du ikke er helt med. Det er lidt svært at forklare.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er Pre-Out til Front på din surround receiver kan du forbinde disse med en linie indgang på Cayin forstærkeren og således lade Cayin forstærkeren drive front-højttalerne hele tiden.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det har den... Vil der ikke være forskel på lyden hvis man skal til at køre noget af det gennem denon'en, det må da betegnes som endnu et led i kæden som jo egentlig godt kunne undværes....eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Tonyax og JBL Ti-5000 er hurtige på aftrækkeren. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, du var hurtigst Tony
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en udmærket løsning... Du bruger en ordentlig effektforstærker istedet for den der er i 1804.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså hvis jeg har forstået det ret:
Bag + center kanalen sættes til denon'en
Front til Cayin'en
Fra denon'ens front preout kobles den til tape, aux eller ligende...
Når jeg så skal se film skal jeg så indstille hver forstærker en tilpas lydstyrke?
|
| Til top |
|
| |