| Forfatter |
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det lige problemet er? Er der tale om skjulte omkostninger, eller får man det at vide inden man handler?
PS. Du burde måske ændre subject til Lauritz.com hvis du vil have at det skal have værdi for folk der søger efter omtale af det firma senere.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit, Ronin : Overskriften er hermed ændret!
Jeg har ellers handlet meget på auktionssteder, men aldrig på Lauritz.com, og hvis det er tilfældet forbliver det vist sådan. QXL.dk er derimod ganske fornuftigt at bruge. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAraldrig haft problemer med Lauritz..... Måske har de ikke læst betingelserne før de handlede?
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kunne det også tænkes at Lauritz har nogle andre kompetencer når det gælder vurderinger. Dette koster selvfølgeligt også ekstra.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke helt forstå prblematikken.....det koster nok bare så meget at have sådan et system kørende med vurdering og opbevaring osv.
Jeg synes da man ser det samme så mange andre steder, hvis du betaler et girokort på en 20-30 kr. nede på posthuset tager de stadig 12 kr. i gebyr for at gøre det (eller er det 13 kr. nu). Hvis man regner det ud i % er det da også en vanvittig pris....
Problemet er selvfølgelig hvis man ikke får oplyst omkostningerne ført man laver auktionen, men det gør man vel også...
|
| Til top |
|
| |
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har for ikke mere end 2 mdr. siden købt et sofabord, og der var ikke noget utilfredsstillende ved den handel. Jeg havde selvfølgelig også muligheden for at køre ud og se det pågældende bord. (det var helt nyt og jeg sparede den nette sum af 6000,-)
Hilsen Jørgensen
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det "antikrunden" eller hifi4all??? Off topic så det brøler!!!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg synes problemet med Lauritz.com er at de ikke er fagligt kompetente.
Normalt skal man kunne stole på et auktionshus, og vurderer de en ting for lavt, for eksempel hvis de ikke er opmærksomme på at et kunstværk er af en anerkendt kunstner, bliver de stillet til ansvar.
Sådanne problemer får Lauritz aldrig, for de vurderer alt alt for højt...
Det betyder at folk der lader sig vejlede af vurderingerne bliver snydt, hvilket jo ikke kan være meningen, men dog er en økonomisk fordel for Lauritz.com da de således tjener mere.
Jeg har tidligere skrevet til diverse aviser om dette uden succes, da aviserne vurderer dette som værende et mindre problem (hvilket det næppe er for dem det går ud over).
Jeg giver lige et lille eksempel:
Her er et Krug-Baümen ur:
http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=332043&lang=1
Vurderingen er kr 2000,-
Uret ser da også pænt ud etc... men se så lige dette link:
http://www.watches2u.com/product_info.php?cPath=151_26_131&a mp;a mp;products_id=69
Må jeg foreslå man køber det for £55,- ( 600kr) istedet for det brugte på Lauritz som koster 2000......
Iøvrigt er Krug-Baümen et junkmærke, men det kan åbenbart blive til guld på Lauritz... 
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et "hifi"-ur???
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... kan jeg ikke læse ?  Hedder tråden ikke "andet" ????  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS... det må ikke være off topics, sorry Christians 
Men prøv selv at se deres vurderinger af brugt hifi derinde så....det er også totalt griner, men man skal åbenbart gemme sit gamle junk hifi, så bliver det til guld  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Der sælges da vel ikke Hifi på lauritz..... De holder sig vel forhåbenligt til steder som hifi4all....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, andet "hifi"-relateret!!! Meeen lad det nu ligge!!! Det undrer mig bare at visse tråde kan køre lang tid "off topic", medens andre bliver lukket af uransaglige grunde!!! Og nej-da; hvis I hævder at de er nogle "indsæt selv", så gider jeg da ikke engang at gå ind på deres hjemmeside. De har da også hostet nogle midler op til helsides-annoncer idag, hvis produktet er iorden, så behøver man IKKE at reklamere!!!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er for dårligt at et anderkent auktionshus ikke kan finde den rigtig vudering, det nærmer sig optrækkeri  __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |