| Forfatter |
|
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
har læst at der skulle være rigtig stor forbedring ved at skifte sine netkabler ud til et som minimum koster 700kr.
men jeg har en anden og BILLIGERE løsning.
i langt de fleste boliger er der 1,5kvardrat i væggen.og de stikdåser man for det meste bruger til sit anlæg. er i 0,75 kvardrat.så derfor er det en billig og god løsning at skifte disse med vægkabel på 1,5kvardrat.
jeg har gjort det og det hjalp meget og har derved sparet 700kr.
du kan jo gøre det til dine andre apparater.og få en forbedring til meget mindre penge.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo ikke kun størrelsen der gælder, heller ikke ved netkabler...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare var så nemt......  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg har forstået Kenn rigtigt, så har jeg faktisk foretaget den samme manøvre med udmærket resultat. Jeg har brugt 1,5 kvadrat solid core instalationskabel, som efter min mening lyder markant bedre end de almindelige ledninger og markant bedre en Supra.
Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så det faktisk det samme som Kurt Von Kubik den almægtige kabelguru anbefaler- Jeg kunne selvfølgelig tage fejl og så må den gode Hr. Kubik udmåle en verbal straf, som jeg må tage med oprejst pande.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som antydet i
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 830&zoneid=3
tror jeg at meget kan vindes, hvis 220V kablerne bag anlægget begræses i deres RF-udstråling. Forsøget med Supras RF detektor viser, at standardkabler, som eksempelvis de fastmonterede kabler på NAD, Sony og mange andre sender enorme mængder RF-støj ud fra selve kablet, som de signalbærende kabler bag anlægget forurenes med.
Masser af RF
Ingen RF
Det siger dog også sig selv, at fjernelse af støj på nettet fra køleskabe, gulvvarme og andet elektrisk udstyr giver en hørbar forbedring....
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder plausibelt, men jeg må indrømme, at lige præcis Supra ikke lyder særlig godt hjemme hos mig. Lyden bliver lidt klemt og ikke-dynamisk. Desværre, for har jeg har købt det.
Det er vist heller ikke alle (el)kabelproducenter, der benytter sig af skærm? Som vel er det, der skal forhindre RF og deslignende? Hvilket vel betyder, at der ikke er enighed om, hvorfor det egentlig virker?
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis netkabler og dermed strømforsyning har så stor betydning, så burde det da egentlig kunne betale sig at bruge en UPS ligesom til en server? Og så koble anlægget på den.
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes i hvert fald mange "powerplants" eller lignende, som efter sigende skulle forbedre lyden. Andre bruger batterier (eks Holfi og Vitus) til deres forstærkere, men det er vist ikke så nemt at få til at fungere. Jeg har aldrig hørt Vitus, men det Holfi jeg har hørt har ikke været min kop te...
Om en UPS er en fordel skal jeg ikke kunne sige. Nogen mener f.eks. at netstøjfiltre kan ødelægge dynamikken. Om en UPS kan anklages for det samme kunne tænkes, men det ved jeg ærlig talt slet ikke nok om.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke rf støj kan fjernes med en ferritkerne?__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist meningen med sådan én, så det må man da håbe. Jeg har ikke prøvet det, så jeg har ingen erfaringer med det.
Men hvis man har sådan en pind, som Redaktøren(var det ham?) har benyttet sig af i testen af netkabler, så må det være nemt at teste...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Her vor jeg bor er der Ø2.5mm i vægen, jeg har brugt Ø2,5mm til efektrinet og Ø1,5mm til min cd´er (enkel kåer NKT ) og det gav den ro også vider jeg lede efter så kom bare igang drenge 
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er sq MEGET FARLIGT att bruge solid core netkabel! De der sker er att når den er blivet bukket ett par gange så brejker den af og så sker der lige de att huset måske braender ned, og der ikke nogen forsikring der vill daekke det!
Jeg håber att i ikke tar mitt kritik fejl men de er fo jeres ejen skyld!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Glad-glad skriver, så opnår man nok det bedste resultat, til små penge, ved at bruge 2,5kvmm til forstærker og 1,5kvmm til alle andre apparater!!! Om det så skal være det umådelig farlige enkelt-core netkabel  eller multi-core må være op til den enkelte!!! NB: Jeg har for sjov skyld bukket et 0,75kvmm enkelt-core kabel, et grønt/gult jordkabel mere end 50 gange og det er da ikke knækket endnu, såeh???
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Om det så skal være det umådelig farlige enkelt-core netkabel eller multi-core må være op til den enkelte!!! NB: |
|
|
Hej F.
Har prøvet med multi kore det giver lidt mere fnider i forhold til enkel kore.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være helt ultimativt at trække en separat kabel fra måletavlen til sit hifi, og derved hindre at køleskabe o.l. forurener musikken.
Jeg har 5 x 2,5 mm fra målerskabet til HIFI, 2 x 0 + 2 x fase + 1 x jord.
Den ene gruppe er til effekt og den anden til pladespiller, riaa, forfor og cd, og HT 
Og så har jeg en speciel elektronik jord trukket ud i haven og banket et spyd ned til kineserne.
Fra kontakterne 3 x 1,5 mm2 gummikabel med gode stik, eller Jorma eller andet guf.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Glad-glad; solid/enkelt-core kabler har en mere stram og pågående lyd end multi-core kabler, det gælder da især når snakken går på signal- og højttalerkabler!!!
Gli; "ploppet" fra køle/fryseskabes kompressor-relæ er i høj grad luftbåren og så er vi tilbage til et faraday-bur omkring anlægget!!!??? 
For små 10 år siden blev der iøvrigt lavet et netstøjsfilter, beregnet til at være sat i et vægstik, som ikke har noget at gøre med strømtilslutningen af selve "hifi"-anlægget, men selvfølgelig på samme fase/tavlegruppe!!! For at der ikke bare skulle stå en sort æske på gulvet var netstøjsfilteret udformet som et digitalt vækkeur og et sådant kan alle jo få brug for!!! Off-topic I know!!!
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu hved jeg ikke hvis jeg har misforstået noget! Det går meget fint att ta en 1,5 kvadrat solid core kabel fra måletavlen till "kontakten"
Men jeg rekommenderer staedvig ikke att man bruger det som en "netkabel" fra udtag till stereo. Der er som sagt en risikoe att den braeker og tar ild! (har prövet) Fordi jeg syntes ogse att det var en rigtig god ide! Jeg hade ellers meget held fordi jeg var der lige når den var ved att ta ild! Men de er ellers en risiko man må ta hvis man vill!
Alle vi der diyer lever farligt, og alle dem der lever med oss 
Jeg hved att der er en der har bygget en rigtig god kabel af solid core kabel, men han brugte 7 leder (den i mitten var isolered og brugt som jord) de er det eneste jeg hved om den kabel!
Held og lykke og keep on dying! 
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
Det må være helt ultimativt at trække en separat kabel fra måletavlen til sit hifi, og derved hindre at køleskabe o.l. forurener musikken.
Den ene gruppe er til effekt og den anden til pladespiller, riaa, forfor og cd, og HT 
Og så har jeg en speciel elektronik jord trukket ud i haven og banket et spyd ned til kineserne.
Fra kontakterne 3 x 1,5 mm2 gummikabel med gode stik, eller Jorma eller andet guf. |
|
|
nu har du vel ikke begge grupper på samme kabel har du  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
gli- skrev:
|
Fra kontakterne 3 x 1,5 mm2 gummikabel med gode stik, eller Jorma eller andet guf.
|
|
|
nu har du vel ikke begge grupper på samme kabel har du  |
|
|
Disse foreslag er ikke nok. Selve kablet har stadig betydning
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Disse foreslag er ikke nok. Selve kablet har stadig betydning
|
|
|
Hr. AntiSilver, De kunne vel ikke lokkes til at afsløre hvordan Deres installation er lavet? Og/eller hvordan det laves ultimativt!!!
|
| Til top |
|
| |