Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forumskole (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Den var da meget sød.

Der måtte godt have været noget om at citere. Jeg synes folk citerer alt for meget. Som regel står det jo lige ovenover det man svarer på. Og det er også en uskik at skrive med en anden farve end sort efter det man citerer, for at adskille hvem det er der skriver. Jeg har set eksempler på 6 forskellige farver i en tråd. Prøv at holde styr på det!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Men ikke mindst - DEN HOLDER JO 100%!!!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg synes folk citerer alt for meget.

Citater er en rigtig god ting, så er man aldrig i tvivl om hvad der bliver svaret på. Synes så måske nogle skulle overveje at klippe det væk der ikke svares på, i stedet for at citere hele indlægget. Ellers giver jeg dig ret; citatfunktioen burde blive benyttet ens over hele linien i stedet for at bruge forskellige farver inde i citatet - det bryder jeg mig heller ikke meget om.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Der måtte godt have været noget om at citere. Jeg synes folk citerer alt for meget. Som regel står det jo lige ovenover det man svarer på. Og det er også en uskik at skrive med en anden farve end sort efter det man citerer, for at adskille hvem det er der skriver. Jeg har set eksempler på 6 forskellige farver i en tråd. Prøv at holde styr på det!

Jeg synes det er helt fint med citaterne, man springer jo bare hurtigt hen over citaterne når man læser svaret. Man aldrig i tvivl hvilket indlæg svaret er til, når citater bruges.

Jeg mener generelt at hvert et indlæg skal kunne læses uden at have læst de foregående indlæg i tråden. 

Vil lige prøve at tænke mig om inden jeg bruger farver på mit svar.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den er lige i øjet - HIFI4All.dk burde have en tilsvarende der blev kørt efter registreringen.

Brug Quote og UnQuote tags så man kan se hvem der citeres for hvad. Farveladeræs - HVAD SKER DER ??

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Her er lige et godt eksempel på dårlig quoting og farver:

sakset fra http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12341&P N=0&TPN=7

Peter skrev:

waal skrev:
Peter skrev:
waal skrev:
Peter skrev:
waal skrev:

Dolkin skrev:
Hold da op for en masse ævl og bævl jeg har læst her!

For mig at se er tråden startet af en mand, som mener at han sidder inde med løsningen på, at gengive en lyd som den er spillet/gøet/skudt af......whatever.

Straks kaster folk sig over ham, og begynder bl.a. at tale om forskellig lydopfattelse og lydsmag - hvilket jeg ikke kan se at tråden handler om!

I bund og grund venter jeg på en argumentation for, at alle højttalerfabrikanter har taget fejl i årevis, og på en den rigtige løsning af 'opgaven' - og jeg har tålmodighed lidt endnu....

Du kan jo bruge ventetiden til at læse de artikler der ligger på nettet. Søg Steen Duelund på google og start fra en ende af. Du finder også svaret på ovenstående

betyder det at hvis der er mange hits på noget på google så er det rigtigt ?

Det betyder, som jeg tydeligt skrev, at de nævnte Duelund artikler sprogligt og matematisk argumenterer for hvorfor højttalerfabrikanterne er på afveje.

søg så venligt på "Asian teen, animal cum, eller ???" der kommer nok flere hits en på Steen Duelund ! er det så rigtigt eller noget vi skal tage for gode vare, eller en godkendelse af det omtalte ?

det er dog tæt på det dårligste argument fra DueL. og de 3 musketere, om at hvad fatter siger er altid det rigtigt 

Hvad fatter matamatisk påviser er ganske rigtigt rigtigt, men det forudsætter selvfølgelig at dokumentationen forstås hvis ikke reationen skal blive som din

ja, ja, i er på tynd is igen, og så griber du/i efter " du forstår det alligevel ikke" våbnet.

kan i ikke snart finde på nogen nye argumenter, eller holde jeres sluder for jer selv.

det er næsten som den unævnelige fra Århus... "pis, jeg har ikke tænkt mig om... pyt, du sidder på ørene" -den holder altså ikke.

det bliver ikke en meter mindre sludder, -om jeg så er nok så dum.

At en hund lyder ens i hele verden (Vel at mærke hvis det er den samme hund) burde være evident - at vi opfatter den forskelligt ligeså. Hvad har det med løsningen på den korrekte lydgengivelse at gøre??

Jeg håber da også at Hr. Duelund er i stand til at holde sig til teoretiske overvejelser, og IKKE til promovering af egne produkter!!

Denne tråd overvåges i største spænding!!

Dokumentationen ligger på nettet, frit tilgængeligt. Hvis du ikke gider søge efter oplysningerne så er du dum. Har du læst men ikke forstået så må du jo vente til Duelund kommer ud af startblokkene.

Har du læst og forstået står det dig frit for at tilbagevise dokumentationen

Waal

ja, men der er jo så mange hits på google at man ikke ved hvor man skal starte og slutte

Start i den ene ende

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

ja ok, men den er jo også helt ude i hampen... især den grønne farve er stærkt irriterende og kan være meget svær at læse, især ved en bærbar.

jeg kan gå medd til blå og rød, men ellers er det vil bare at opfordre til at man ikke som 3. eller 4. part kommenterer ind i hvad andre kommenterer?

jeg må give svenp ret i at citer funktionen nærmest bliver voldtaget nogle gange, men jeg tror at hvis man fjernede den lysegrønnefarve og opfordrede folk til at lave en kommentar nedenunder i stedet for inde i indlægget ville det løse mange problemer.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Ja der er mange eksempler på dårlige brug af både farver og quote.

Generelt mener jeg at det kan/skal bruges der hvor det fremmer forståelsen af det indrykkede indlæg. dvs. der hvor det gavner.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes