| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg lurede lidt på hvilken rækkefølge der er mest optimal, mht. placering af de forskellige maskiner, i en alm. stikdåse? findes der en facitliste? Jeg har hørt noget med forst. først og cdafspiller til sidst?
Nogen der har nogen bud/input så hører jeg gerne fra jer:
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved en omfattende lyttetest er vi en større gruppe der har fundet frem til at lydkilden (CD, pladespiller eller tuner) skal være yderst, i den ende af stikdåsen der er tættest på den magnetiske nordpol. Det giver et klart bedre perspektiv i den høje ende. Dette gælder kun nord for krebsens vendekreds, og kan altså ikke direkte overføres til den sydlige halvkugle.
Vh/Bob 
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Ved en omfattende lyttetest er vi en større gruppe der har fundet frem til at lydkilden (CD, pladespiller eller tuner) skal være yderst, i den ende af stikdåsen der er tættest på den magnetiske nordpol. Det giver et klart bedre perspektiv i den høje ende. Dette gælder kun nord for krebsens vendekreds, og kan altså ikke direkte overføres til den sydlige halvkugle.
Vh/Bob 
|
|
|
ØV. Det var da ærgeligt.
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Ved en omfattende lyttetest er vi en større
gruppe der har fundet frem til at lydkilden (CD, pladespiller eller
tuner) skal være yderst, i den ende af stikdåsen der er tættest på den
magnetiske nordpol. Det giver et klart bedre perspektiv i den høje
ende. Dette gælder kun nord for krebsens vendekreds, og kan altså
ikke direkte overføres til den sydlige halvkugle.
Vh/Bob  |
|
|
Jamen vilket vid!
Jeg bøjer mig dybt i støvet for en sådan kapacitet - tillad mig ydmygt at komme med en lille forbedringsmulighed:
Man må ALDRIG, ALDRIG sætte lægge sine kabler i nærheden af et
jordstråle kryds. Især de blå jordstråler er slemme....uahdada.
Tilfældigvis har jeg en jordstråle detektor til salg - dette universalt
anvendelige værktøj kan du erhverve for den nette sum af 3250,27 - Euro
forstås. Det er klart at dette er en ren venne og favør pris!
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diller og i andre (unskyld jeg siger det - uerfarne) medløbere, lad nu være med at spolere denne tråd med jeres konspirationsteorier om woodoo, overtro osv. Lad nu folk have deres hifi entuisiasme i fred uden at I skal gøre nar. Hvis I ikke har noget konstruktivt at tilføje, så lad være med at ytre jer.
Til Wrong vil jeg sige, at jeg personligt ikke har eksperimenteret med det, men at jeg har sat cd-afspilleren til sidst i dåsen, fordi jeg har hørt det var det beste. der er åbenbart flere meninger herom.
Det kunne være spændende, hvis der er flere end BOB D. der har lavet test af den slags - som man siger "mange bække små..." 
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Malthe,
Hvis du har erfaring med at kilden, som i dit tilfælde er CD-spille, skal sidde sidst i dåsen for at lyde bedst, så er vi enige, hvis "sidst" er den ende der er tættest på den magnetiske nordpol.
Vh/Bob 
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bob,
ja, men så igen kan jeg ikke være helt sikker, da jeg har en lidt speciel stikdåske http://www.russandrews.com/images/products/1104l.jpg. Jeg ved ikke helt hvordan den interne kableføring er lavet, men jeg kunne selvfølgelig åbne og kigge.
Hvordan testede i egentlig? hvad brugte I af udstyr og stikdåse, havde i faset rigtigt hver gang?
Den magnetiske nordpol, er det den ende, hvor strømstikket går ind?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Den magnetiske nordpol, er det den ende, hvor strømstikket går ind?
|
|
|
Øhh MaltheK, jeg kommer helt i tvivl om du tror det er alvorligt ment? Bob D har før ytret sig negativt om netkabler, så hans indlæg er ren hån
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, Svend, du har sikkert ret Synes også det var et mærkeligt begreb at bruge, men hvad ved jeg! jeg har ikke forstand på elektricitet -ud over det vi lærte i folkeskolen.
Til gengæld bruger jeg ørerne og de fejler heldigvis intet endnu. Men tak for bemærkningen, Svend. Jeg må vist hellere gå i seng indem jeg vrøvler mere i aften!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
Bob Dylan skrev:
|
Vh/Bob 
|
|
|
Jamen vilket vid! Jeg bøjer mig dybt i støvet for en sådan kapacitet - tillad mig ydmygt at komme med en lille forbedringsmulighed:
Man må ALDRIG, ALDRIG sætte lægge sine kabler i nærheden af et jordstråle kryds. Især de blå jordstråler er slemme....uahdada. Tilfældigvis har jeg en jordstråle detektor til salg - dette universalt anvendelige værktøj kan du erhverve for den nette sum af 3250,27 - Euro forstås. Det er klart at dette er en ren venne og favør pris!
|
|
|
Hej diller. Det var da et uhyggeligt godt tilbud. er du sikker på du ikke har sat kommaet forkert? Så der skulle have stået 32502,7 euro? Det havde da været en megt rimelig pris for sådan en dimmer
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan føle mig frem til hvor jordstråler er bedst, og vandåre krydser. jeg kommer gerne ud, og placere alt rigtigt. pris: 1500 euro/ timen. (ex. moms)
så kan vi også snuppe en kop kaffe, og stikke nåle i mine dukker 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådanne produkter, hvor det ikke bare er en strømskinne men en kasse med god plads indeni, plejer at være stjerneforbundet. Jeg kan godt nok ikke finde en bemærkning herom. Har du købt den hos www.russandrews.com?
Jeg selv anvender en Audioplan Powerstar S, som jeg er vældig godt tilfreds med.
Men hvad angår rækkefølgen i en "normal" strømskinne, så er der vist delte meninger: Nogen mener kilde først, andre mener den der suger mest strøm, altså forstærkeren. Der er nok ikke anden vej udenom end at prøve 
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kim: Ja, jeg tror nemlig du kan have ret i at de er stjerneforbundet indvendig -der er ialt 8 stik. jeg har købt dem over nettet igennem hans hjemmeside. Jeg var ret skeptisk, men jeg må sige at den gør det godt sammen med mine harmonich tech strømkabler. Jeg har forøvrigt fået den direkte forbundet med jordspyd, hvilket også trækker opad i lyden- måske har jeg været så heldig at ramme en af de gode jordstråler!
Har du et netfilter koblet til din Audioplan, eller har du valgt ligesom mig at køre uden?
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sven P
Jeg må lige korrigere dig. Jeg har aldrig ytret mig negativt om netkabler, men derimod om markedsføring af do. - og det er to meget forskellige ting. Du kan jo læse den gamle tråd igen, så vil du forstå hvad jeg mener 
Og til spørgsmålet om "stik i dåsen", hvis der er nogen der alvorligt mener det spiller en rolle på lyden, hvorfor spørger de så? Kan de ikke bar lytte sig frem eller hur? (de kan måske ikke høre forskel?)
Vh/Bob 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Har du et netfilter koblet til din Audioplan, eller har du valgt ligesom mig at køre uden?
|
|
|
Jeg kører uden filter, jeg tror ikke at min forstærker vil bryde sig om at få lagt bånd på sit forbrug. Desuden er det ikke helt billigt.
Men jeg har købt en skilletrafo til den digitale del (afspiller + DAC), men er i tvivl om det har nogen indvirkning - jeg har ikke haft lejlighed til at sammenligne endnu.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Hej Sven P
Jeg må lige korrigere dig. Jeg har aldrig ytret mig negativt om netkabler, men derimod om markedsføring af do. - og det er to meget forskellige ting. Du kan jo læse den gamle tråd igen, så vil du forstå hvad jeg mener 
Og til spørgsmålet om "stik i dåsen", hvis der er nogen der alvorligt mener det spiller en rolle på lyden, hvorfor spørger de så? Kan de ikke bar lytte sig frem eller hur? (de kan måske ikke høre forskel?)
Vh/Bob 
|
|
|
I rest my case!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
|
|
|
Det er ikke altid man lige gider gøre forsøget Så vil man gerne have bekræftet først at der kan være forskel, så man ikke spilder sin tid.
Men hvis man lavede forsøget selv, og ikke kunne høre forskel, så kunne det da stadig være relevant at høre om andre kan.
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |