Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kopi sikring problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 November 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Der skrives i forskellige indlæg fra tid til anden om nogen ikke kan spille deres ny indkøbte cd pga. den har kopisikring.

Hvad med at bruge denne tråd til at fortælle andre hver gang man støder på problemmet ? Både fortælle hvilken CD det er og hvilken afspiller man har.

Dermed kan vi måske finde ud af om nogle afspiller er mere udsat end andre og om det er en bestemt slags kopisikring som volder de største problemmer.

Jeg kan starte med at sige jeg endnu selv ikke er stødt på problemmet.

mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 November 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

F.eks. har min Sony D-EJ915 diskman, som var en rimelig dyr (top)model for et stykke tid siden, problemer med at afspille "kopisikrede CD'er". Den har ikke problemer med at finde ud af at CD'en også indeholder audiospor foruden datasporet, men da audiosporene er "ødelagte" for at forvirre PC-drevene, lyder det som om man afspiller en ridset CD m. kliks osv. 

Min rigtig gamle diskman derimod har ingen problemer. Sjovt nok har mit DVDdrev i computeren ingen problemer og ripper de "beskyttede" CD'er til UG med kryds og slange....

Heldigvis er Kim Larsens nyeste (Jul & Nytår) ikke beskyttet. Lad os håbe pladeselskaberne har forstået skriften på væggen. Jeg er i hvert fald glad for at Larsens nyeste kan høres på min diskman uden at jeg skal lave en kopi.

For jeg skal da ærligt indrømme, at skal jeg lave en kopi for at kunne høre den på farten på min diskman, så kan jeg lige så godt lave en kopi af kammeratens eller bibliotekets CD - og Koda har jo sørget for jeg ikke behøver have dårlig samvittighed, for de har jo lagt afgifter på blanke CD'er.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2004 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

hmm VDOs bilstereo radioer (headunits) har prøvet på modellerne 3100 og 3300 ihvertfald (de er vel 1-2år gamle) de kunne ikke tage noget der var kopi spærret. kan ikke huske CDerne men det var "bare" de gense der var kopi spærret (kan dog huske den ene var prezioso feat. Martin - men kan ikke huske navnet på albummet)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes