Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anlæg til bilen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Due
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er rimelig nu indenfor hifi i bilen, derfor søger jeg noget erfaring herinde fra da jeg ønsker og sætte lidt spark i anlægget i min bil.. alt er standard i den jeg ønsker dog ikke og udskifte den headunit som sidder i, da dette er orginalt mazda udstyr
Jeg er ikke opsat på og bruge 10000 kr. på opgraderingen men jeg vil da gerne smide noget i projektet.

Efter hvad jeg har hørt ska man have fat i noget forstærker, bedre højtalere og evt. subwoofer.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Til top Vis Don Due's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Due

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 December 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

er selv gammel carfi nørd. benyt www.bilstereoforum.dk

der skriver jeg også selv. der kan du få den helt rigtige hjælp og rådgivning..

Mvh Nicolai

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 December 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har også selv rodet en del med bilstereo igennem de sidste mange år , det første du skal finde ud af er om der er en linie udgang på din Headunit til en ekstern forstærker, hvis der er det , så er en 4 kanals forstærker af rimelig kvalitet et must for dem der bare lige skal have lidt god lyd og en mindst 10" subwoofer (smag/behag) og et sæt 6x9" højt. eller hvis der er nogen rimelige huller til et komponent sæt så er det også fint.  så er man ihvertilfælde ret godt kørende iforhold til det der sidder i standard , kan jo muligvis bruge standard højt. foran. det er nok den billigeste løsning der giver valuta for pengene

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 25 December 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

super skrev:

Hejsa

Har også selv rodet en del med bilstereo igennem de sidste mange år , det første du skal finde ud af er om der er en linie udgang på din Headunit til en ekstern forstærker, hvis der er det , så er en 4 kanals forstærker af rimelig kvalitet et must for dem der bare lige skal have lidt god lyd og en mindst 10" subwoofer (smag/behag) og et sæt 6x9" højt. eller hvis der er nogen rimelige huller til et komponent sæt så er det også fint.  så er man ihvertilfælde ret godt kørende iforhold til det der sidder i standard , kan jo muligvis bruge standard højt. foran. det er nok den billigeste løsning der giver valuta for pengene

glem højttalere bagi og brug hellere pengene på et ordenligt komponent sæt foran. hjemme i stuen kommer lyden jo hellere ikke bagfra...

men en 4 kanalsforstærker hvor du bruger de 2 kanaler til front systemet og brokobler de 2 sidste kanaler til en bas er ikke helt dumt. du kan få et rigtig godt og lækkert komponent sæt til 2000kr tjek Hertz, eller Peerlees. ellers køb et brugt sæt Focal, Phoenix gold eller Boston acoustic. bare lov mig du holder dig fra Boxter det er en gang Thansen lign l**t efter min mening. jeg kører selv med Focal Utopia 3 vejs foran det koster ca 8000kr fra nyt men kan findes til 5000brugt det er lækkert.

God jagt.

Nicolai

Milton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004
Sendt: 27 December 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Boxter er ikke nødvendigvis dårligt! Deres basser egner sig fortrinligt til SPL, men det er også det! Er på ingen måde god lyd. Som Nicolai siger, er det boston, focal OL du skal gå efter, hvis du ønsker god lyd, men det koster så også lidt.. Hvis du ik har tænkt dig at bruge mere end 10K, skal du nok finde dig noget brugt, hvis det skal være ordentligt.. Dog er der undtagelser.. Mærker som Ground zero er noget hvor du får noget for pengene.. Hvorfor vil du beholde mazdaens standard HU?!  Er formentlig noget bras..

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2004 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

ellers får Helix også gode ord med på vejen til en fornuftige penge, men ved dog ikke hvem der forhandler dem mere, kan huske der var et ramaskrig på et tidspunkt pga manglende importør.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes