Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Stereo eller Surround ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvad har du ? Stereo eller surround ? Måske begge dele ?
Hvad elsker du mest ved dit anlæg ? Er det lyden ? Er det måden den forfører dig på og opsluger dig ?
Fortæl hvad dit anlæg betyder for dig og hvad det kan være der nærmest gør os til slaver....

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

oooh, tør man bevæge sig derud og fortælle om følelser og sårn?

Det lette først: Jeg har stereo setup, hvorfor så det? 1: Mest for pengene. 2: Hører plader hver aften, ser kun film i weekenden. 3: Film på et godt stereo setup lyder helt fint efter min mening, kan godt undvære helikoptor effekten.

Elsker, elsker ikke, godt spørgsmål. At det efterhånden er ved at lyde som det lydideal jeg er ude efter, men det er jo en lang og uinteressant snak i dette emne . OG når det så er sagt så har jeg et anlæg for at høre musik og ikke omvendt, altid sjovt at se folk med 100.000 kr grej og 15 plader

Uff, nu er vi nået til følelserne, det med hvad skidtet betyder for en. Jeg tror mine nærmeste bedst kan beskrive hvordan jeg er hvis jeg ikke har mulighed for at koble af til musik mindst et par gange om ugen (som dengang jeg brændte mine diskanter af ). Det er nok lidt ligesom bokseren der bliver sat til at hækle dame hatte gennem en hel uge uden mulighed for at banke en sandsæk. Så uden at blive alt for klam vil jeg sige det betyder mere end jeg trode.

.. og nu tilbage til ZZTop med Mescalero

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har det lidt ligesom Zorglub.

Mit musik rum er mit fristed hvor jeg kan være i fred med min musik. Man skal bare passe på at det ikke tager overhånd, for man kunne faktisk bo sammen med sin musik.

Derudover er det fedt at gå på jagt med en plovmand eller en tusse i div. musikbutikker og genbrugs shops for at finde nogle gode gamle plader eller cdér.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

har surround pga jeg er super glad for effekterne i film, jeg elsker dem simpelthen og sidder med et kæmpe smil hvis der virkelig sker noget.

har så bedre fronter end Center og Rear og det er pga når jeg høre musik (som ALTID foregår i stereo), så lyder det stadig fantastik (i mine øre)

kunne så godt være jeg kunne have fået meget bedre stereogrej hvis nu jeg brugte alle de penge jeg havde brugt på ekstra højtalere i surround, på det. Men sådan kan man blive ved, og jeg er egentlig tilfreds med det jeg har nu, men kan selvfølgelig altid finde nye ting der kan forbedres

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Har stereo..
Hører utroligt meget musik, faktisk næsten altid. Har haft et lille surround setup, men det er begrænset hvor fedt det er at se film på et 21" nokia tv......
Skal jeg vælge, ville jeg vælge min musiksamling, og mit stereo setup...

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Har stereo - men har tidligere haft et surround anlæg. Var egentlig langt fra hifi interesseret da jeg købte min første receiver - en denon avr 1603 for et par år siden - men en kammerat introducerede mig for hifi4all, og jeg var hooked!

i starten ville jeg gerne have et setup der kunne spille røven ud af bukserne - det har jeg såmænd stadig - men nu er det klangene, stemningen, når man virkelig fyrer op for den lækreste musik man kender. at jeg af og til også spiller en fed dvd - og stadig blir grebet af det - er der jo ikke noget galt i!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Sendt: 26 December 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Kun stereo - surroend skal høres i store rum sammen med et kæmpe lærred i biografer - hejjembio siger mig intet - til gengæld kan man høre stereo på et godt anlæg og ikke mindst gode HT i mindre rum i hjemmet og det er en fed oplevelse.
Til top Vis phoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoegh

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med et surround setup som kunne spille rimeligt fornuftigt stereo, men fandt efterhånden ud af at det blokerede for de helt store opgraderinger på stereo siden, surround delene var simpelthen for ringe til at det kunne høres ordentligt når jeg opgraderede på stereodelen af anlægget, og hvis det skulle gøres ordentligt ville det koste miliionen milliarden, så jeg besluttede mig for at dele anlægget op i et separat stereo og surround system.

Så har man meget større frihed til at vælge nye komponenter uden at det går ud og den ene eller anden del af systemet. Mit surround grej er rimeligt status quo det sidste stykke tid, faktisk er jeg godt tilfreds med det og det lyder ret godt, og jeg har ikke pladsen til den helt seriøse opgradering.

Det er mere på stereo siden der sker noget og som helt sikkert også er min primære prioritet.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

også jeg er ren stereo mand, film skal ses i biffen.....

men jeg vil da gerne indrømme at økonomi og pladsmangel spiller en stor rolle, selvom jeg ikke er i tvivl om at jeg bare ville have et endnu større/kraftigere/bedre anlæg hvis jeg havde pengene og rummet til det.

nu hænger det måske også sammen med at jeg ikke ser så meget film....

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har både stereo og surround. Jeg har opgivet at finde en surround forstærker, der er god nok til stereo. Selv den værste smadrekasse af en stereoforstærker, banker snurrerundt forstærkerne sønder og sammen. Det er åbentbart en naturlov, at surroundforstærkere skal være proppet med billige op-amps til 12 øre stykket.

Jeg har selvfølgeligt valgt en surround receiver med pre-out, så jeg kan sende signalet til fronthøjttalerne over i min stereoforstærker, når jeg ser film. Den løsning er perfekt til mig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har begge dele, gjort på den måde at jeg har en surround-ting med pre-outs på som jeg fører over i min stereoforstærker og lader den trække frontkanalerne. Den løsning fungerer fint til når jeg en sjælden gang ser en film, og så går jeg samtidig ikke på kompromis med stereo´en!

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har også selv stereo, og savner egentligt ikke noget... Har tidligere haft nogle ret seriøse surround anlæg, men holder mere af mit stereo setup. 

Mine Matin Logan Aeon's givr faktisk en ret fed flmlyd, meget 3d ... selvom de lige mangler den dybeste bund...

Min Forforstrker har dog Loop til en surround forstærker... så man ved jo aldrig..  

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er til både stereo og surround.

Indtil fornylig har jeg gjort mest i stereo, fordi jeg simpelthen bare er så glad for min cd-spiller (xa-50es). Den spiller bedre og bedre og detaljerne kommer helt frem i lokalet. Jeg kan godt falde i svime, når jeg hører tønderne blafre på en live-skive med Molly Hatchet, vejrtrækningen fra Buddy Guy på Gone Old og når Lofgrens excellente fingerspil giver milde guitarklange. Så er jeg helt væk (ok, men du spurgte jo til om vi lod os opsluge ...).

Men surround er altså også fedt! Efter vi har udvidet lokalerne med en 42" plasma kan vi nu forsvinde helt væk i en film, hvor effekterne er på plads. Jeg mener - film er lavet for at illusionerne kan leve - og surround ER snyd - men hvis snyd gør, at man tror man bliver skudt bagfra, inden man opdager at det bare er film, ja så mener jeg formålet med surround er opfyldt - og for den sags skyld også formålet med filmen ...

Jeg indrømmer også, at jeg er slave af anlægget - især musikken. Der er intet som at komme hjem efter job (læs: en hektisk dag på kontoret) og lade anlægget løbe af med stemningen inden resten af familien kommer hjem. Og lige nu fascineres jeg af vores nye lyd, KEFQ7, som jeg har skrevet lidt om i andre tråde. Det kræver næsten, at jeg skal hele samlingen igennem for at høre, om der er nogle detaljer, jeg tidligere er gået glip af.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har i nogle år både haft stereo og surround... Jeg har nu valgt at løfte lyden primært på surround men også på stereo da jeg har et par hundrede cder...

Jeg har en marantz cd17 forbundet til Marantz 5400 OSE og jeg er altså imponeret over hvad det kan præstere sammen i stereolyd... (nu har jeg nok ikke lige så gode ører som de mest audio-freaks herinde)

Højtalerene er audio pro black diamond v2. som både er til stereo og surround....

Forstærkeren synes jeg er skidego både i stereo og surround!!!

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes