| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Har lige anskaffet mig et brugt 50 tommers bagprojektions tv, og er formentlig klar til at gå hele vejen med et fuldt surround set up (dog uden kvalitetsnedgang mht. hifi)
Mit spørgsmål er blot hvor mange film bliver det til, om ugen?, om måneden?. Er biletprisen ikke meget høj? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 film om ugen .. kunne det godt blive til for mit vedkommen.. men kommer helt and på hvilken person man er ..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 dvd-film hver weekend...og hvis du begynder at tænke på "billetpris" pr. dvd....ja så bliv du helllere ved med at tage i den lokale biograf....da det kan blive meeeeeeget dyrt i den sidste ende .ak ja..den lidenskab den lidenskab __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja....et snit på omkring 3-4 film pr. uge, mest fordelt i weekenden  . Når der ikke er nogle nyheder må man jo gense de gamle igen  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel er det rigtig sjove hjemmebiogrej noget dyrt skidt hvis man begynder at se på prisen per film man ser. Til den pris kunne man næsten hyre en limo med bar og privatchauffør hver gang man tog i Imperial.
Men i aften vil jeg f.eks. gerne se Raiders of the lost Ark, og den GÅR altså ikke dér hvor meget jeg end ønsker det... 
|
| Til top |
|
| |
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg når også 3-4 film om ugen nogle gange mere, det kommer an på hvor mange film der "dumper" ind.
Det skal lige siges at jeg normalt først køber filmene når priserne falder... så når der er tilbud kan der jo godt risikere sig at komme lidt xtra på hylden. __________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme, at jeg er glad når jeg når en film om ugen, for jeg har to små børn (0 og 3 år) og de tager lidt tid. Til gengæld har jeg købt nogle box-set med gode serier, især "Band of Brothers" da afsnittene kun varer ca. 1 time - det er mere "overkommeligt" hos os...
Håber dog at nå 2 film om ugen, når børnene bliver lidt større... 
Edit: "Band of Brothers" er på tilbud hos "Laserdsiken.dk" til 500,- Alle pengene værd og lidt til! Ikke reklame, men anbefaling!
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
i de gode perioder - en film om aftenen.. Men hvad der måske er endnu vigtigere - den samme film hver dag i en kortere periode, en 2-3-4 dage.
Og så er det jo pludseligt, at der kommer andre værdier ind end den blotte billet-pris - nemlig muligheden for at fordybe sig i detaljerne. Selvom man skulle gå i biografen hver dag mens filmen gik der, gjorde man det jo ikke. Det er da noget nemmere at sætte "Mulholland Drive" på igen i aften - få flere små vinkler/detaljer med.
Og hvad med de gamle film - de går jo ikke længere i biffen. På med "Abernes Planet" eller "Nightmare Before Christmas", og så bruge tiden på at læse op for sin 8-årige datter, og forklare det forundrede barn en (forsimplet?) udgave af "plottet" i filmene. Lægge kimen til en lille film-freak, samtidig med at man udvider hendes horisont med den forunderlige verden der findes i film. Hvordan sætter man pris på det?
Ja - man kunne osse se det uden surround - men det tager helt klart noget af oplevelsen. Her bestemmer man selv, samtidig med at man får en dejlig film oplevelse.
Efter min mening - er der masser af værdi i en hjemme-bio udover den rå billet-pris.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
| Efter min mening - er der masser af værdi i en hjemme-bio udover den rå billet-pris. |
|
|
Helt enig! 
Det kan også ses lidt fra en anden vinkel og sammenlignes lidt med at gå til fodbold, hvor man skal møde op hver gang til bestemt tid, fremfor at tage en løbetur når man tid og har lyst... (ved ikke om det giver mening for andre end mig?)
Bio'en er der når du har lyst til at bruge den... 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
|
Må indrømme, at jeg er glad når jeg når en film om ugen, for jeg har to små børn (0 og 3 år) og de tager lidt tid. Til gengæld har jeg købt nogle box-set med gode serier, især "Band of Brothers" da afsnittene kun varer ca. 1 time - det er mere "overkommeligt" hos os...
Håber dog at nå 2 film om ugen, når børnene bliver lidt større... 
Edit: "Band of Brothers" er på tilbud hos "Laserdsiken.dk" til 500,- Alle pengene værd og lidt til! Ikke reklame, men anbefaling!
|
|
|
Ja den koster 250,- på Axelmusic ! (incl. danske undertekster) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger det ca. 5 gange om ugen. Nogen gange bare lige for at se ½ time af en af favoritterne, og andre gange ser jeg en 3-4 stykker pr. weekend.... MEN hjemmebio erstatter IKKE en tur i biffen (heller ikke hvis man ligesom jeg har 135" lærred.....mne det er næsten ligesådan! )
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget forskelligt ... nogle weekender bliver det til MANGE film, andre gange måske kun én film om ugen ...
Men musik hører jeg hver dag ! 
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svinger meget, hvor mange film jeg ser. I øjeblikket er det 1-2 og dagen og andre gange 1 om ugen.
Jeg tør ikke gøre "billetprisen" op i hjemmebiografen, for den kan helt klart ikke hamle op med billetprisen til selv den dyreste biograf i København.
Men som jeg ser det, svarer det lidt til det at have bil. Jeg både bor og arbejder i København og kan uden problemer benytte toget, hvis jeg skal andre steder hen. Alligevel har jeg en bil, selv om det er meget dyrere end at tage toget/bussen, for det giver en udstrakt frihed som jeg ikke vil undvære. Den samme frihed gør sig gældende med min hjemmebiograf i forhold til at gå i en "rigtig" biograf.
Derudover vil jeg ikke sige mig fri for at glæde mig over at få nyt grej/dimser, jeg kan lege med. __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
1-2 film om måneden. 
Kan godt lide at se en god film. Men det bliver ikke til noget. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er jo svært det svinger jo lidt, men 4-7 film om ugen fordelt jævnt over hele ugen med undtagelse af lørdag, da det er gå i byen aften..
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |