| Forfatter |
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej
Bare et surt opstød: Jeg har lagt mærke til at folk ofte skriver bass (i stedet for bas), hvilket jo lyder temmelig udansk. Senest har jeg set det i den nye B&W- anmeldelse på forsiden. Er jeg den eneste der er generet af det?
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden du nu spørger, så nej, det irriterer også mig grænseløst.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha, så er det ikke mig der bare er sur :)
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør, med en pH på 27 er du da langt fra sur - faktisk mere basisk end noget, jeg kan komme i tanker om.
Jeg har set det i mange indlæg, men ikke tænkt nærmere over, at det skulle være andet end en lille skrivefejl på linie med "højtaller", "vægen" eller "dybte" som ses ofte.
Det bør naturligvis ikke optræde i redaktionelt materiale: Lad os straks få hængt forfatteren til tørre!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stavefejl er en anden sag. Netop brugen af "bass" virker bare så overlagt at jeg er bange for at der er nogen der har det indtryk at det er korrekt.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu, det har en særlig betydning. Så vidt jeg har kunnet se, er alle dem, der skriver bass, stærke tilhængere af kraftig bas à la Cervin Vega. Bass er synonym for bulder, brag og rystende vinduer.
Personligt bryder jeg mig ikke om bass i mit system, men gerne bas, så for min skyld må de gerne beholde udtrykket.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok ret - Mon brugerne af dette udtryk så også udtaler det "bæijs"?
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Jeg tror nu, det har en særlig betydning. Så vidt jeg har kunnet se, er alle dem, der skriver bass, stærke tilhængere af kraftig bas à la Cervin Vega. Bass er synonym for bulder, brag og rystende vinduer.
|
|
|
Så skulle System Audio-tilhængerne måske til at kalde deres for ba? __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad med det branchemedlem der staver jazz "Jjaz"?
Men ellers er jeg enig i at bas med to s'er, når det læses, opfattes som om der er MERE eller vild bas.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W og bass , nej jeg mener de fleste B&W´ere spiller ganske "almindelig" bas __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Hej hej
Bare et surt opstød: Jeg har lagt mærke til at folk ofte skriver bass (i stedet for bas), hvilket jo lyder temmelig udansk. Senest har jeg set det i den nye B&W- anmeldelse på forsiden. Er jeg den eneste der er generet af det?
vH pH
|
|
|
Nej, men det vrimler da med langt værre ukrudt end det beskedne ekstra s
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
27pH skrev:
|
Hej hej
vH pH
|
|
|
|
|
|
Ja, det må du nok sige. Nu om dage er der mange der knapt kan stave til deres eget navn. Inden længe er Danmark et land hvor 90% af befolkningen er analfabeter.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Det bør naturligvis ikke optræde i redaktionelt materiale: Lad os straks få hængt forfatteren til tørre!
|
|
|
NÆMLI` JA...
Jeg mener at forfatteren ikke kan straffes hårdt nok - BB burde smide ham ud til pøbelen, så Vi selv kan give ham de slag han fortjener!
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foreslår at man forsøgsvis h*nr*tt*r et par folkeskolelærere, så skal de der er tilbage nok lære at lystre..
Alene fordi vi er så småt et sprogområde, sker angloficeringen desværre med en vis hastighed.. Se nu i stedet, hvordan tyskere og franskmænd tackler(!)den anglosære fare..
Mvh. Jens/Modifix von Duelund Coherent Audio (oops!) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
bjørn skrev:
27pH skrev:
|
Hej hej
vH pH
|
|
|
|
|
|
Ja, det må du nok sige. Nu om dage er der mange der knapt kan stave til deres eget navn. Inden længe er Danmark et land hvor 90% af befolkningen er analfabeter. 
|
|
|
Hmmm interessant! Er det mon derfor folk altid vil se billeder i "mit setup"  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Vanderlay skrev:
|
|
|
|
Så skulle System Audio-tilhængerne måske til at kalde deres for ba?
|
|
|
du er velkommen til at kigge forbi fyn ved lejlighed og høre sa med bas, fjerner jeg dæmpemåtterne bag mine 1750 kommer der i stedet bass, af den salgs cv er kendt for  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |