Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: og turen går til... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Ja så oprandt dagen hvor vi (Kim olsen og undertegnede) måtte tage til siilkeborg. Til at starte med var ideen at Live21 skulle høre en bedre cdafspiller end den elendige United dvd han har stående for tiden.
Men en uges tid inden besøget, kom vi jo til at snakke lidt om Crown, og han nævnte at den ville han da egentlig gerne høre, dog uden at der var noget om at jeg og Kim skulle slæbe den med. For ingen fornuftige mennesker ville slæbe en godt 35kg tung forstærker med i et tog, og så i snevejr.

Får at I også får noget ud af vores lille udflugt har jeg taget en række billeder, så I kan nyde lidt af den oplevelse vi fik.

Vi tog fra odense kl 930, eller det var planen, men pga sne på sjælland og fyn, var toget forsinket.

Sådan kan det se ud, en Denon S10 i anden emballage, og en Crown Studio Reference II i org emballage samlet ved en bænk på Odense Banegård.

Alle der har rejst med DSB ved at hattehylden er næsten kun beregnet til hatte. Man kan ihvertfald ikke smide en Crown SR2 derop, og heller ikke en cd, hvis man ikke tør løberisikoen at den glider ned i hovedet på en igen. Derfor må man jo snuppe et par sæder til sit grej:

og her er en hvad Live21 definerer som "ingen sne overhovedet":

JA det er sløret, men det er så godt som det kunne blive, når togføreren kører 130km/t.

Et stop i skanderborg, og med masser af sne, som efter midtjydske standarder bliver betegnet som 'regn' ..

Og det var de hvide klatter der er regn..  ..

I venstre side kan man ane en Kim Olsen.. Og ja, vi fyldte godt i Arriva toget.. og der var et par gamle koner der kiggede underligt på os..

En noget overrasket midtjyde tager (næsten) imod os på stationen.. han vidste godt han skulle slæbe, men jeg tror han havde regnet med at det ville være den lille S10.. men næ nej, han har godt af lidt motion. Så her får i Live21 med sved på panden.. og læg mærke til hans ansigtsudtryk.
Det skal dog lige siges til hans forsvar, at vi måtte skiftes til at bære forstærkeren, til trods for han bor ca. 400meter fra silkeborg station.

Nåh, endelig ankommet til Live21's residens.. et blik ind i den lille rum, afslører at også her er HIFI det vigtigste. Jeg har sparet jer, for billeder af hans "pc/tv/skab/tøj/rod" hjørne, der optager ca 10% af rummet.. men de lækre højttalere kommer her:

Læg mærke til det alternative dæmpemateriale bag højttaleren.. om det virker eller ej, skal jeg lade være usagt. Men det skader næppe..
Fjernbetjeningen på sengen, er til forforstærkeren Belles 20A, og hvorfor laver man så fede forstærkere, når man smider så grim og elendig en fjernbetjening med. Og er der ikke et venligt menneske, der kan fortælle Live21 hvad knapperne skal bruges til?? indtil videre har han kun fundet vol+ og vol- .. men det er vel også nok.

og et billede af den anden højttaler:

Jeg har fået strenge ordrer om IKKE at påtale hans underlige opstilling.. men måske i kan få banket noget fornuft ind i ham..

Her er et tydeligt bevis på hvorfor denne højttaler skal stå så man ikke ser bagsiden.. føj hvor er det grimt lavet.

Men fint med adressen på bagsiden, så ved man hvor de skal sendes hen, hvis man en dag finder nogen på gaden.. bare et frimærke i øverste højre hjørne og så afsted til postmanden..

Og sådan ser systemet ud nu, det bliver uden tvivl snart ændret.. men til hvad!??

Læg mærke til nederste hylde.. FØJ!!

endelig med en ordentlig cdafspiller i systemet.. det var tiltrængt og en forbedring.. MEN om den er 7.5gange bedre det var svært at bedømme.. min teori er at det er resten af udstyret der får united'en til at lyde godt..

Den nye plov, med den noget lyse PU.

og turen går hjem igen..

Og med en stak underlige plader til mig.. jeg har endnu ikke fået hørt dem, men det skal da nok blive sjovt med Bamses venner lørdag nat.. mon naboen glæder sig til det??

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

hov glemte lige en ting.. vi har også lavet en lille film, så i kan se og høre setuppet i brug..

fylder 10mb og kan hentes her: http://www.witzelhifi.dk/images/silkeborg/silkeborg%20019.av i

kvaliteten er elendig.. og det lyder skidt.. lyden er en blanding af kameraets manglende kvaliteter, og forkert indstilling af ploven..

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

" mon naboen glæder sig til det??" Nej det gør nabo´en ikke

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

bortset fra at det er et fedt setup, der var for meget sne hjemme odense,  og at admiralen er et ok sted at spille "snyd" og keglebilliard, så synes jeg at live's samling af bl.a. thomas helmig er skræmmende....

men sjovt var det....

edit; folk kiggede godt nok underligt da der blevet taget billeder af papkasser...

og da jeg bestilte murphy's black? drikker de slet ikke mørk øl i jylland?

godt schengen samarbejdet virker, ventede nok tid på paroner, tænk hvis paskontrollen havde været der også---

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Og lidt ekstra billeder fra stamstædet, hvor der godt nok er noget med en karantæne.. men mon ikke den er ophævet nu, hvor vi hjalp med at få Jukeboxen op og hænge.. men synes jeg så Live21 hænge lidt med næbbet, da han så der ikke var noget Thomas Helmig..

og morgenmad..

og lidt motion til de gamle..

Beklager den ringe kvalitet af de sidste billeder, de er taget med min mobil..

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nydelig reportage fra dagens Danmark! 

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der tør udtale sig om hvordan den Crown klarede sig?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

hehe de glemte sgu at lytte til det, det var der ikke tid til :-)

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

øh.. lidt svært.... vi var der bare for at høre vinyl, og live21 havde lidt pu problemer, og med hans musik smag in mente tror jeg ikke det vil retfærdigøre en konklusion, desuden var vi lidt skuffede over at der ikke blev spillet højere

men....

belles og reference minder en del om hinanden i lyden... vi var meget uenige om hvilken der havde den bedste dynamik.... men ved lejlighed kunne det da være sjovt med en a/b test, især da de jo stort set koster det samme.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Aaaah, Chapman på vinyl.... Findes der noget bedre end det?

Var selv så heldig at finde 2 med Tracy-tøsen til 25kr. stk. i mint cond. hos den lokale Accord.

Hvorfor er de standerhøjtalere så store?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

ja jeg er så lige kommet hjem, og er den første til at indrømme at min goldring pu er slank i lyden og mine vifa diskanter er for lyse, men det har jeg jo os brokket mig meget over, og 9300 fra scanspeak skal nok gøre det bedre (vandt forresten 2300 kr i keglebilliard efter fynboerne var smuttet, det var huslejen..

de er for flinke til at nævne at mit setup er for lyst!!! for det er det !!!!!!! alt for meget, men opstillingen gjorde det ik bedre, som morten kan bevidne, det er perspektiv jeg går efter indtil mine speakers med den nye diskant kommer

crown er fedt !!!  men slet ik på højde med belles. måske kim er lidt uenig, men det var klasseforskel, og belles er kun 6 k dyere, og da jeg venter på en til af slagsen der virkelig sparker røv, drop crown !! pa for watt belles for lyd..,

angående min musik smag..

beatles for alle

stones for drankerne,

the doors for syrerne

Led Z for ´hasherne..

jeg kan lide det hele

at jeg spillede midnat i europa var kun fordi morten og kim så så søde ud og jeg opfordrede dem til at holde i hånd  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Fik i så basket den United afspiller med Denon'en?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med dennis, i hans setup var Crown'en ikke en åbenbaring.. Men den var absolut heller ikke dårlig. Til hans PU er Belles bedre..  Men nu er det hans tur til at tage effektforstærkeren med i toget, og komme til odense. Så vi kan finde ud af om Belles også er bedre med en Elys PU

Groove: den united fik slag.. Denon er jo klart bedre, og kønnere. desuden har denon'en ikke fikse funktioner, som fx 'Hall' og 'concert' der tillægger ekstra rumklang.. United'en var hæderlig, men jeg tror det er Belles og TP der kompenserer for den ringe lyd. og om Denon'en er 7,5gange bedre i det setup, skal jeg ikke bedømme.. jeg ville dog stadig vælge Denon..

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Kan du komme lidt ord på forskellene, den har jo en skod analog del sådan en DVD sag....men det er jo nemt at ændre på....i sammenlignede ikke de to som drev?

7,5 gange bedre den holder vel ikke helt? Kostede Denon ikke over 10K fra ny? Man kan ikke sammenligne brugt og nypriser på den måde...

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

flot papkasse

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Kan du komme lidt ord på forskellene, den har jo en skod analog del sådan en DVD sag....men det er jo nemt at ændre på....i sammenlignede ikke de to som drev?

nej, ingen større sammenligning.. det gad vi ikke. ... det må vente til jeg får taget mig sammen til at tage en med hjem fra arbejde..

Groove skrev:

7,5 gange bedre den holder vel ikke helt? Kostede Denon ikke over 10K fra ny? Man kan ikke sammenligne brugt og nypriser på den måde...

nej det har du ret i, men i det her tilfælde kommer det jo 'den dårlige' til fordel. brugtprisen på en S10 ligger på 3000kr, hvor United'en før kunne fås til 400kr. Men vi kan da godt ændre det til "om Denon'en er 25gange bedre end United'en"

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Var de andre enige med dig? I så fald må de være nogle rigtige dyre skod Cd'er derude

Glæder mig til din sammenligning....

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Ahh Admiralen, ja der har jeg skam også tilbragt en del tid... Blev vores stamsted i 2.g og 3.g, men det er nu ved at være nogle år siden.

Og nej Kim ingen mørke øl her, derinde bestiller man kun fad...
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Vil lige lægge hovedet på blokken og sige, at jeg har hørt enkelte Uniteds spille ganske fint.

Folk er velkomne til at lynche mig efter behov...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

SteenS
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er så om disse United er specielt unikke? Altså sammenlignet med andre tilsvarende modeller.

Jeg har hørt fine Denver spiller også

Hvad med en test her på siden? Det ville klæde Hifi4all at afdække denne side  

Til top Vis SteenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteenS

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum