| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA! igen er vi på tur.. denne gang med invitation fra 3 sjællændere, Dolkin, Nilau og ikke mindst StudioSound. Så lørdag 7. maj mødtes vi 6 mand på københavns hovedbanegård, Kim Olsen, Frederik Carøe, Dolkin, Nilau, Live21 og undertegnede.
kl 11 gik turen mod Gilleleje, hvor Karsten havde en stor samling grej stående klar til os. De første man ser når man kommer ind i lokalet er et ydmygt setup bestående af Meadowlark Blue Heron, med Belles Soloist 3+5. Det blev der ikke spillet ret meget på i det rum, primært fordi vi var svære at rive væk fra de imponerende Revelation, der dominerer rummet. De spillede i starten på et sæt Butler monoblokke, der ikke var helt tilspillede, men dejligt var det nu alligevel. Audio Aero Capitole som drev og pre. (og hvad er det for en ussel fjernbetjening til sådan en lækker maskine!??) Det hele blev suppleret med en Belles powerconditioner. og efter kort tids lytning blev der skiftet om til de små, men meget imponerende Nuforce forstærkere, nogle meget små sorte kasser, der hver yder 100w og vejer sølle 1,2kg. Men de havde sgu godt fat i de store Revelation.
på 1. salen var der endnu et setup sat klar, her i form af nogle Merlin og Wiener Lautsprecher Manufaktur (WLM) højttalere, Joules Electra rør monotrin, Orpheus drev og dac, og endnu en gang nogle Nuforce monotrin.
og så lidt til øjnene:

Vi blev hurtigt enige om, at dem der har fundet på denne underlige måde at vinkle diskanterne på, har haft en fed julefrokost

og lige et af den fæle fjernbetjening til Audio Aero Capitole..

Efter besøget hos Karsten, tog vi mod centrum igen. Turen havde stop hos Martin, alias Dolkin. Der kunne byde på Holfi Integra 8, Njoe tjoeb 400, Rega P3 og Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. Holdet var måske lidt smadret efter de mange indtryk tidligere på dagen, så der var en noget mat stemning, men det skyldtes bestemt ikke Martins anlæg. Hvis man nu lige skifter den holfi, dæmper rummet lidt. Så kan det blive til et kanon setup. Meget musikalsk og et sted man sagtens kan bruge mange timer.. Nu ved jeg heldigvis at hans plan er at skifte den forstærker, og jeg vender helt sikkert tilbage når den nye er kommet..
og lidt fra Martins setup:

Efter det lille stop, gik turen videre til Nilau. Hvor der blev præsenteret en noget imponerende samling, og jeg er lidt misundelig.. og det ikke mindst på den ML 27.5 der stod så pænt på gulvet.
Der var noget Mark Levinson, som nævnt 27.5, men også 38s (ikke sandt??), der var noget Audio Note, et par ældre, men stadig velspillende, Martin Logan. Der var et Teac drev, en eller anden pladespiller, og en masse mere jeg ikke kan huske navne på.. hjælp ønskes? 

Her et billede af en noget anderledes hovedtelefonforstærker ..
Og lige en stor TAK til alle for en fed tur..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov glemte lige et par billeder mere.. Martin har en udemærket overtalelsesevne blandt folk han egentlig ikke kender. Så nørderne blev inviteret indenfor i Tex Bar's (hedder den det??) udstyrsrum, hvor jeg nåede at få disse to billeder:

De er taget med mobilen, så derfor den ringe kvalitet.. Men jeg tænkte at de billeder ville fremprovokere et par tårer hos en forumbruger .. De spillede iøvrigt på en masse JBL monitorer derinde, men føj hvor det lød, men feed musik!! klart et sted man kan anbefale
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var en kanon fed tur 
Nilau, kan du ikke skrive hvad det der samiske musik var for noget? 8for det var det eneste ud over "bass, bass, bass, bass,bass & bass" jeg var i tvivl om 
FC og karsten er begge utroligt hyggelige mennesker, og havde jeg ikke vidt det ville jeg næppe have gættet at karsten(studiosound) var importør (du forsøgte slet ikke at prakke os noget på? hvad er du dog for en sælger? )
Revelation og Merlin spillede meget forskelligt, som fugl og fisk (i bogstaveligste forstand). og den soloist virkede ekstremt solidt bygget, sin kleine størrelse taget i betragtninng.
Orpheus var smukt.. høj waf, ensartete, lignede lidt noget fra nasa... men betjeningen tog lige to min. at vænne sig til.. fire pile. meget minimalistisk. men når man ført var vant til det, så gik det stærkt.
selvom indtrykkene fra så mange setup's og grej er der nogle enkelte ting....
de Nuforce tog fusen på mig.. ingen tvivl om det... tænk sig at der kan være så meget saft og kraft i sådanne små kasser!
besøgene hos Nilau og Dolkin var upåklagelige, god lyd, og en hyggelig atmosfære. hifi crawl når det er bedst .
det blev jo også til lidt af en bytur. TeX er helt klart min type beværtning! sprut, kvinder, heavy metal og en ordentlig røvfuld csl 460!
Floss var også ok, men de bose.. de skal ud!
Copenhagen jazzclub havde et fedt to delt system... omend det var lidt svært at se på kvinder nedenunder, så mørkt som det var..
op klokken 7, hjemme igen kl 8 næste dag... hvorfor ikke?
en stor tak til Dolkin for at arrangerere, live21, nilau og FC for at møde op og gøre os selskab, og Karsten for at lukke os ind i sit hjem.
den underlige cylinderformede trækasse ved siden af Dolkin's VA BCG er et duelund strømfilter fc havde med. hjemmegjort med ditto kabler. underlig lille fætter, men har man setup til det, ja så giver det altså det sidste... personligt fandt jeg at forbedringen bestod i en mere markeret grunrytme, især basgang. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en rigtig god tur og der har bestemt været nok indtryk for både øjet, øret og halsen! Fantastisk! Ærgeligt at jeg ikke selv havde mulighed for at deltage, men jeg er på næste gang (hvis kalenderen tillader det )
God info og fine billeder 
- BR
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
ÆV hvor i har hygget jer... Billederne taler helt for sig selv. Fedt at HiFi kan samle godtfolk på den måde Next time...
|
|
|
Lækre setups...
Har I en mere uddybende beskrivelse af NuForce madkasserne?  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah, jeg hørte dem kun på Merlin og Revelation, komplet ukendte højttalere i et ukendt setup.
men hvis jeg skal sige nogle få, meget subjektive ord, var det at de ikke havde nogle alvorlige mangler. toppen var tilpas, hverken skrigende eller andet, mellemtone ok, rum, detaljer perspektiv, ingen klageunkter. selv bassen var der ikke meget at sætte på..
jeg manglede personligt lidt dynamik og punch, men man spørger lidt sig selv om det overhovedet skulle være der?
eneste minus er højttalerne, der foruden at være for høje, også skal have for meget plads til at være i min stue
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut en hyggelig tur...
Nuforcerne hører jeg gerne i mere vante omgivelser, kan være man kan få Karsten til at kigge forbi på et tidspunkt.
Og Karsten en mand med 6-8 mercere og egen lift, det er altså klasse...
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, billedet af Kim og jeg i øm omfavnelse er heldigvis ikke blevet til noget...
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
| Hmm, billedet af Kim og jeg i øm omfavnelse er heldigvis ikke blevet til noget... |
|
|
Jo da de ligger bare ude på Scor.dk 
Ser da ud som om i har haft en rigtig fed oplevelse, da også noget lækkert udstyr i har lyttet til.

|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
du "forsvandt" da også idet vi kørte forbi svigerforældrenes hus, hvorfor dukkede du dig? 
også en f...... tid for en taxa..... karsten bor rigtig fedt, langt ude på landet. men for pokker der er langt (jeg bor selv ude på en hvis landmands marker..) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fedt du/i tager jer tid til at lave sådan et indlæg 
Det er jo ikke noget man gør på 5 minutter.
Tak for reportagen og billederne.
Ps. check witzels hjemmeside. Flot galleri.
mvh
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
FC og karsten er begge utroligt hyggelige mennesker, og havde jeg ikke vidt det ville jeg næppe have gættet at karsten(studiosound) var importør (du forsøgte slet ikke at prakke os noget på? hvad er du dog for en sælger? )
|
|
|
Der er skam ikke nogen der bliver prakket noget på her Jeg vil hellere prøve på at give folk en god oplevelse og så regner jeg med at de nok selv skal sige til hvis der er noget der har interesse.
Jeg havde selv en hyggelig dag, så tak til jer alle for godt selskab.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg vil da også lige ha' lov til at sige tak for en rigtig god dag!!
Specielt tak til Karsten (StudioSound) og Nilau for gæstfriheden!
Og selvfølgelig en stor tak til Witzel for alle billederne!
Der var mange spændende lytteindtryk.
Hvis noget stikker ud må det være de store SP Revelation - masser af nærvær (Måske stod stolene også lidt tæt på  ), og masser af overskud. Jeg skulle senere erfare at 6 kontrabasser er særdeles svære at gengive - det gjorde SP'erne rigtig flot!!
Nuforce må siges at være dagens store overraskelse for mig. God kontrol og ingen skinger top som jeg havde frygtet. Dem hører jeg gerne mere til på et tidspunkt!
Endnu en gang tak for en vellykket dag - håber alle kom godt hjem. Må den blive lidt billigere næste gang (Hvor man forhåbentlig ikke behøver at vente til kl 12 næste dag, med at smide sidste mand på toget  )
PS. Og må jeg så lige bede om min himmel blå - det er altså en HOLFI Integra 8 AE der bliver spillet på her på slottet!! __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
SNIP Jeg skulle senere erfare at 6 kontrabasser er særdeles svære at gengive - det gjorde SP'erne rigtig flot!!
|
|
|
6 kontrabasser, der vel og mærke ikke er hæmmet dynamisk...
Trommerne må vi jo tage på et andet tidspunkt.
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for endnu en god tråd. Personligt synes jeg det er en fed sideledt effekt af dette forum, at hifi-interesserede mødes og har en god dag 
Skal selv mødes med andre brugere på et tidspunkt og ser frem til det...
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fed rapport!
Lækkert med en veldokumenteret (fine billeder!) "hificrawl". 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
PS. Og må jeg så lige bede om min himmel blå - det er altså en HOFI Integra 8AE der bliver spillet på her på slottet!!  |
|
|
det der AE, gør jo ikke maskinen bedre.. og at du så ikke selv kan stave til HOLFI, er jo en anden sag. 
LB, musica og andre.. TAK! Vi laver de her tråde for at I andre også kan nyde vores ture rundt i landet, og bare rolig. Det er ikke den sidste, langt fra..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, slet ingen der bemærkede at der var byttet rundt på højre og venstre kanal, da der blev lyttet på NuForce og Revelation......  __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Ups, slet ingen der bemærkede at der var byttet rundt på højre og venstre kanal, da der blev lyttet på NuForce og Revelation...... |
|
|
haha det gjore du ikke
|
| Til top |
|
| |