| Forfatter |
|
kimmadsen Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
Måske, men jeg er godt nok ikke alene.
Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set?
Jeg er her for at hente inspiration, men se på Linn tråden, tård tråden, niveau tråden, osv. Bliver i klogere?__________________ Som Duelund sagde, instrumenter er rundstrålede, så det skal højttaler selvfølgelig også være.
Det giver da sig selv
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
Måske, men jeg er godt nok ikke alene.
Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set?
Jeg er her for at hente inspiration, men se på Linn tråden, tård tråden, niveau tråden, osv.
Bliver i klogere? |
|
|
Nu har jeg kun læst trådophæng tråden. der er to lejre, ingen vil flytte sig så der sker intet, desværre. Men ellers synes jeg at tråden er ganske fornuftig.
Men en nedgørende, bedrevidende tone er ofte det som få debatterne til at dø ud, istedet for en konstruktiv debat.
Jeg tror de fleste skriver herinde for at hente inspiration/udveksle erfaringer, mange tråde ender også uden mudderkastning. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
| Nu har jeg kun læst trådophæng tråden. der er to lejre, ingen vil flytte sig så der sker intet, desværre. Men ellers synes jeg at tråden er ganske fornuftig. |
|
|
Er det i bund og grund ikke sådan det skal være? Den eneste mening man stole på er sin egen, og det kræver desværre mange gange at man selv forsøger, dvs. aftester alle muligheder. Herefter kender man "sandheden" (ens egen).
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
LGrau skrev:
| Nu har jeg kun læst trådophæng tråden. der er to lejre, ingen vil flytte sig så der sker intet, desværre. Men ellers synes jeg at tråden er ganske fornuftig. |
|
|
Er det i bund og grund ikke sådan det skal være? Den eneste mening man stole på er sin egen, og det kræver desværre mange gange at man selv forsøger, dvs. aftester alle muligheder. Herefter kender man "sandheden" (ens egen).
|
|
|
Jo, præcis. Det virker bare som der ofte er en stor modvilje mod at forsøge nye muligheder. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige på kornet. og netop derfor er det jo så sært at nogen holder fast på en ting, uden at stille sig åben overfor andre løsninger, end dem de selv har fostret.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er her for at dele min viden med andre der har behov, og ellers få inspiration og mere viden. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
Måske, men jeg er godt nok ikke alene.
Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set?
Jeg er her for at hente inspiration, men se på Linn tråden, tård tråden, niveau tråden, osv.
Bliver i klogere? |
|
|
man kan vel heller ikke kalde dig for en solstråle. 
vi kunne f.eks godt ha undværet dit bud på icepower priser 
jeg er her for at blive klogere det kan man sgu altid bruge! __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke tale hårdere til andre, end man selv kan tage imod det samme, og det tror jeg mange herinde har svært ved at forstå. Men et høfligt udgangspunkt skader vel ikke?
Den første der i en diskussion bruger personangreb, mister øjeblikkeligt min sympati. Det er utroligt så aggressive og uhøflige mange kan være, så snart andre har en anden opfattelse, eller er uenig. Jeg har læst flere tråde, hvor de ting der bliver kastet i hovedet på folk, kunne udløse fysisike slagsmål på den lokale bodega.
Hertil kan man kun spørge sig selv; hvor blev seriøsiteten og interessen for HiFi af?
Til @kimmadsen kan det være svært at tage dig seriøst, når du bruger længere tid på at udtrykke en lang smøre, der intet har med det pågældende emne at gøre, end at deltage konstruktivt i diskussionen. Her tænker jeg specielt på tråden om højttalerenheder og trådophæng.
Jeg gør hvad jeg kan for at undgå alt, der har med person fnidder at gøre, for det er min hobby jeg dyrker på Hifi4all.dk - ikke et behov for at slå på folk.
Kunne denne enorme energi, der bruges på personangreb ikke vendes til noget positivt?
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis ALLE gik efter bolden og ikke efter manden
så ville der ikke være nogle problemer.
og det gælder alle i alle tråde.
dette er ikke ment til nogle spcielt men gælder alle.
Det er sq lidt sørgeligt at en gut gidder ofre tid på at sætte billeder ind af sit anlæg og det meste af tråden handler om at der er rodet på hans værelse.
muhh fra Kampko
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kampko skrev:
|
hvis ALLE gik efter bolden og ikke efter manden
så ville der ikke være nogle problemer.
og det gælder alle i alle tråde.
dette er ikke ment til nogle spcielt men gælder alle.
|
|
|
jeg er enig. Og måske nogle skulle overveje ordbruget.
jeg synes det er fedt at se, at der er så mange der går ind i diskussionerne med alt hvad de har at give af, men jeg bliver sgu sur når folk bliver personlige, ligeså snart de saglige argumenter slipper op.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
|
|
|
Tendensen er da i hvert fald klar nok i din kommentarer til Frederik Carøe i tråden om Duelund modstandende.
I bedste fald er dine kommentarer unødvendige. I værste fald er de decideret anstødelige.
Pli, Please!
Citér:
Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set?
|
|
|
Jeg kan godt lide musik.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
kimmadsen skrev:
| Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ. |
|
|
Tendensen er da i hvert fald klar nok i din kommentarer til Frederik Carøe i tråden om Duelund modstandende. I bedste fald er dine kommentarer unødvendige. I værste fald er de decideret anstødelige. Pli, Please! |
|
|
Sidstnævnte er desværre meget tæt på som jeg ser det.
vilmann skrev:
kimmadsen skrev:
| Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set? |
|
|
Jeg kan godt lide musik.
 |
|
|
Now that makes sence 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
|
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
Måske, men jeg er godt nok ikke alene.
Hvad er i andre her for? For at blive klogere, eller for at opfattes som klogere. Er i her for at øse ud, eller for at blive set?
Jeg er her for at hente inspiration, men se på Linn tråden, tård tråden, niveau tråden, osv.
Bliver i klogere? |
|
|
Jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med denne tråd, men en ting er sikkert - jeg håber at du benytter en anden tiltaleform over for mennesker ude i det virkelige liv!
Man kan sagtens blive klogere uden at skulle spille smart, provokerende eller ved at genere og nedgøre andre folk, så spørgsmålet er mere om du er her for at blive set og husket for noget negativt, eller om du rent faktisk er her for at bidrage med noget positivt og brugbart?
Fordi der af og til er andre der kommer med lidt mavesyre, betyder det ikke partout at du eller andre absolut skal hoppe med på samme vogn, og bidrage til en negativ stemning. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Utroligt......men mange indskud her i HIFI4ALL drukner ofte, og bliver personificeret. Vi er her vel alle i bund og grund pga. af vores søgen efter det "uopnåelige" og i forummet for at debattere vores grej/udveksle meninger/få gode råd osv., alt dette kan og bør gøres i en god tone. HiFi har måske noget med tro at gøre, men vi behøver ikke møge hinanden til fordi vi er uenige.
Selv om tråden er "Negativ" synes jeg at HIFI4ALL giver mange positive oplevelser, og der skal være plads til alle, lige fra spæde begyndere til indædte egoister, - Yd og nyd, og omvendt.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det jo for mange: Så længe man er tilfreds og glad tænker man ikke over hvor godt det går, men når der sker noget der gør én utilfreds, så husker man kun det.
Jeg vil mene der er MEGET langt mellem de negative indlæg herinde - heldigvis.
"Always look on the bright side of life"
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimmadsen skrev:
Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ.
Måske, men jeg er godt nok ikke alene. |
|
|
.... det var altså ham der startede, snøft ...
Tag dig sammen. En fejl bliver ikke bedre af at blive begået to gange.
Måske det var en idé, ikke at lægge sit eget niveau efter det laveste
niveau i øvrigt!
Hvis man ikke har noget konstruktivt/velmenende at tilføje bør man hlolde sig fra tasterne!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
vilmann skrev:
kimmadsen skrev:
| Mange, incl. administrator, mener jeg er for negativ. |
|
|
Tendensen er da i hvert fald klar nok i din kommentarer til Frederik Carøe i tråden om Duelund modstandende. I bedste fald er dine kommentarer unødvendige. I værste fald er de decideret anstødelige. Pli, Please! |
|
|
Sidstnævnte er desværre meget tæt på som jeg ser det.
|
|
|
Jeg synes også at du i mange henseender virkelig utrolig negativ, jeg tror dog på at det ikke er meningen, men blot udtryk for en meget direkte facon som du har. En indre dialog kan ofte redde dig fra at såre folk, som jeg er ret sikker på at du gjorde i din kommentarer omkring Steen Duelunds død til Frederik Carøe.
Den slags gør man ikke, og jeg er sikker på at Frederik vil sætte pris på en undskyldning. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nedenstående var i tankerne før man postede et indlæg, ville mange problemer være undgået!
Fra "Tænk før du taler":
- Det er vigtigt at du ytrer dig høfligt og venligt, også når du er kritisk. Personlige angreb og nedladende kritik hører ikke hjemme på HIFI4ALL.DK.
- Brok og ævl er spild af tid. Sørg for at dit indlæg har et fagligt indhold, og skriv direkte til den person du er uenig med hvis dit udsagn ikke har faglig interesse for andre.
- Og sidst men, ikke mindst:
Husk på at de der bidrager gør det gratis og af egen fri vilje - redaktion, såvel som brugere!
Det handler om respekt for hinanden! Tænk før du taler! 
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Tag dig sammen. En fejl bliver ikke bedre af at blive begået to gange. Måske det var en idé, ikke at lægge sit eget niveau efter det laveste niveau i øvrigt!
Hvis man ikke har noget konstruktivt/velmenende at tilføje bør man hlolde sig fra tasterne!
|
|
|
Godt skrevet 
Har dog et par tilføjelser. Hvis nogle kommer med fejlagtig eller vildledende (reklameprægede) indlæg, skal man absolut til tasterne. Men det hører nok under din mening med konstruktiv?
Også enig i at personangreb er det onde og mange kan ikke skelne mellem personer og ting. Her er et eksempel:
A skriver: Den højttaler kan bare ikke spille musik/neutralt/bas/gennemsigtigt/rock/klassisk/etc. (indsæt selv efter ønske )
B svarer: Du har ikke forstand på hvad lyd/musik er derfor duer din mening ikke...
Her mener jeg klart at A er nødvendig for debatten, da det er meninger om udstyr/musik jeg gerne vil høre.
B derimod tager tingene personligt, han har måske udstyr som kritiseres og føler det som et angreb på sig selv. Han svarer personligt. I en del tilfælde vil A så tage til genmæle og cirkus er igang.
Personlige ting bør stoppes i fødslen (1. indlæg). Derimod bør der være vid mulighed for at gennembanke produkter, markedsføringsstrategier, filosofier, principper, teknologier, etc.
Min mening til en debatform.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |