Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er du en computer-haj? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Halløj.

Jeg har lagt mærke til at nogle tyske forhandlere af hifi har forskellige priser alt efter hvilken referenceside man kommer ind fra. Da jeg naturligvis gerne vil have den billigste vare, kunne det der for være rart hvis man vidste at det ikke bliver billigere hvis man kommer ind fra en helt tredje side.

Hvis spørgsmålet er lidt lakrids, kommer her et eksempel:

http://www1.hifi-edition.de/de/pro.php?id=2207 og

http://www1.hifi-edition.de/de/pro.php?id=2207&r=Psm

fører til den samme vare, men en anelse forskel i pris (ikke meget - I know)

Spørgsmålet er således om man kan tjekke hvad den laveste pris er?

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jamen, det kan man da - man kan jo f.eks. skrive til forhandleren og spørge!

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med at hente kildekoden fra siden (det kan man med browseren). Der vil være noget kode, og hvis du er heldig er det skrevet i fx JavaScript, og du kan se hvilke forskellige muligheder der er. Det er dog en smule usandsynligt at de har skrevet koden på denne måde, men muligheden er til stede.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

kvs78 skrev:
Hvad med at hente kildekoden fra siden (det kan man med browseren). Der vil være noget kode, og hvis du er heldig er det skrevet i fx JavaScript, og du kan se hvilke forskellige muligheder der er. Det er dog en smule usandsynligt at de har skrevet koden på denne måde, men muligheden er til stede.

Hvorfor gøre det så teknisk, når man kan spørge dem der ved det, nemlig forhandleren?? Så længe der er forskellige muligheder, er man ikke nærmere svaret!

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

kvs78 skrev:

Hvorfor gøre det så teknisk, når man kan spørge dem der ved det, nemlig forhandleren?? Så længe der er forskellige muligheder, er man ikke nærmere svaret!

Jo, det vil jeg da nok mene at man er - kender man alle mulighederne er det da bare at bruge 5 min på at prøve dem af...

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Men igen, hvis man kører en netbutik med javascript så ville jeg ihvertfald aldrig handle med kort der 

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jokerman skrev:
Men igen, hvis man kører en netbutik med javascript så ville jeg ihvertfald aldrig handle med kort der

Jeg tror at de fleste netbutikker bruger JavaScipt - ovenstående gør i hvert fald. Det bliver jo kombineret med andre sprog, så din kode skulle nu være sikker   

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig, men alle sider hvor man kan se hvilken kode man skal bruge, når man vil have det billigt, uden at spørge, ja der ville jeg ihvertfald ikke turde lægge mit kort nr o.l 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

kvs78 skrev:
Ronin skrev:

kvs78 skrev:

Jo, det vil jeg da nok mene at man er - kender man alle mulighederne er det da bare at bruge 5 min på at prøve dem af...

Det ændrer stadig ikke på det faktum at forhandleren bedst ved og kan svare på, hvad den reelle pris er - løsningen er ikke længere væk end en mail, og nej - løsningen er ikke tættere på hvis der er flere muligheder. Fordi du finder flere muligheder, får du næppe stadig større chance for selv at bestemme prisen udfra "buddene" - prisen skal forhandleren nok bestemme!

Og så kan der vist ikke koges mere suppe på den - smid en mail! Sværere er det ikke!

Trogels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt er sitet heller ikke skrevet i JavaScript, men PHP, hvilket står nævnt i linket til sitet... ?id=2207&r=Psm er de post variabler som sendes til siden pro.php. Disse post variabler bliver brugt til at hive vare nr. 2207 ud af en database. Den anden post variabel r står nok for referrence og er i dette tilfælde jo også noget pilles ud af en database. Tror aldrig nogen sinde du vil finde et Array indeholdende muligeheder i et JavaScript på sådan en side. Det ville være overkill.

PHP er serverside kode
JavaScript er clientside kode

PHP afvikles på serveren og genererer statisk HTML kode.
JavaScript afvikles på klienten og kan generere dynamisk HTML kode.

Så er nørd forklaringen vist på plads.

Det ville godt kunne lade sig gøre at lave et script der udleder og analyserer alle mulighederne, men det kræver en adgang til databasen, hvilket du eller jeg aldrig får. Envidere tror jeg ikke forhandleren er interesseret i at oplyse hvordan du får de gængse varer billigere... Han har jo kun et mål. At tjene sine penge. :)

Har lige været på besøg, med og uden referrencen Psm. Her koster recieveren 517 € på begge :/ Tror bare det var et tilfælde at prisen varierede...

Til top Vis Trogels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trogels

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej Trogels.

Tak for nørd-forklaringen selvom jeg ikke forstår meget af det

Jeg tror nu næppe det er et tilfælde at prisen varierer.

Prøv at tjekke Pioneer 2014, uden ref. dvs. www.hifi-edition.de, og med ref. eks. fra guenstiger, dvs. www.hifi-edition.de/guenstiger

Det ene "sted" koster den 530 henholdsvis 517.

For et par uger siden bestilte jeg selvsamme receiver for 518 med ref. fra guenstiger, hvor receiveren kostede 575 uden nogen reference.

Jeg opdagede desuden noget interessant. Ved at skrive noget sludder som ref. kommer der en fejlmeddelse op, hvori (tror jeg nok) fremgår hvilke muligheder for referencer der er. Heribalndt er der eksemplevis psm, ebay, kelkoo, guenstiger m.fl. og prisen varierer altså!!

Fortsat god sommer.

/Martyren

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Trogels skrev:

Iøvrigt er sitet heller ikke skrevet i JavaScript, men PHP, hvilket står nævnt i linket til sitet
..
Så er nørd forklaringen vist på plads.

PHP udelukker ikke brug af Javascript. Du tænker måske på JSP.

Forskellen i de 2 links er navnet på deres samarbejdspartner, hos hvem man har klikket på linket, gætter jeg, f.eks. guenstiger for guenstiger.de, som er en prisdatabase over tilbud. Altså, det kan være de har indrettet det sådan, at hvis der er klikket via en tilbudsside, vises en lidt lavere pris end den vanlige.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes