Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: IR modtager til HK forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at lave et Multiroom setup med min HK surroundforstærker, og til det skal jeg jo bruge en IR modtager i det andet rum. HK har selv en IR receiver, HE 1000, men kan det virkeligt passe man ikke kan finde noget billigere end 900,-  for en simpel IR receiver med et langt kabel? Det virker lidt sindssygt, når man tænker på at man kan købe en komplet DVD afspiller, inklusiv IR modtager indbygget til 300,-...

Jeg har ikke brug for at der står HK på modtageren, bare den ikke er for stor, og kan sluttes til forstærkeren i IR input stikket. (3.5mm minijack så vidt jeg ved).

Er der nogen der har forslag til alternativer? Jeg ved at HE 1000 er et rebadged produkt, men det koster stadig en del, selv i non-HK version.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hmm, det lader til at det rebadged produkt, Xantech 291-10 er forholdsvis let at finde i USA og billigt, omkring $50, men meget svært at finde i EU. :(

Hvis nogen har en adresse i EU hvor man kan finde den til en rimelig pris (dvs. mindre end $50+told/moms og forsendelse), så ville jeg meget gerne høre fra jer.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hænger lige på her... Har selv H/K
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

har selv lige købt det øje (HE1000) og det består af både en strømforsyning, ekstra øje som man kan fjernbetjenne et andet produkt hvis man ikke kan forbinde dem sammen med minijackremote bagpå fra din reciever. Og det funker perfect.  

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en god løsning. Det er bare ærgerligt den skal være så dyr fordi den har HK's logo på. Når man kan købe en der er nøjagtig magen til i USA for $50 så ærger man sig lidt over at skulle give 8-900,- for den i DK.

Det er ret ærgerligt at det system de har i HFK med trådløs overførelse ikke kan sluttes til minijack stikket bagpå HK receiveren, men i stedet skal have sådan en ekstra dims sat på IR modtageren, hvilket ser lidt dumt ud hvis man har forstærkeren stående fremme. Det ville ellers være perfekt at slippe for at trække kabler ind til et andet rum!

L.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes