Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Gør i også sådan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Er dette noget alle dansker gør .

Nu har det ikke så meget at gøre med hifi , med en handel og hvordan man handler .

Jeg så en bil på bilbasen til 45000kr , jeg ringet til ham og snakket lidt med ham om den og sagde den nupper jeg kom ned med den og du får de 45000kr , men imens vi snakket så jeg den i den Blå til 40000kr sagde også det til ham , men sagde pyt jeg giver de 45000kr , men han havde lovet den væk til en anden til de 40000kr , det var ok for mig , men jeg sagde hvis han ikke henter den så ring så nupper jeg den .

Nå så ringet han idag og sagde , ham den anden havde været der og ville have den , men han hadvde sagt til den anden at der var en der viller give 45000kr , så sagde jeg var ? , glem det makker du bruger ikke mig til at presse prisen så tag din bil og stop den op i .....

Men gør i også sådan når i handler om det er hifi eller biler eller andet .

Har folk ikke pli

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Jo, men derfor kan de vel godt lege hårde købmænd - som dig selv?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Brugtvogsnssælgere der er og bliver et specielt folkefærd.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Jo, men derfor kan de vel godt lege hårde købmænd - som dig selv?

Aldrig min ven , sådan gør man ikke .

Kan være du gør det men ikke her .

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Nå nej, men hvis vi så tager den lige logiske linie i din fortælling, så laver du jo en mindre brøler, ved at sige til ham at du godt vil gi 45 selvom den står til 40 i DBA. Hvad er ideen med det? Og det får da selvfølgelig manden til at lugte blod og tro den virkelig er 45 værd og han bruger da bare dit reelle bud på 45 som løftestang overfor andre.

Det kan jeg simpelthen ikke se noget forkert i - men jeg kan se du løber fra dit eget bud, siden du ikke køber den for de 45?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Enig med kontrast. Man er da svagt kørende hvis man sælger til en lavere pris end man kunne have fået.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Nå nej, men hvis vi så tager den lige logiske linie i din fortælling, så laver du jo en mindre brøler, ved at sige til ham at du godt vil gi 45 selvom den står til 40 i DBA. Hvad er ideen med det? Og det får da selvfølgelig manden til at lugte blod og tro den virkelig er 45 værd og han bruger da bare dit reelle bud på 45 som løftestang overfor andre.

Det kan jeg simpelthen ikke se noget forkert i - men jeg kan se du løber fra dit eget bud, siden du ikke køber den for de 45?

Jeg giver den pris jeg har ringet på sådan er det .

Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .

Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad .

Jeg har tit selv prøvet at blever budt meget mere end jeg havde sat det til og har altid solgt det til den pris der er aftalt selvom der er andre der vil give mere .

Hvis nu han havde sagt den anden kun skulle give 40000kr for , den først dag vi snakket sammen , men det gjore han ike .

Han sagde idag at den anden ville have den , men han havde sagt jeg ville give 45000kr så han skulle lige snakke med mig først , men til mig sagde han den var solgt bare ikke til hvad .

Så hvis den anden køber møder op med 40000kr for at hente den også han siger sådan til ham og siger til mig den var væk først dag , det er da så langt ude .

Men jeg ved godt nogle har noget tilsalg til en pris , og hvis man har lavet en aftaler med dem , og en anden vil give mere så sælger de til det , eller bruger det til at presse prisen op ,det har jeg tit oplevet , men  sådan gør jeg ikke , har man lavet en aftale så holder man den lige meget hvad om det er hifi eller biler eller andet man køber .

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

......Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .

Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad ......

Her må jeg give Jensen ret. Hvis man har solgt en vare = accepteret en købers bud, så står man ved det, uanset om man inden levering af varen får et højere bud. Sådan må det være ligemeget om man handler biler eller hifi.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
jensen skrev:

......Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .

Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad ......

Her må jeg give Jensen ret. Hvis man har solgt en vare = accepteret en købers bud, så står man ved det, uanset om man inden levering af varen får et højere bud. Sådan må det være ligemeget om man handler biler eller hifi.

Haugaard

Ja sådan er det .

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Det holder ikke vand at presse prisen opaf hvis man vil nogen i den branche man nu er i.

Jeg har selv prøvet at handle privat og vil købe til prisen som varen var sat til salg til og så mailer sælger at nu koster den altså mere for varen er budt op i pris Her hopper jeg af for det vil jeg ikke være med til.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Det holder ikke vand at presse prisen opaf hvis man vil nogen i den branche man nu er i.

Jeg har selv prøvet at handle privat og vil købe til prisen som varen var sat til salg til og så mailer sælger at nu koster den altså mere for varen er budt op i pris Her hopper jeg af for det vil jeg ikke være med til.

Nej det har man e-bay og qxl til

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Haugaard skrev:
jensen skrev:

Haugaard

Ja sådan er det .

Enig.. en aftale er en aftale.
Har også prøvet det den anden vej, hvor man har solgt noget, og aftalt pris over telefonen (i mit tilfælde et par højttalere).. og når pengene så skal falde, prøver køber at prutte med "der er én der sælger samme for så-og-så-meget mindre i DBA"..   "jamen fint, så må du jo handle med ham.. og tak for at du spildte min tid"
Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Den vogn hopper jeg også på - hvis en pris er atalt er det sådan at det er.... Hvor fedt er det at møde opfor at hente et "brugtkøb" for at få at vide at det er budt op i pris!?!

Et håndslag er et håndslag også via mail el. telefon....

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Bilen var jo aftalt solgt til 40k, og så er den da ikke længere. Helt enig med Jensen og andre her.

Hilsen John

Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det er nu meget godt med alle disse tråde for hvordan man skal handle og hvordan man ikke skal og hvem der er blevet snydt og ikke snydt. Men kan vi ikke i det mindste holde dem til handler vedr. HiFi & Surround?

Det næste bliver vel at vi diskutterer vilkårene for om hr. Hansen skal have penge tilbage for den for gamle spegepølse han købte i Føtex forleden med parallelissering til Hifi-verdenen

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Haugaard skrev:
jensen skrev:

Haugaard

Ja sådan er det .

Nemlig JA !

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Det er nu meget godt med alle disse tråde for hvordan man skal handle og hvordan man ikke skal og hvem der er blevet snydt og ikke snydt. Men kan vi ikke i det mindste holde dem til handler vedr. HiFi & Surround?

Det næste bliver vel at vi diskutterer vilkårene for om hr. Hansen skal have penge tilbage for den for gamle spegepølse han købte i Føtex forleden med parallelissering til Hifi-verdenen

Jep, kunne være en god debat at have kørende

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Nej Jensen sådan en spasser skal man ikke handle med , man skal lave en fair deal når man handler , ligesom med dig..... , det er det eneste der holder i længden.
Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Nu har det ikke så meget at gøre med hifi , med en handel og hvordan man handler .

Jeg så en bil på bilbasen til 45000kr , jeg ringet til ham og snakket lidt med ham om den og sagde den nupper jeg kom ned med den og du får de 45000kr , men imens vi snakket så jeg den i den Blå til 40000kr sagde også det til ham , men sagde pyt jeg giver de 45000kr , men han havde lovet den væk til en anden til de 40000kr , det var ok for mig , men jeg sagde hvis han ikke henter den så ring så nupper jeg den .

Nå så ringet han idag og sagde , ham den anden havde været der og ville have den , men han hadvde sagt til den anden at der var en der viller give 45000kr , så sagde jeg var ? , glem det makker du bruger ikke mig til at presse prisen så tag din bil og stop den op i .....

Har folk ikke pli

Hej Jensen

Jeg er ikke SIKKER på jeg forstår dit indlæg helt, men som jeg forstår det så handler det om at du er sur over at "forhandleren" havde brug dig til at presse prisen op på denne bil som han havde til salg.??

Jeg kan i og for sig godt forstå dig, men på den anden side så ikke alligevel tror jeg. Jeg forstår da godt som forhandler at vedkommende vil have så meget ud af sin "vare" som muligt. Og hvis du havde budt 45K for den, så er det vel også meget rimeligt at han informerere den anden køber om at han har fået et bud der er højere end den var sat til?

Jeg har selv stået som sælger engang af noget møblement, som jeg havde sat til 25K et sted, der kom nogle og kiggede på det, de forsøgte med det samme at presse prisen hvilket jo så fortæller mig at de 25K er det absolutte de ønskede at give for varen. Vi aftalte at de skulle tage hjem og snakke om det og så melde tilbage. I mellemtiden bliver jeg så kontaktet af en person vil ville have det og som var villige til at give 35K i stedet for, altså en "fortjeneste" på 10K og hvad gør man så....?

I og for sig havde jeg det ikke godt med det, men jeg følte mig ikke sikker på at vedkommende der var her i første omgang overhovedet var villige til at give de 25K på det tidspunkt, så det endte med at de røg for det bud der hed 35K i stedet for. Jeg må indrømme at jeg ikke havde råd til at miste 10K....Om det er uetisk eller ej ved jeg ikke, men engang imellem er man nød til at droppe moralen og handle som man er bedst tjent med.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
jensen skrev:

Har folk ikke pli

Hej Jensen

Jeg er ikke SIKKER på jeg forstår dit indlæg helt, men som jeg forstår det så handler det om at du er sur over at "forhandleren" havde brug dig til at presse prisen op på denne bil som han havde til salg.??

Jeg kan i og for sig godt forstå dig, men på den anden side så ikke alligevel tror jeg. Jeg forstår da godt som forhandler at vedkommende vil have så meget ud af sin "vare" som muligt. Og hvis du havde budt 45K for den, så er det vel også meget rimeligt at han informerere den anden køber om at han har fået et bud der er højere end den var sat til?

Jeg har selv stået som sælger engang af noget møblement, som jeg havde sat til 25K et sted, der kom nogle og kiggede på det, de forsøgte med det samme at presse prisen hvilket jo så fortæller mig at de 25K er det absolutte de ønskede at give for varen. Vi aftalte at de skulle tage hjem og snakke om det og så melde tilbage. I mellemtiden bliver jeg så kontaktet af en person vil ville have det og som var villige til at give 35K i stedet for, altså en "fortjeneste" på 10K og hvad gør man så....?

I og for sig havde jeg det ikke godt med det, men jeg følte mig ikke sikker på at vedkommende der var her i første omgang overhovedet var villige til at give de 25K på det tidspunkt, så det endte med at de røg for det bud der hed 35K i stedet for. Jeg må indrømme at jeg ikke havde råd til at miste 10K....Om det er uetisk eller ej ved jeg ikke, men engang imellem er man nød til at droppe moralen og handle som man er bedst tjent med.

Michael

Nu var det en privat mand .

Hvis den er solgt så er den solgt lige meget prisen , sådan er livet .

Kunne være sjovt hvis vi hifi dealer gjore sådan .

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes