Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette noget alle dansker gør .
Nu har det ikke så meget at gøre med hifi , med en handel og hvordan man handler .
Jeg så en bil på bilbasen til 45000kr , jeg ringet til ham og snakket lidt med ham om den og sagde den nupper jeg kom ned med den og du får de 45000kr , men imens vi snakket så jeg den i den Blå til 40000kr sagde også det til ham , men sagde pyt jeg giver de 45000kr , men han havde lovet den væk til en anden til de 40000kr , det var ok for mig , men jeg sagde hvis han ikke henter den så ring så nupper jeg den .
Nå så ringet han idag og sagde , ham den anden havde været der og ville have den , men han hadvde sagt til den anden at der var en der viller give 45000kr , så sagde jeg var ? , glem det makker du bruger ikke mig til at presse prisen så tag din bil og stop den op i .....
Men gør i også sådan når i handler om det er hifi eller biler eller andet .
Har folk ikke pli
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men derfor kan de vel godt lege hårde købmænd - som dig selv?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugtvogsnssælgere der er og bliver et specielt folkefærd. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jo, men derfor kan de vel godt lege hårde købmænd - som dig selv? |
|
|
Aldrig min ven , sådan gør man ikke .
Kan være du gør det men ikke her .
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nej, men hvis vi så tager den lige logiske linie i din fortælling,
så laver du jo en mindre brøler, ved at sige til ham at du godt vil gi
45 selvom den står til 40 i DBA. Hvad er ideen med det? Og det får da
selvfølgelig manden til at lugte blod og tro den virkelig er 45 værd og
han bruger da bare dit reelle bud på 45 som løftestang overfor andre.
Det kan jeg simpelthen ikke se noget forkert i - men jeg kan se du løber fra dit eget bud, siden du ikke køber den for de 45?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med kontrast. Man er da svagt kørende hvis man sælger til en lavere pris end man kunne have fået.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Nå nej, men hvis vi så tager den lige logiske linie i din fortælling, så laver du jo en mindre brøler, ved at sige til ham at du godt vil gi 45 selvom den står til 40 i DBA. Hvad er ideen med det? Og det får da selvfølgelig manden til at lugte blod og tro den virkelig er 45 værd og han bruger da bare dit reelle bud på 45 som løftestang overfor andre.
Det kan jeg simpelthen ikke se noget forkert i - men jeg kan se du løber fra dit eget bud, siden du ikke køber den for de 45?
|
|
|
Jeg giver den pris jeg har ringet på sådan er det .
Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .
Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad .
Jeg har tit selv prøvet at blever budt meget mere end jeg havde sat det til og har altid solgt det til den pris der er aftalt selvom der er andre der vil give mere .
Hvis nu han havde sagt den anden kun skulle give 40000kr for , den først dag vi snakket sammen , men det gjore han ike .
Han sagde idag at den anden ville have den , men han havde sagt jeg ville give 45000kr så han skulle lige snakke med mig først , men til mig sagde han den var solgt bare ikke til hvad .
Så hvis den anden køber møder op med 40000kr for at hente den også han siger sådan til ham og siger til mig den var væk først dag , det er da så langt ude .
Men jeg ved godt nogle har noget tilsalg til en pris , og hvis man har lavet en aftaler med dem , og en anden vil give mere så sælger de til det , eller bruger det til at presse prisen op ,det har jeg tit oplevet , men sådan gør jeg ikke , har man lavet en aftale så holder man den lige meget hvad om det er hifi eller biler eller andet man køber .
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
......Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .
Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad ......
|
|
|
Her må jeg give Jensen ret. Hvis man har solgt en vare = accepteret en købers bud, så står man ved det, uanset om man inden levering af varen får et højere bud. Sådan må det være ligemeget om man handler biler eller hifi.
Haugaard
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
jensen skrev:
......Men at han tro han kan presse en der har set den i den blå til 40000kr op på 45000kr den holder ikke vand .
Hvis man har lovet den værk til de 40000kr så gør man det lige meget hvad ......
|
|
|
Her må jeg give Jensen ret. Hvis man har solgt en vare = accepteret en købers bud, så står man ved det, uanset om man inden levering af varen får et højere bud. Sådan må det være ligemeget om man handler biler eller hifi.
Haugaard
|
|
|
Ja sådan er det .
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det holder ikke vand at presse prisen opaf hvis man vil nogen i den branche man nu er i.
Jeg har selv prøvet at handle privat og vil købe til prisen som varen var sat til salg til og så mailer sælger at nu koster den altså mere for varen er budt op i pris Her hopper jeg af for det vil jeg ikke være med til. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Det holder ikke vand at presse prisen opaf hvis man vil nogen i den branche man nu er i.
Jeg har selv prøvet at handle privat og vil købe til prisen som varen var sat til salg til og så mailer sælger at nu koster den altså mere for varen er budt op i pris Her hopper jeg af for det vil jeg ikke være med til.
|
|
|
Nej det har man e-bay og qxl til
|
Til top |
|
|
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Haugaard skrev:
jensen skrev:
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Ja sådan er det .
|
|
|
Enig.. en aftale er en aftale. Har også prøvet det den anden vej, hvor man har solgt noget, og aftalt pris over telefonen (i mit tilfælde et par højttalere).. og når pengene så skal falde, prøver køber at prutte med "der er én der sælger samme for så-og-så-meget mindre i DBA".. "jamen fint, så må du jo handle med ham.. og tak for at du spildte min tid"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Jeg har selv prøvet at handle privat og vil købe til prisen som varen var sat til salg til og så mailer sælger at nu koster den altså mere for varen er budt op i pris Her hopper jeg af for det vil jeg ikke være med til. |
|
|
Den vogn hopper jeg også på - hvis en pris er atalt er det sådan at det er.... Hvor fedt er det at møde opfor at hente et "brugtkøb" for at få at vide at det er budt op i pris!?!
Et håndslag er et håndslag også via mail el. telefon....
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bilen var jo aftalt solgt til 40k, og så er den da ikke længere. Helt enig med Jensen og andre her.
Hilsen John __________________
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu meget godt med alle disse tråde for hvordan man skal handle og
hvordan man ikke skal og hvem der er blevet snydt og ikke snydt. Men
kan vi ikke i det mindste holde dem til handler vedr. HiFi &
Surround?
Det næste bliver vel at vi diskutterer vilkårene for om hr. Hansen skal
have penge tilbage for den for gamle spegepølse han købte i Føtex
forleden med parallelissering til Hifi-verdenen
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Haugaard skrev:
jensen skrev:
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Ja sådan er det .
|
|
|
Nemlig JA ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
Det er nu meget godt med alle disse tråde for hvordan man skal handle og hvordan man ikke skal og hvem der er blevet snydt og ikke snydt. Men kan vi ikke i det mindste holde dem til handler vedr. HiFi & Surround?
Det næste bliver vel at vi diskutterer vilkårene for om hr. Hansen skal have penge tilbage for den for gamle spegepølse han købte i Føtex forleden med parallelissering til Hifi-verdenen 
|
|
|
Jep, kunne være en god debat at have kørende 
|
Til top |
|
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Jensen sådan en spasser skal man ikke handle med , man skal lave en fair deal når man handler , ligesom med dig..... , det er det eneste der holder i længden.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nu har det ikke så meget at gøre med hifi , med en handel og hvordan man handler .
Jeg så en bil på bilbasen til 45000kr , jeg ringet til ham og snakket lidt med ham om den og sagde den nupper jeg kom ned med den og du får de 45000kr , men imens vi snakket så jeg den i den Blå til 40000kr sagde også det til ham , men sagde pyt jeg giver de 45000kr , men han havde lovet den væk til en anden til de 40000kr , det var ok for mig , men jeg sagde hvis han ikke henter den så ring så nupper jeg den .
Nå så ringet han idag og sagde , ham den anden havde været der og ville have den , men han hadvde sagt til den anden at der var en der viller give 45000kr , så sagde jeg var ? , glem det makker du bruger ikke mig til at presse prisen så tag din bil og stop den op i .....
Har folk ikke pli
|
|
|
Hej Jensen
Jeg er ikke SIKKER på jeg forstår dit indlæg helt, men som jeg forstår det så handler det om at du er sur over at "forhandleren" havde brug dig til at presse prisen op på denne bil som han havde til salg.??
Jeg kan i og for sig godt forstå dig, men på den anden side så ikke alligevel tror jeg. Jeg forstår da godt som forhandler at vedkommende vil have så meget ud af sin "vare" som muligt. Og hvis du havde budt 45K for den, så er det vel også meget rimeligt at han informerere den anden køber om at han har fået et bud der er højere end den var sat til?
Jeg har selv stået som sælger engang af noget møblement, som jeg havde sat til 25K et sted, der kom nogle og kiggede på det, de forsøgte med det samme at presse prisen hvilket jo så fortæller mig at de 25K er det absolutte de ønskede at give for varen. Vi aftalte at de skulle tage hjem og snakke om det og så melde tilbage. I mellemtiden bliver jeg så kontaktet af en person vil ville have det og som var villige til at give 35K i stedet for, altså en "fortjeneste" på 10K og hvad gør man så....?
I og for sig havde jeg det ikke godt med det, men jeg følte mig ikke sikker på at vedkommende der var her i første omgang overhovedet var villige til at give de 25K på det tidspunkt, så det endte med at de røg for det bud der hed 35K i stedet for. Jeg må indrømme at jeg ikke havde råd til at miste 10K....Om det er uetisk eller ej ved jeg ikke, men engang imellem er man nød til at droppe moralen og handle som man er bedst tjent med.
Michael
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
jensen skrev:
Har folk ikke pli
|
|
|
Hej Jensen
Jeg er ikke SIKKER på jeg forstår dit indlæg helt, men som jeg forstår det så handler det om at du er sur over at "forhandleren" havde brug dig til at presse prisen op på denne bil som han havde til salg.??
Jeg kan i og for sig godt forstå dig, men på den anden side så ikke alligevel tror jeg. Jeg forstår da godt som forhandler at vedkommende vil have så meget ud af sin "vare" som muligt. Og hvis du havde budt 45K for den, så er det vel også meget rimeligt at han informerere den anden køber om at han har fået et bud der er højere end den var sat til?
Jeg har selv stået som sælger engang af noget møblement, som jeg havde sat til 25K et sted, der kom nogle og kiggede på det, de forsøgte med det samme at presse prisen hvilket jo så fortæller mig at de 25K er det absolutte de ønskede at give for varen. Vi aftalte at de skulle tage hjem og snakke om det og så melde tilbage. I mellemtiden bliver jeg så kontaktet af en person vil ville have det og som var villige til at give 35K i stedet for, altså en "fortjeneste" på 10K og hvad gør man så....?
I og for sig havde jeg det ikke godt med det, men jeg følte mig ikke sikker på at vedkommende der var her i første omgang overhovedet var villige til at give de 25K på det tidspunkt, så det endte med at de røg for det bud der hed 35K i stedet for. Jeg må indrømme at jeg ikke havde råd til at miste 10K....Om det er uetisk eller ej ved jeg ikke, men engang imellem er man nød til at droppe moralen og handle som man er bedst tjent med.
Michael
|
|
|
Nu var det en privat mand .
Hvis den er solgt så er den solgt lige meget prisen , sådan er livet .
Kunne være sjovt hvis vi hifi dealer gjore sådan .
|
Til top |
|
|