| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg håber der måske er nogen der kan hjælpe.
Jeg har lidt problemer med at spændingen i vores gamle bygning der hjemme ikke rigtig vil snige sig op på mere end 210-215 volt.
Jeg har derfor forelsket mig i en Exact power, som jeg håber kan hjælpe.
Men den er jo farlig dyr, jeg søger derfor et alternativ som er billigere, det eneste jeg ønsker at jeg kan få konstant spænding på 230volt.
Nogle forslag ????
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit elselskab forpligter sig til at levere den rigtige spænding, fra 220 til 240V. Det må de se at få rettet, så du ikke skal bruge unødig tid på at koge vand.  Trafoer vil også brumme mindre, når de får den korrekte netspænding.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Dit elselskab forpligter sig til at levere den rigtige spænding, fra 220 til 240V.
Det må de se at få rettet, så du ikke skal bruge unødig tid på at koge vand.  Trafoer vil også brumme mindre, når de får den korrekte netspænding. |
|
|
Nix. Så vidt jeg husker, så tillader man at spændingen ligger 10 % under og 6 % over de 230 V. D.v.s. alt fra 207 V til 244 V er acceptabelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Spencer skrev:
Dit elselskab forpligter sig til at levere den rigtige spænding, fra 220 til 240V.
Det må de se at få rettet, så du ikke skal bruge unødig tid på at koge vand.  Trafoer vil også brumme mindre, når de får den korrekte netspænding. |
|
|
Nix. Så vidt jeg husker, så tillader man at spændingen ligger 10 % under og 6 % over de 230 V. D.v.s. alt fra 207 V til 244 V er acceptabelt. |
|
|
Oho - er det en slags EU-harmonisering, eller har det altid været sådan ?
Hvordan med det frie elvalg ? Hvis man skifter elselskab ? Får man så stadig den samme strøm, men betaler blot til en anden leverandør ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Hej
Jeg har lidt problemer med at spændingen i vores gamle bygning der hjemme ikke rigtig vil snige sig op på mere end 210-215 volt.
Men den er jo farlig dyr, jeg søger derfor et alternativ som er billigere, det eneste jeg ønsker at jeg kan få konstant spænding på 230volt.
Nogle forslag ????
|
|
|
Får en måler ud helst en digital den kan køre en udskrift på over 24 timer .
Så laver den et gemmesnit og det kan godt være under 200v har selv gjort det to gange og der blev gjort noget bved det med det samme .
Husk meget udstyr kan ikke tåle så lav spænding .
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke anvende de såkaldte UPS'er (Uninterruptable Power Supply) fra IT verdenen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
| Kan man ikke anvende de såkaldte UPS'er (Uninterruptable Power Supply) fra IT verdenen? |
|
|
De er vist ikke af god nok kvalitet til hifi-brug. Og skaffer man nogle af de bedre, så er det nok ikke helt billigt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensen
Ja, jeg tror at elselskaberne er glade for deres kunder (især nu hvor de har mulighed for at skifte selskab).
Så de vil nok være meget interesseret i at hjælpe deres kunder, og gøre dem glade.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
mammon skrev:
| Kan man ikke anvende de såkaldte UPS'er (Uninterruptable Power Supply) fra IT verdenen? |
|
|
De er vist ikke af god nok kvalitet til hifi-brug. Og skaffer man nogle af de bedre, så er det nok ikke helt billigt.
|
|
|
Hvorfor er de ikke god nok kvalitet, er komponenterne ikke fra nogle af snob eller voodoo producenterne? Strøm er nu engang strøm..men ok de er jo ikke så pæne og snobeffekten er i bund. Hvis de kan bruges til servere og vigtig backup af data kan de vel også bruges til audio, men ok den interne kabling er ikke nordost
Angående prisen er de helt sikkert billigere end hifi dimserne..jeg tror en blindtest kunne være sjov!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
Spencer skrev:
mammon skrev:
|
|
De er vist ikke af god nok kvalitet til hifi-brug. Og skaffer man nogle af de bedre, så er det nok ikke helt billigt.
|
|
|
Hvorfor er de ikke god nok kvalitet, er komponenterne ikke fra nogle af snob eller voodoo producenterne? Strøm er nu engang strøm..men ok de er jo ikke så pæne og snobeffekten er i bund. Hvis de kan bruges til servere og vigtig backup af data kan de vel også bruges til audio, men ok den interne kabling er ikke nordost
Angående prisen er de helt sikkert billigere end hifi dimserne..jeg tror en blindtest kunne være sjov! |
|
|
Mon ikke de støjer meget, og iøvrigt ikke egner sig til de pludselige strømtræk der kommer, når der spilles musik ?
Hvis de er så gode, så bruger hospitalerne dem vel ? Nej, de bruger nogle der er en smule dyrere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nummer 1 ville jo være at få Elselskabet til regulerer det.
Men kunne nu som sikkerhed godt tænke mig at være sikker også i fremtiden, så at købe en strømstabilesator ville alligevel tiltale mig.
Er der slet ingen konkurenter til Exact ???????
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
mammon skrev:
Spencer skrev:
mammon skrev:
|
|
|
|
|
Angående prisen er de helt sikkert billigere end hifi dimserne..jeg tror en blindtest kunne være sjov! |
|
|
Mon ikke de støjer meget, og iøvrigt ikke egner sig til de pludselige strømtræk der kommer, når der spilles musik ?
Hvis de er så gode, så bruger hospitalerne dem vel ? Nej, de bruger nogle der er en smule dyrere. 
|
|
|
Men hospitalerne bruger vel næppe hifi versionerne :)
Det skal siges jeg har ikke testet UPS mod sådan en hajfi kasse..men jeg har en anelse om, at forskellen er lille eller ikke tilstedeværende. Du har ret i de fleste støjer, men den behøves jo ikke at stå i lytte rummet og der findes nok nogle der ikke lyder som en jumbojet, men de fleste larmer da der åbenbart er en skyhøj tolerance til serverrum.
Jeg skal nok lade være med at bringe tråden ud på et videre sidespor JMJ
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mammon
Jeg tænker ikke kun på den mekaniske støj, men også HF-støj der lægges oveni de 50Hz, og slipper igennem til forstærkeren.
Man har jo prøvet at fjerne den slags med netstøjfiltre, men med en kedelig dynamikbegrænsning på effekttrin, som resultat.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vi så under 7k i pris, så det bliver interessant ! Noget over de billige UPS til computere - dog.
Kender du selv til den, og ved om der er noget service på sådan én ? Noget der skal skiftes, efter få år ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis den så virker ligeså godt som en EXCACT, så er der sparet rigtig, rigtig mange penge.
Tak.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Der er vi så under 7k i pris, så det bliver interessant ! Noget over de billige UPS til computere - dog.
Kender du selv til den, og ved om der er noget service på sådan én ? Noget der skal skiftes, efter få år ?
|
|
|
Jeg kender kun anmeldelsen. Soundcheck svarer til hifi4all blot for musikrelateret udstyr. Anmelderen er ganske habil udi det tekniske, så der kun grund til at tage denne seriøs.
|
| Til top |
|
| |
Baes Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
Hej
Men den er jo farlig dyr, jeg søger derfor et alternativ som er
billigere, det eneste jeg ønsker at jeg kan få konstant spænding på
230volt.
Nogle forslag ????
|
|
|
Får en måler ud helst en digital den kan køre en udskrift på over 24 timer .
Så laver den et gemmesnit og det kan godt være under 200v har selv
gjort det to gange og der blev gjort noget bved det med det samme .
Husk meget udstyr kan ikke tåle så lav spænding . |
|
|
@ Jensen: Hvor skal man henvende sig henne, hvis man skal have målt sin netspænding?
Har nemlig en mistanke om at den netspænding jeg får er for lav  .
Jeg har prøvet at henvende mig hos min lokale elektriker, som sagde at
det vil koste mig flere tusinde kroner at få overvåget min netspænding
gennem et stykke tid og at han iøvrigt ikke selv havde det nødvendige
måleudstyr til opgaven.
Et almindeligt multimeter kan jo ikke klare opgaven.....
Bedste Hilsener
Esben
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også denne PurePower 1050 fra Audiophile Power - den forhandles af Goldenage Music i Sverige. Kan i modsætning til Exact Audio Power levere 1.500 Watt kontinuerligt og så kan den levere spænding i op til 8 min (1.200 VA) ved strømafbrydelse (batteri-backup).
http://www.audiophileaps.com/

Prisen er stort set den samme som for Exact Power. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Der er også denne PurePower 1050 fra Audiophile Power - den forhandles af Goldenage Music i Sverige. Kan i modsætning til Exact Audio Power levere 1.500 Watt kontinuerligt og så kan den levere spænding i op til 8 min (1.200 VA) ved strømafbrydelse (batteri-backup).
http://www.audiophileaps.com/

Prisen er stort set den samme som for Exact Power.
|
|
|
Nu koster den jo det samme som EXACT, så er der jo ikke den store fidus.
Den skulle jo være billigere.
Men tak fordi du skrev, det kunne jo sagtens være der er andre der hellere vil have denne end EXACT
|
| Til top |
|
| |