Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 19 November 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
mit næste projekt til cd og dvd, bliver en hylde der skal gå fra væg-til-væg, lige under loftet (jeg er 2m så jeg kan snildt nå)... jeg regner med at den er klar lige omkring 5-6december... så skal jeg nok lige smide et link.
men når det drejer sig om så mange skiver, så bliver det svært at få det til at se ud som om at der ikke er så mange ... og jeg tror at vi har samme holdning til ideen om at gemme nogen af dem væk ... DET GØR MAN IKKE!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
Sendt: 24 November 2003 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
Gå ind på, ScalaHIFI's side de har nogle nye møbler som jeg syntes ser fine ud men det er jo en smagssag. www.hifisamling.dk der kan du se møblerne hvordan jeg bruger dem.
Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
Sendt: 24 November 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
Hej ppp_dk
En simpel og praktisk DIY løsning er at skære en bagplade og et antal hylder i bagpladens bredde og med en dybde der passer til cd'erne. Hylderne monteres på bagpladen med skruer igennem bagpladen (fra bagsiden af bagpladen ;o)) og direkte ind i hylderne.
Hylderne fordeles ud over bagpladen med en afstand der passer til cd-str + fingerplads.
Hylder+bagplade kan males efter ønske.
Hele molevitten hænges på væggen med 4 store skruer igennem bagpladen.
Hvis man tager udgangspunkt i en mdf plade i standardmål (242x124cm - tror jeg nok) får man et system med plads til 1000+ cd'er. Man kan få tømmehandelen til at skære hylderne, så alt man skal gøre er at måle, male og montere.
Det færdige resultat er diskret, man kan stort set kun se cd'erne (og kanten af hylderne selvfølgelig).
Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 24 November 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
Meget afhænger jo også af kvindens ideer om boligindretning. Jeg har selv ludet fyretræ og har valgt Borup design´s slotsserie, model schakenborg; et bogskab med plads til 10 hylder med plads til 45 CD-ere på hver hylde. Hylderne kan så trækkes ud. Eneste minus er at skabet koster 6000-7000kr og hver hylde, ud over de 3 som følger med, koster 700kr stykket. Men flot er det!!!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
Sendt: 24 November 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
Dem bruger jeg selv. Der er plads til 49 stk. og efterhånden som man får flere cd, så køber man bare en ekstra hylde. Men jeg kan se på hifiklubbens hjemmeside, at den er steget i pris, den koster nu 199 kr, åbenbart. Måske lidt for dyrt.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
Sendt: 24 November 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
jack skrev:
Dem bruger jeg selv. Der er plads til 49 stk. og efterhånden som man får flere cd, så køber man bare en ekstra hylde. Men jeg kan se på hifiklubbens hjemmeside, at den er steget i pris, den koster nu 199 kr, åbenbart. Måske lidt for dyrt.
Jeg syntes den er fin, den kan man da selv bukke i en svingbukker. men 199kr er jo "kun" 4kr per cd det.
Silvan har nogle kasse reoler man kan få i forskellige træsorter jeg købte en billigt 300kr tror jeg nok den kan ses på min hjemmeside.
Den er ganske simpel, og fås i mange træsorter... Fra X-finér fyr over i massiv mahoghi og eg... Den jeg selv har er en X-finér birk. Hylderne kan flyttes rundt som man har lyst til...
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
Sendt: 24 November 2003 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
Se i øvrigt under min hjemmeside... den linker til min post om mit anlæg... der er et billede af mit setup. (undskyld den meget dårlige billedkvalitet )
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum