| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk lige over ideen.
Hvad med at redaktionen lavet et brugerbesøg hvor dvs medlemmer fra forummet fik anmeldt deres system?
Der ku tagesl lidt billeder og brugeren ku fortælle lidt om hvad han har stående og hvorfor ,så ku redaktionen komme med deres lytteindtryk og kommentare
Iden er jo ik ny men syntes det ku få sat lidt mere dynamik i hifi4all
Hva siger i til den ide?
.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besøgs-artikler har altid været det første jeg læser når High Fidelity kommer ind af døren, så jeg synes også ideen er genial 
Håber redaktionen har tid og overskud til det. Det ville gøre en god side endnu bedre.
mvh Lars __________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ik
jeg tror at mange her inde syntes at det er uhyr intressant at høre objektive vuderinger af brugers anlæg istedet for folk sider på deres respektive pind og gaber op med at deres anlæg gir bøllebank til alt andet
Ud over det så tror jeg mange her inde også brænder for at dele deres glæde for deres anlæg med andre og det vriker bare endnu bedre når det er redaktionen der viderbringer budskabet
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjemmebesøg er altid spændende, men der er også en hage ved det, se nu bare hvordan der blev reageret på GamuT CD3 anmeldelsen - jeg tro det kan være et minefelt at bevæge sig ud i !?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da umiddelbart som en glimragende idé.  Spørgsmålet er så om det lader sig gøre i det virkelige liv... (admin?).
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg støtter ideen. Hos mig har det alltid været åbne dører for de der vil komme forbi og lytte, og såden ved jeg også at flere andre har det.
Det er helt på grænsen til det håbløse at skrive omkring lyd, jeg synes det er langt bedre at mødes, høre de samme tingene også diskutere det. Kan man så eventuelt ikke komme til enighed har man også muligheden for at ta diskussionen med udenfor 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen i mine øjne er at det ik skal være en 4 siders analyse af den pågældendes anlæg
Det ska være en mulighed for at brugerne her inde skal ku vise deres svendestykke frem og hvor der så kommer en let objektiv vudering på
Lidt lige som når folk her inde mødes og lytter
Jeg har altid haft den opfattelse af ting at for at opnå det bedste resultat må man drage sin viden fra så mange forskellige kilder som muligt og det er her jeg syntes det ku være intressant at det var anmeldere der har lytted til mere en et par forskellige opsætninger der kommer med deres opfattelse af den pågældendes opstætning
Har også set det i bil verdenen hvor folk viser deres stolthed frem og det gir dynamik og blodpåtanden efter at dykke endnu dybere ind i musikkens fantastiske verden

|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
yder som en rigtig god ide, synes ideen er temmelig genial...
mvh Monolake __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er genbrug fra High Fidelity, men den virker så længe hele opskriften følges.
Et besøg må endelig ikke forfalde til relativismens grøft, hvor skribenten, som ikke vil fornærme værten, skriver at det hele lyder bare så godt, og tillykke med det og held og lykke fremover og alt det dér.
Ved at ville være venner med alle og lige flink ved den gode og knapt så gode hifigut der har smedet et anlæg sammen med vidt forskelligt resultat, skyder man sig selv i foden.
Så man skal gøre sig ENORMT klart hvilken rolle man har på når man er Deres udsendte medarbejder fra et weborgan; dommer eller hyggefætter med to gode ideer ?
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!!
Det var måske end meget god ide, med den er da allerede her på 4all, i kan jo starte
med at læse den om " En levende anakronisme " om Poul Mathiasen, som jo mange er lidt
efter med han har den rigtige alder og har været med siden først i 70eren, jeg har nu kun
været med siden midt 70erne i godt 30 år, så det kunne jo være lidt sjovt og høre om der er
andre i den alders gruppe som stædigvæk leger med HIFI og hvad de nu spiller på idag, for når
man læser hvad folk lige har udskiftet så er det jo næsten fra dag til dag folk får nye ting, så
de må jo ikke være tilfreds med det de køber. For dengang i 70erne gik man nu længe og
sparet op til det man skulle have og man var glad for det man fik købt og lærte og kende lyde
på de ting inden man solgte eller byttet det for noget andet grej, og det var jo også dengang
at de var 2 HIFI magasiner her i lille Danmark ( kun high fidelity har overlevet ) og dengang
var der også gode test af kabler og pickuper udført af K.S Møller, og jeg syndes at de unge
såkaldte hifi folk her inde skulle læse lidt i de " gamle bøger om hifi " inden de udtaler sig for
der er meget ævl og vrøvl. Måske jeg er kommet lidt væk fra emnet om hjemme besøg, håber
det går an.
Hilsen P. Moren
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pmoren,
Du er inde på noget rigtigt synes jeg - men jeg har også været på HiFi vognen i snart 40 år med en lang periode som "passiv" lytter medens børnene voksede op. Når man følger lidt med i forumet her, så er der for mig at se 3 hovedstrømninger:
1) De der investerer mega mange penge i top-grej
2) de der søger at finde best-buy i økonomi-området - også ved blandt andet investere i brugt udstyr
3) de der sværmer for klassikere
..og selvfølgelig er der ikke skarpe skel - nogle bevæger sig mellem disse hovedstrømninger og nogle krydrer med lidt DYI.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke synes den første gruppe er så interessant - og slet ikke interessant at høre om. Det er lidt som at læse i kulørte blade om hvordan de rige og kendte bor.
Det interessante er for mig der hvor en pragmatisk eller enthusistisk holdning kommer ind i billedet - der hvor der netop er en holdning.
Hjemmebesøg skal derfor ikke være en absolut test af om Hansen's anlæg lyder bedre en Pedersens, men en beskrivelse af målet med Hansens anlæg og vurdering af dets kvaliteter. Der er nemlig (heldigvis) ikke nogen absolut facitliste til vores hobby.
mvh __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjemmebesøg skal derfor ikke være en absolut test af om Hansen's anlæg lyder bedre en Pedersens, men en beskrivelse af målet med Hansens anlæg og vurdering af dets kvaliteter. Der er nemlig (heldigvis) ikke nogen absolut facitliste til vores hobby.
mvh
[/QUOTE]
Jeg gir dig helt ret her
Jeg mig selv foreksempel er nok ik den typiske hifinørd jeg er sports menneske og håndværker.
Men jeg elsker bare musik jeg ville blive sindsyg hvis der ik fantes musik det er for mig som kærlighed .
Jeg har så bare fundet ud a at nu bedre (i mine øre) lyden er nu mere går føelserne i musikken rent ind og syntes digitale forstærker paret med det rette grej lød mest som rigtig musik
Jeg syntes der er masse andet grej der ude der spiller fantastisk og hvis jeg havde alle penge i verden så ville jeg ik købe 50 lyngdorf forstærkere jeg ville købe både rør horn krell densen osv
pointen er bare at hvis jeg abselut sku vælge så bliver det lyngdorf
Jeg syntes det er lidt ærligt at der er en tendens hos hifi mennesker der går ud på MIT ER DET BEDSTE OG DET ER BEDRE END DIT osv istedet for at folk glæded sig over alt det fantastiske ly grej der findes og de mange muligheder der findes for at nå målet LYDPARADISE
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
|
Hej Pmoren,
Du er inde på noget rigtigt synes jeg - men jeg har også været på HiFi vognen i snart 40 år med en lang periode som "passiv" lytter medens børnene voksede op. Når man følger lidt med i forumet her, så er der for mig at se 3 hovedstrømninger:
1) De der investerer mega mange penge i top-grej
2) de der søger at finde best-buy i økonomi-området - også ved blandt andet investere i brugt udstyr
3) de der sværmer for klassikere
..og selvfølgelig er der ikke skarpe skel - nogle bevæger sig mellem disse hovedstrømninger og nogle krydrer med lidt DYI.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke synes den første gruppe er så interessant - og slet ikke interessant at høre om. Det er lidt som at læse i kulørte blade om hvordan de rige og kendte bor.
Det interessante er for mig der hvor en pragmatisk eller enthusistisk holdning kommer ind i billedet - der hvor der netop er en holdning.
mvh
|
|
|
Ja, der er jo nogle halvgamle narrehatte blandt brugerne! 
Jeg fik en Philips 4408 (4-spors) i 1971. Philips Pro12 var trods alt for urealistisk dengang. Nu har jeg to af sidstnævnte...men bruger dem ikke. Sådan kan det gå! 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det lyder som en rigtig god idé 
Det kan dog være lidt svært at gennemfører i den virkelige verden, da det er meget tidskrævende for Redaktionen, men det er vel bare en prioritereing fra deres side 
Det kunne være fedt at læse nogle anmeldelser af forskelligt grej uden det bliver farvet af producenten/destributør.
Kanon Idé  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Valin + Nilau !!!
Jo det er da godt og høre at der er et par halv gamle hifi t**ser tilbage, der også g¨ør
andet end kun lige og læse og komentere indlæg i metermål, men stædigvæk brænder
for denne fine hobby og har glæde af den. Og det behøvs jo heller ikke og være så dyrt, hvis
man bare kigger godt rundt , og slår til når det rette tilbud er der, også som i kan se på mit indlæg
" mit halvgamle hifi " og " Studie monitor " så er der nu meget fra den gode gamle tid der spiller
godt endnu.
Hilsen Pmoren
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Walin ( undskyld ) dit navn var med et V og ikke W
hilsen Pmoren
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en rigtig spændende idé. Jeg synes også at det er fedt at kunne dele ens oplevelser ved alteret sammen med amdre. At samtidig få råd og inspiration til anlæget af en kyndig, ville bestemt også være et stort plus. Hilser idéen meget velkommen, og håber at den bliver ført ud i virkeligheden. Jeg åbner gladeligt dørene, også gerne for andre der er interesserede...
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig god ide´
Håber at det vil blive til noget. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en fed ide, evt. besøg med gode ideer til setup. Men det stiller jo spørgsmålet hvornår er man kyndig, ja jeg mener hvem er kyndig nok til at lave besøg. Og på hvilket niveau skal det gøres,er det kun dem med anlæg til over 100.000 der skal have besøg (Jeg er enig det er klart mere spænnende at se noget man ser sjældent en et std. anlæg) __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |