| Forfatter |
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Hej venner,
Jeg er i den situation, at min andelsboligforening skal tage stilling til om der skal opsættes en mobil sendemast oppe på taget. Derfor spørger jeg om der er nogle af jer som har erfaringer med gener fra disse sendemaster: Støj på anlægget, dårligere billede på TV'et osv.
Jeg har hørt at det generelt skulle være et større problem med rørgrej end med transistor ditto. . .
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald nærliggnede at tro, det kan give gener af en slags, da mange jo kender den forfærdelige lyd det giver, hvis man bliver ringet op tæt på et anlæg __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor 150-200 meter fra en mobilsendermast, har rør-ib, nøgne kabler og har ALDRIG hørt "bip-bip-bip" i mine højttalere. Heller ikke på min PC (bærbar).
Men min 100kr´s United transistorradio er dog influeret af mine egne mobilopkald, hvis der peges i retning af antennen.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine trådløse ørebøffer er blevet ubrugelige efter der er kommet en mobilmast på naboejendommen.
Medmindre jeg står lige i køkkendøren, men så er der jo ikke så meget sjov ved trådløse øretelefoner.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil jo komme en del støj/trafik i ejendommen, om det lige kommer til at ramme dig er uvist, men jeg ville selv sige nej tak....
__________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton; hvad er det for trådløse hovedtelefoner?
Der er regler for støjudstråling, og såmænd også standarder for trådløse hovedtelefoners immunitet overfor blandt andet mobiltelefonmaster. Det ligger vist under CE-mærkningen.
Men noget helt andet hr Hasselbaink; underordnet om anlægget bliver influeret eller ej, så er elektromagnetisk stråling, om det så kommer af solvinde, jordens magnetfelt, højspænding eller mikrobølger, farlig og ganske langsomt ødelæggende for helbredet! Der vil komme celleforandringer, måske I kan høre hr. dr. Clifton nikke?!
Har du mobildækning, så stem nej, nej og atter nej! 
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går lige i clock´en på din Direct Drive...
Linkeroad
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Clifton; hvad er det for trådløse hovedtelefoner?
Der er regler for støjudstråling, og såmænd også standarder for trådløse hovedtelefoners immunitet overfor blandt andet mobiltelefonmaster. Det ligger vist under CE-mærkningen.
Men noget helt andet hr Hasselbaink; underordnet om anlægget bliver influeret eller ej, så er elektromagnetisk stråling, om det så kommer af solvinde, jordens magnetfelt, højspænding eller mikrobølger, farlig og ganske langsomt ødelæggende for helbredet! Der vil komme celleforandringer, måske I kan høre hr. dr. Clifton nikke?!
Har du mobildækning, så stem nej, nej og atter nej!  |
|
|
Det er et par sony med nogle år på bagen, jeg kan ikke huske modellen. Min ex har taget dem med sig, og med mit lille ørebøf setup savner jeg dem ikke.
Vedr. strålingen er der ikke - sidst jeg undersøgte det- nogen valid dokumentation for at mobilmaster skader helbredet. Og strålingen er forsvindende lille i forhold til hvad en mobiltelefon præstere, i og med at masten står på taget eller hvor den nu står og telefonen bliver presset ind mod hjernen. Der er nu heller ikke noget valid forskning der tyder på at mobiltelefoner er skadelige. Men, jeg må indrømme at jeg ikke placere min telefon i bukselommen ved siden af mine små svømmere, helt uvidenskabeligt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor 200 m fra en mobilmast, og har aldrig oplevet gener i anlægget. Tværtimod går signalet fra telefonen altid godt igennem når man taler med andre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådløse hovedtelefoner er heller ikke det bedste. Lad hende bare beholde dem!
Nej; ingen undersøgelser viser entydigt, at mobiltelefoni er skadeligt!
Der er også så mange andre farlige ting i dette samfund; bil-os, smøger, industrielt fremstillet skal vi kalde det "mad"? Så det bliver nok lidt svært at holde det ene ude fra det andet.
Og hvis nu det kunne bevises? Så ville mobiltelefonindustrien nok gøre et eller andet, måske altså!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salt og vand er jo også skadelige i overdrevne mængder, men derfor kan man jo ikke leve uden.
F. Christians, hvis du som sædvanligt forkaster videnskaben, så er alt jo åbent for fortolkning, og ingen regler gælder. Det er mildest talt samfundsundergravende, men i hvert fald også ret uinteressant...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forkaster ingenting; men "sund" skepsis; det har jeg!
Får jeg lov at være samfundsundergravende, tak!
Og 10-4 er jeg er uinteressant!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Jeg forkaster ingenting; men "sund" skepsis; det har jeg!
|
|
|
Der er ikke noget sundt i skepsis der ikke er funderet i videnskab!!!
Fortalerne for intelligent design har jo også "sund" skepsis overfor evolutionslæren.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolutionslæren kan ikke stå alene, der er mere imellem himmel og jord!
Og det er der mange andre videnskabelige dogmer, som ikke holder vand.
Jeg læser lige dele "rigtig" videnskab og "pseudo-videnskab", og jeg tager alt med et gran salt!
Venligst "den religiøse tosse"! 
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lavet nogle undersøgelser der viser (tyder på?) at mobiltelefoner kan forårsage godartede(!) svulster/knuder i øret.
Ifølge Illustreret Videnskab i hvert fald.
Og jeg er altså ret sikker på, at resultatet var ret tydeligt. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Partikelfysik for begyndere: Atomer er holdt sammen af den stærke kernekraft; der skal ret meget til for at ændre på det (eksempelvis en sol)!
Molekyler er kun holdt sammen af den svage kernekraft, og der kan (og vil) elektromagnetisme og gravitation til stadighed ændre disse molekyler!
Alt stof er af dissipativ (vekselvirkende) natur. (Mennesker er også lavet af fast stof!)
Men igen; baggrundsstråling, solvinde, jordens magnetfelt, højspænding og TV/radiobølger skal medregnes. Livet er dødeligt! 
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAr boet under en mast i nogle år - ingen problemer der
Har du microbølge ovn? eller måske trådløst netværk til computeren? - det er de samme frekvenser de sender på (ja ok, ikke HELT de samme, så ville det ike virke )
|
| Til top |
|
| |