Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Behringer for dummies - hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Det er jo snart jul  - og jeg påtænker at påføre et Behringer produkt til ønskesedlen. Det kunne være spændende at lege lidt med noget bass-management på en billig måde. Jeg har ledt lidt rundt omkring i div. tråde, men kan ikke helt bliver klog på deres produkter - både hvad de enkelte modeller kan, og deres respektive produktnumre. Derudover kunne jeg godt bruge en "For dummies"-guide... hvis en med erfaring ville være så venlig.... eller måske linke til een?

For at være ærlig, så er jeg helt på bar bund . Hvor i kæden sættes Behringeren, og hvordan influerer det med Pioneer'ens håndtering af forsinkelse, frekvensbånd, etc?!? Jeg har et setup bestående af Pioneer VSX 2011, Marantz DV6600 og Jamo D6 PEX 7.1 setup. Jeg kører i dag optisk-digital fra dvd'en til forstærkeren, og jeg benytter mig glædeligt af Pioneer'ens auto-setup. Rummet er ca. 10 kvm stort.

Hvilken model skal jeg gå efter - og findes der en mass-management-with-behringer-guide  et sted?

På forhånd tak.

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Sikke mange svar....  

/Bellini

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:
Sikke mange svar....  

/Bellini

Er ikke helt klar på om det er en Behringer til bassen (Feedback destroyer)? Eller en almindelig 32bånds digital/analog equalizer?

Til det med kæden - jeg ville sætte den efter cdafspilleren hvor man så kan anvende XLR kabler til tilslutningen (Balanceret) og så føre den videre end til forstærkeren

Og en for dummies guide kan jo laves når du bestemmer dig for hvilken model du vil have ..

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Citér:

Er ikke helt klar på om det er en Behringer til bassen (Feedback destroyer)? Eller en almindelig 32bånds digital/analog equalizer?

Formentlig det sidste - det er for jævne evt. uartigheder i de laveste toner.

Citér:

Til det med kæden - jeg ville sætte den efter cdafspilleren hvor man så kan anvende XLR kabler til tilslutningen (Balanceret) og så føre den videre end til forstærkeren

Det er et 7.1 setup, så der er tale om en dvd-afspiller. Er der ikke mulighed for at sætte den ind mellem forstærker og sub - på LFE-kanalen?

Citér:

Og en for dummies guide kan jo laves når du bestemmer dig for hvilken model du vil have ..

Tænkte bare det måske fandtes et sted - andr har vel stået lige så meget på bar bund som jeg selv... (I Hope! ).

/Bellini

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:
Citér:

Formentlig det sidste - det er for jævne evt. uartigheder i de laveste toner.

Citér:

Det er et 7.1 setup, så der er tale om en dvd-afspiller. Er der ikke mulighed for at sætte den ind mellem forstærker og sub - på LFE-kanalen?

Citér:

Tænkte bare det måske fandtes et sted - andr har vel stået lige så meget på bar bund som jeg selv... (I Hope! ).

/Bellini

Aaah! Det er subben du vil kunne lege med

Så er det sådan en Behringer feedback destroyer du skal have fat i. Du kan sagtens sætte den ind på LFE sporet lige før subben. I samme omgang vil en lydtryksmåler være et uundværligt værktøj sammen med Behringeren. Behringeren giver dig muligheden for at udjævne kurven for wooferen og fjerne eventuelle huller og "toppe" i frekvenskurven. Det er egentlig også bare en equalizer bare til subben. Du kan også booste bassen hvis det er det du ønsker.

Kan kun anbefales .. 

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Citér:

Så er det sådan en Behringer feedback destroyer du skal have fat i. Du kan sagtens sætte den ind på LFE sporet lige før subben. I samme omgang vil en lydtryksmåler være et uundværligt værktøj sammen med Behringeren. Behringeren giver dig muligheden for at udjævne kurven for wooferen og fjerne eventuelle huller og "toppe" i frekvenskurven. Det er egentlig også bare en equalizer bare til subben. Du kan også booste bassen hvis det er det du ønsker.

Kan kun anbefales ..

Now we are talking.... det er lige det jeg vil ja.

Der findes tilsyneladende flere forskellige modeller - hvad skal jeg gå efter?
Er Behringer FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1124P et kvalificeret bud?

/Bellini

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Kære Bellini

Må jeg istedet for Behringer anbefale dig en Velodyne SMS 1 som subwoofer rumkorrektion.
Den er lavet specifikt til formålet, og gør et fortrinligt job hos mig (jeg har Pioneer AX2)
Du kan købe den hos vassagohifi.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Citér:

Kære Bellini

Må jeg istedet for Behringer anbefale dig en Velodyne SMS 1 som subwoofer rumkorrektion.
Den er lavet specifikt til formålet, og gør et fortrinligt job hos mig (jeg har Pioneer AX2)
Du kan købe den hos vassagohifi.

Giver du et tilskud på 5-6000 kr så?
Det er selvfølgelig drømmemaskinen - men pengene rækker ikke så lang lige nu. Desværre.

/BEllini

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes