| Forfatter |
|
Jimmy8300 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal jeg vælge gulv højttalere til et rum på ca. 60 kvm. og til nedenstående anlæg og med max pris på 5000,00 kr.
Jeg skal for første gang i mit over 30 år lange liv have noget ordentligt anlæg i min stue ( slut med rack´s )
Jeg har ikke så meget forstand på det, men har købt brugt forstærker og sådan en cd afspiller som er i to dele..
Forstærker: Thule IA 60
Cd: Cambridge Audio (Discnmagic + DAC3)
Glæder mig til at høre jeres råd og skulle i have det rigtige sæt til salg, så er det jo perfekt.
Skal spille Ester Brohus, U2, Michael Jackson og meget andet. Ja alt på nær jazz.
Tak.
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan starte med at skrive en beskrivende overskrift..
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mere sigende overskrift vil nok give flere hits!
Og måske lidt om musiksmag og forventninger til lyd og om du spiller højt m.m.
Anyway, så synes jeg det her sæt Altec Lansing 511 ser spændende ud:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36078
Men kender det ikke andet end fra annoncen.
Jeg ville helt sikkert slæbe Thule'en med, hvis jeg skulle ud til sælger og se om den kunne trække dem ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rettet overskriften ... tsk tsk 
(og brug rapport knappen! så retter jeg også når det ikke kun er tilfældigt jeg falder over det)
|
| Til top |
|
| |
Jimmy8300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry. Jeg er ikke så habil ved en computer. Tak for hjælpen med overskrift til dig Zorglob og så tak for tip til Svend P.
Mht. musiksmag, så er det alt fra Ester Brohus til Michael Jackson og U2. Lidt blandet kan man vel sige, ja faktisk alt på nær jazz.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ellers nogen kommentarer til mit forslag med de Altec Lansing. Hvis du bor i nærheden, var det jo nemt at køre forbi for at høre dem. Så kan både du og os andre blive lidt klogere på, hvad du efterlyser.
Ellers var der noget som Avance, der skulle være en god allrounder, men det her sæt står i Kbh., så det er nok ikke så nemt for dig at lytte til:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34792
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også gerne anbefale Avance. Eller måske Dali 850, hvis din Thule kan trække dem? Kender ikke IA60.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med Præsten her. Et sæt Dali 850 kunne være ok, og så burde der være 2500 kr tilovers til en sub, som der godt kunne være brug for på 60 kvm, hvis der skal være dunk i maven.
|
| Til top |
|
| |
Jimmy8300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søgte lige på altec lansing og der var ikke andet end computerhøjtt.. Men de der Avance lyder spændende, men der er jo lidt langt. Dali 850, kan de trækkes af en 60 w Thule?
|
| Til top |
|
| |
Jimmy8300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850. Er det afløseren til den gamle 18 mk2?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jimmy8300 skrev:
| Jeg søgte lige på altec lansing og der var ikke andet end computerhøjtt.. Men de der Avance lyder spændende, men der er jo lidt langt. Dali 850, kan de trækkes af en 60 w Thule? |
|
|
Men det er jo derfor jeg er lidt hooked på dem! Det er et ukendt mærke i Danmark (i hvertfald indenfor seriøst hifi). Men de har en forbindelse/samarbejde med JBL, som jeg ikke kender i detaljer, og hvis nyprisen holder bare nogenlunde, så er der altså tale om hvad der ligner et kup. Jeg har et sæt Altec Lansing computerhøjttalere, der er helt forrygende til prisen, he.
De står i østjylland, så det var da værd at undersøge.
Ellers er det jo bare at vente på at der kommer et sæt Avance eller andet til salg tættere på hvor du bor.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jimmy8300 skrev:
| Dali 850. Er det afløseren til den gamle 18 mk2? |
|
|
Ja det er så. Den er efter min mening noget bedre end 18'eren, og den er ikke nær så slem for forstærkeren.
Men 2 x 60 W er formentlig ikke for meget, når du har så stort et rum.
Som regel går et sæt for 2500-3000 kr, så du har jo i princippet 2000-2500 kr til en kraftigere effektforstærker ved siden af.
Det bedste match jeg lige kan komme i tanke om, skulle være en NAD 216 eller noget klasse D/ICE forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Jimmy8300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan jeg koble en effektforstærker til den Thule jeg har købt?
Jeg trode faktisk at det skulle være sådan nogle specielle sæt, hvor forforstærker og eff. forstærker var lavet til hinanden.
Men hva ved jeg - ikke meget om hi-fi
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal have pre-out, hvilket jeg ikke ved om den har. Ellers kan du jo overveje at købe en anden forforstærker. Jeg ville ikke kunne leve uden en fjenbetjening til volumen, som jeg ikke umiddelbart kan se Thule'en har.
|
| Til top |
|
| |
Jimmy8300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige løftet Thule-drengen og der er det såkaldte pre out. Nå, men så må jeg hellere få en forforstærker også.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror SvendP lavede en lille slåfejl i at skrive forforstærker. Når du har Pre-out på din Thule, har du nemlig mulighed for at koble en anden effektforstærker på, og bruge din Thule som forforstærker. Dvs, at hvis du efter køb af højttalere finder ud af at du mangler effekt, kan du senere køber en effektforstærker og koble på. Det kunne for eksempel være en NAD 218, en 2x200W sag, der plejer at blive solgt for ca 3500.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Jimmy8300,
tidligere har jeg spillet med en Thule IA 50 på et sæt HF 275, hvilket i mine øre lød super godt.
Du kan evt. overveje et sæt HF 275 helios som dem her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48154553
De skal nok kunne spille din "koncertsal" af en stue op
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Jeg tror SvendP lavede en lille slåfejl i at skrive forforstærker. Når du har Pre-out på din Thule, har du nemlig mulighed for at koble en anden effektforstærker på, og bruge din Thule som forforstærker. Dvs, at hvis du efter køb af højttalere finder ud af at du mangler effekt, kan du senere køber en effektforstærker og koble på. Det kunne for eksempel være en NAD 218, en 2x200W sag, der plejer at blive solgt for ca 3500.
|
|
|
Det jeg mente var, at hvis Thule'en ikke havde haft pre-out, kunne han jo overveje at købe en forforstærker sammen med effektforstærkeren. Men det er jo også bare at gøre det hele mere kompliceret på nuværende tidspunkt, så lad os til en start holde fast i Thule'en.
Jeg ved ikke helt med HF275. Er den ikke lidt død i sværet? Er det ikke noget med et ret kompliceret delefilter med en masse komponenter, og en lav driftseffekt?
Og det sæt i DBA er da vist prissat rimelig højt, eller tager jeg helt fejl? Jeg synes jeg har set sæt til det halve?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Præsten skrev:
|
|
|
|
Det jeg mente var, at hvis Thule'en ikke havde haft pre-out, kunne han jo overveje at købe en forforstærker sammen med effektforstærkeren. Men det er jo også bare at gøre det hele mere kompliceret på nuværende tidspunkt, så lad os til en start holde fast i Thule'en.
Jeg ved ikke helt med HF275. Er den ikke lidt død i sværet? Er det ikke noget med et ret kompliceret delefilter med en masse komponenter, og en lav driftseffekt?
Og det sæt i DBA er da vist prissat rimelig højt, eller tager jeg helt fejl? Jeg synes jeg har set sæt til det halve? |
|
|
hej svend P, du har ret i at der er et sæt til ca. det halve i den blå - såvidt jeg kan se er det HF 275. Dem jeg linker til er HF 275 HELIOS, der er en opdateret version, der efter sigende skulle spille meget bedre. Det kan da godt være at højttaleren som sådan ikke er topmoderne, men jeg vil alligevel fastholde at de til pengene spiller supergodt. venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jimmy.
Din Thule IA60 (er det tilfældigvis en "B"-model? så blir det bare endnu bedre), burde sagtens kunne få et sæt 850 op at synge.
Som Præsten og Svend kan jeg osse varmt anbefale Avance Signature 8 mk II/III. Det er en fremragende højttaler, særligt i en stor stue som din. 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |