Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fantastiske anlæg I har hørt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Må jeg foreslå en ny tråd om de anlæg I gennem tiden har hørt, der gav jer de største hifi oplevelser.

Jeg vil fra start frabede at man kritiserer hinandens oplevelser. Det er nemlig de positive oplevelser, tråden skal handle om.

Tillad mig at starte: Første gang jeg rigtig hørte et godt anlæg var omkring 1987 hos hedengangne CILFA i Ny Munkegade i Århus. Kæden var: Ortofon MC 2000, Syrinx PU3 arm, Sonographe SG-3 værk, forforstærkeren var formentlig en AGI 511, effektforstærkerne var vistnok VTL rørforstærkere, Højttalerne de mindste Magnepan. Musikken var Jennifer Warnes: Famous Blue Raincoat. Det jeg husker var fornemmelsen af et varmt og kæmpestort lydbillede. Formentlig var det højttalerne, der gav et tilskud af amerikansk Big Sound.

Næste store spring var vel Kubikkens Dali Detal/Gravity/Diva Denon DCD 3560/Audio Alchemy DTI/XDP anlæg årgang 2006. Den første plade KvK spillede var en Sony Classical CD, hvor oplevelsen af at være tilstede lige bagved dirigenten, og med udblik hen til og op ad orkesteret var fuldkommen perfekt. Og så senere en monster orgelplade med Mussorgskys Udstillingsbilleder på Dorian. Det var herunder, at persiennerne ved visse, meget dybe toner begyndte at ryste voldsomt. Muligvis en stående bølge, men fantastisk lød det.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg husker en gang for længe siden, måske 20 år, da der var Hifi-udstilling på Pejsegården i Brønshøj. Her var Glotta AB mødt op med Goldmund grammofon + arm (jeg kan ikke huske hvilken pick-up de anvendte), Goldmund Dialogue højttalere og de store Audio Research forstærkere.

Dét syntes jeg lød helt fantastisk  

(Dengang var jeg måske også lidt nemmere at imponere, men det ændrer jo ikke ved at det var en fantastisk oplevelse )

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Komplet jbl hercules synthesis hjemmebio med K2 S9800SE som front. der vidste jeg at jeg bare måtte skifte mit eget ud...

Skal dog siges at Gryphon Poseidon med Diablo forstærker og Mikado cdafspiller næppe kan katagoriseres som middelmådigt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Er selv ganske svær at imponere. Med stereo og Hifi er der ikke noget andet det har været ok og så var det sådan.

Gode toner har kommet fra guitarer og forstærkere men det er en anden tråd. Ved en tilfældighed blev det B&O og det har virket på den måde at det altid overasker hvor godt det lyder. Jeg har været en tur i en Hifi butik men i design er gammelt Jacob Jensen bare mere cool og lyden den er ikke marginalt bedre end hvad jeg har.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

står stadig som en af mine beste hifi oplevelse.Wadia 861 direkte til en gamut D200 mk2 og ht var gradient revolution,gamut signal kabel og 2 sæt kimber 8tc.

enten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sgie det nok ikke er den bedste lyd oplevelse, men iklart den fedeste, det var til The Party i års, nok i 96 eller 97, der havde de et stort EV setup, mener det var introen til blake filmen de spillede, og var så imponeret over lydtrykket at det forstår man slet ik. var så heller ikke så gammel dengang, men alligevel :)

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 10 August 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Der er 2 store hi-fi oplevelser der står stærkt i min erindring:

1. Den første var både overraskende og skuffende. Det var Mark Levinson 33 forstærkerne som forsagde denne oplevelse. De første mange minutter jeg fuldstændig paf over alle de detaljer disse forstærkere formidlede. Men efter et stykke tid, gik det desværre også pludselig op for mig, hvor ekstrem umusikalsk det lød.
  2. Den anden oplevelse var noget mere positiv, nemlig da jeg hørte Peak Consult's InCognito højtalerne første gang. Med det samme viste jeg at det var højtalerne i mit liv, for her var et lydbilled det var så "rigtigt". Tilmed fremstod højtalerne i en rigtig lækker indpakning. Jeg har været så heldig, at en forbedret version af disse højtalere i dag står herhjemme   

Men måske venter der mig endnu en oplevelse af de helt store, og det forhåbentlig meget snart...   

------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------

ulrikmm skrev:
Første gang jeg rigtig hørte et godt anlæg var omkring 1987 hos hedengangne CILFA i Ny Munkegade i Århus.

Ak ja CILFA. Det er en forhandler jeg savner

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Næste store spring var vel Kubikkens

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg husker det som igår. Tilbage i 1988. Hifi-klubben i Aalborg. En eller anden stor Denon cd, Nedsmeltningskompagniet, Isodakabel og et sæt DALI 40!

Dengang var det en stor oplevelse.

mvh 

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

På hifi-udstilling i Falconercenteret 200x

Willson Watt-Puppy XX
Audio Research

Kæmpe soundstage!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Martin Logan's topmodel med Moon CD-afspiller og forstærker.  Den lyd ville jeg aldrig blive træt af. Ville ønske jeg havde hørt det med noget godt vinyl.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

En rigtigt god oplevelse jeg har haft var ved Activ Hifi i Esbjerg.

En sommer for nogle år siden var jeg inde ved Carsten. Han havde lige byttet et sæt Pioneer mono-blokke og pre amp ind. Der var et helt specielt reference sæt pioneer havde lavet og det var muligvis det eneste i DK. Det var klasse A monoblokke på tror jeg 100w stykket. Jeg kan ikke finde det på nettet lige nu, men jeg mener han fortalte senere at han solgte det til en gut fra sønderborg. Hvis der er nogen der kender historien om det sæt vil jeg gerne høre den.

Kilden var en ML 31.5 med DAC til og højttalerne var et sæt Von Schweikert VR-4 mk.2

Jeg havde selv CD'er med og sad og lyttede i mindst 1 time. Det var bare en kæmpe revelation. Super engagerende, korrekt og samtidigt med et enormt stort lydbillede der gik langt ind bag ved højttalerne. Jeg var helt væk, jeg glemte helt at drikke min kaffe!

Hvis jeg havde haft pengene havde jeg købt hele dynen på stedet. Jeg gik længe og kunne ikke bestemme mig for de pioneer forstærkere også sidst på sommeren da jeg ville slå til var de væk. Jeg var nærmest nedtrykt.

Det ændrede virkeligt på min opfattelse af highend.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Komplet Burmester-setup i Vegas 2006, som i den grad tog pusten fra folket: 

* 2 effekttrin 911 MKIII
 * Pre. amp 808 MK5 speciel edition
 * Cd-spillen 001
 * Speaker, reference line B-100
 * Powerconditioner 948

En total uforglemmelig lytteoplevelse

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Sendt: 11 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Er efterhånden ved at være nogle år siden, men er ubetinget det bedste jeg endnu (og måske nogensinden) vil høre:

Gryphon:
Mikado
Mirage (mener jeg)
Antileon Mono

Focal JMlab Grand Utopia

Sat i et rum, der var specialbygget til præcis det setup

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Sendt: 13 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
...Han havde lige byttet et sæt Pioneer mono-blokke og pre amp ind. Der var et helt specielt reference sæt pioneer havde lavet og det var muligvis det eneste i DK. Det var klasse A monoblokke på tror jeg 100w stykket. Jeg kan ikke finde det på nettet lige nu...

Nu fandt jeg det:

http://www.thevintageknob.org/PIONEER/C7/C7.html#

http://www.thevintageknob.org/PIONEER/M7/M7.html

Sig til hvis i ser det til salg

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

MBL det store er et af dem ud af mange.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 13 August 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Mener at nyprisen for det pioneer sæt lagde omkring 300000kr, bare lige en lille bemærkning herfra!

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 August 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Rør på Avalon Ascendant - det imponerer mig hver gang. Jeg tror faktisk ikke engang jeg har hørt denne opsætning med en pladespiller - endnu.
Min næste højttaler...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 14 August 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
troelskn skrev:
...Han havde lige byttet et sæt Pioneer mono-blokke og pre amp ind. Der var et helt specielt reference sæt pioneer havde lavet og det var muligvis det eneste i DK. Det var klasse A monoblokke på tror jeg 100w stykket. Jeg kan ikke finde det på nettet lige nu...

Nu fandt jeg det:

http://www.thevintageknob.org/PIONEER/C7/C7.html#

Sig til hvis i ser det til salg

Til...

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 15 August 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Et meget voldsomt setup jeg har hørt hos min gl. hifi-ven Henrik B bestod af Linn Isobarik højttalere på stativ, og 2 LK100 effektforstærkere og en Linn forforstærker (som jeg ikke helt husker). Lydkilden var en Thorens TD 320 med Ortofon MC10 Super II.  Dette anlæg kunne virkelig noget i visse henseender:
Der var alt det fodtramp, Linn altid har reklameret med. Det kunne spille PA højt, så man fik tinnitus. Og alle plader lød vildt dynamisk. Jeg husker at Henrik spillede TV2 Nutidens Unge, og Gnags X. Og begge studieplader lød fuldstændig som om der blev spillet live i et lille musiksted. Altså en gengivelse, der på mange punkter satte sit fingeraftryk på alle pladerne, men som også lød fantastisk.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes