Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Diskotek? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

En ven og jeg overvejer at starte et lille diskotet, i ved sådan et lille et som tager rundt og spiller til private fester osv. Dette gør vi fordi at vi begge er under uddannelse til pilot, og mangler penge til det, så det skal heller ikke være dyrt at oprette. Min ven har et rimelig godt lysshow til 30.000,- som han engang gik op i. men jeg skal så sørge for lyden. jeg har ikke så meget, men har lige bestilt nogle Cerwin vega V-15F højtalere (kan ses på hi-fi klubben's hjemmeside) før vi fandt ud af det.

Det jeg vil spørge om er:

1. Er mine CV højtalere mon store nok til at kunne spille godt op til at starte med, når det kun er til private fester +lidt større?
  2. Hvor stor en forstærker skal jeg op i for at jeg kan udnytte mine højtalere på det yderste, uden at det kommer til at koste en bondegård?
  3. Hvis mine højtalere ikke er gode nok til at starte med, hvad skulle jeg så kigge på?
  4. Og tror i at folk vil være interesseret i sådan et mobilt diskotek, som ikke er så stort igen???

Håber i vil tage jer tiden til at svare.

Mvh.

Brian / trance-boy

Til top Vis Trance-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trance-boy

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

For det første vil jeg henvise dig til siden www.djz.dk der er meget bedre til at besvare dine spørgsmål på dette område.

Derudover vil jeg med det samme slå fast, at der ikke er ret mange penge i at køre mobilt diskotek. SLET ikke for nystartede diskoteker. Det er en hård branche med alt for stort udbud i forhold til efterspørgslen.

Derudover vil jeg ALDRIG anbefale dig at bruge Cerwin Vega "hifi" højtalere. Du skal op i noget der er langt mere profesionelt for at det holder i længden. Det samme gælder dine forstærkere. Prøv at spørg inde på DJz hvad folk vil anbefale dig at købe for dine penge.

Du skal være klar over at det er en meget hård branche. Det er lysten til det der skal drive værket i starten. Ikke pengene, for de er der ikke. Har i forresten musikken i orden? Det koster MINDST 500 kroner om måneden at holde en pladesamling "up to date" foruden klassikerne man skal have.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Altså nu siger jeg jo at det ikke skal være noget som skal være det heæt store... noget småt som bare lige kan spille en privat fest op... Det er jo det eneste. så at gå ud og ofre penge på noget prof udstyr er jo dumt hvis jeg netop ikke skal være prof.

Det skal bare kunne løbe rundt.... lidt i overskud.

Angående mine højtalere, sagde jeg jo at jeg nemlig ikke ville blive ved med at bruge dem, men købe noget bedre senere, når jeg har råd, for jeg ved skam godt at det ikke holder....

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

En brugt prof højtaler behøver skam ikke koste mere end 4000 som de CV gør. Til gengæld er de langt mere egnede til formålet.

Hvis i er indstillet på at knokle, skal det nok lykkes jer at få et lille overskud, men i skal for guds skyld ikke prøve at regne jeres timeløn ud efter udgifterne er betalt. Så bliver i kede af det

Prøv at oprætte et lignende indlæg på DJz. Der er et forum der er beregnet til spørgsmål som dit.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg var engang medejer af et diskotek, der netop kørte rundt og spillede til arrangementer.

Det er absolut ikke noget der kan anbefales, hvis man gerne vil tjene ekstra penge! Faktisk går det lige den modsatte vej, og specielt i starten! Har i husket at regne på udgifterne? Som Rune siger, min. 500 kr. til plader hver måned, faktisk vil jeg tro i skal op i nærheden af 1.000 kr..

Lysshow til 30.000 kr.? Er det Martin's udstyr i bruger, i så fald skal i huske at de pærer kan ryge hurtigt nogle gange, og de er ret pebrede i indkøbspris.

Alt dette skal desuden ses i lyset af nogle elendige arbejdstider. Der skal jo mødes ind og gøres klar, desuden skal udstyret transporteres rundt, og pakkes ned og gøres - tit midt om natten.

Beklager jeg lyder lidt skeptisk, men jeg mener som Rune at det er lysten der driver værket, og ikke muligheden for at tjene penge for de fleste..  

Men jeg er selvfølgelig meget interesseret i at høre hvordan det går for jer!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

okay. ja 30.000 siger han det koster, og 800 for en ny pære

Derfor har vi valgt at dele det op, så min makker står for lyset og jeg så står for lyden.

Vi har tænkt på at til at starte med er det jo faktisk kun private fester vi kommer rundt til, og ville 200 i timen være helt galt, da vi jo lige skal have os en omgangskreds til at starte helt fra bunden med? Vi har 2 cd-afspillere, mixerpult og styring til lys. men vi mangler stadig en god forstærker?

Og efter som vi begge er piloter, har vi tænkt på navnet "Airparty"  

Mvh.

Brian

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet CV' s CLSC-15 højttaler i stedet?

Den må kunne spille højere med de horn, og var måske mere velegenet til regulært disko brug. Spørg evt. i Hifi Klubben hvad de vil anbefale.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:

okay. ja 30.000 siger han det koster, og 800 for en ny pære

Derfor har vi valgt at dele det op, så min makker står for lyset og jeg så står for lyden.

Vi har tænkt på at til at starte med er det jo faktisk kun private fester vi kommer rundt til, og ville 200 i timen være helt galt, da vi jo lige skal have os en omgangskreds til at starte helt fra bunden med? Vi har 2 cd-afspillere, mixerpult og styring til lys. men vi mangler stadig en god forstærker?

Og efter som vi begge er piloter, har vi tænkt på navnet "Airparty"  

Mvh.

Brian

Ok. Hvis man gerne vil, skal man selvfølgelig også gøre det.

200 kr. er vel meget fornuftigt. Men prøv lige at regn på jeres timeløn, når alle udgifter fratrækkes. Og regn lige på hvor lang tid der går før jeres nuværende udgifter er dækket...

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

hele pointen er nemlig at de eneste udgifter vi har er en ny forstærker. jeg har også overvejet CV-CLSC-15....

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:
hele pointen er nemlig at de eneste udgifter vi har er en ny forstærker.

Det er meget godt, men hvad med kørsel, 500-1000 kroner om måneden til musik (i skal nok regne med op til 2000 i opstartsfasen hvis i ikke allerede har en HELT masse liggende), samt nye pærer og sidst men ikke mindst afskrivning af værdi på det udstyr i bruger. Det bliver jo mindre og mindre værd hele tiden.

Jeg siger ikke at i ikke skal kaste jer ud i det. Jeg siger bare at i nok skal regne med at der går langt tid før der er penge i det, og at det er hård arbejde. Til 200 kroner i timen er der ingen penge i det. Omvendt er det meget svært at forlange mange penge for et job når man ikke har opbygget et "brand" eller kundegruppe.

Held og lykke med det!!!!!

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at i har forstået det hele helt forkert.

Det lyder som om at vi skal til at være verdenskendte.

Det eneste vi skal er at tage lidt rundt og spille til små private fester en gang i mellem. dvs at vi behøver jo altså ikke at købe for 1000,- cd'ere hver måned, vi har 400 nu og det er okay til at starte med. angående udstyret så bliver det jo altså heller ikke slidt så meget, ment på den måde at vi jo netop ikke skal ud og spille hver weekend.

Vi skal bare have det sjovt til nogle små fester ikke andet....

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være vi misforstod. Det var nok fordi du skrev følgende:

En ven og jeg overvejer at starte et lille diskotet, i ved sådan et lille et som tager rundt og spiller til private fester osv. Dette gør vi fordi at vi begge er under uddannelse til pilot, og mangler penge til det

Jeg er helt sikker på, at i nok skal få det sjovt med det. Det er hård arbejde, men også virkelig underholdende når det hele bare klapper.

For at mindske jeres afskrivning så meget som muligt på udstyret, syntes jeg du skal købe det brugt. Men pas på. Meget prof. udstyr er ofte meget slidt efter mange år på landevejen. Men holder man sig til det nyere brugte, er der mange penge at spare. Især når i ikke selv skal bruge det så ofte igen.

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

okay... det vil vi lige prøve at kigge efter så...

Jeg har snakket med en god ven og han siger at til alle de firmafester og lign. han har været til har de bare haft en bærbar com med og satte op med MP3. Men er det ikke ulovligt egentligt? for ellers kunne man jo spare mange cd'ere?

Mvh.

Brian

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jov, det er i høj grad ulovligt. Derudover er det skide uprof. og fjerner ligesom enhver sjov ved at mixe numrene. Hvis jeg skulle betale 200 kroner i timen for et diskotek, ville jeg som arrangør blive både skuffet og sur hvis du havde en bærbar fyldt med MP3 som musik med.

Jeg har forresten aldrig set det praktiseret ved diskoteker der ligefrem fik penge for deres arbejde.

I skal også være klar over, at det er en meget god idé at lave en form for kontrakt som arangøren underskriver når i får bookingen der indeholder jeres krav til strøm, plads, betaling, ansvar for dit og dat osv.

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

okay, så holder vi os bare langt væk fra det, det lød nemlig bar fristende. men det er rigtigt, det er ikke det samme.

Okay, så man skulle måske lave en slags formular som de skulle udfylde og skrive under på, hvori vores krav stod?

En anden ting er moms, ville det være smart at blive momsregistreret??

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:

okay, så holder vi os bare langt væk fra det, det lød nemlig bar fristende. men det er rigtigt, det er ikke det samme.

Okay, så man skulle måske lave en slags formular som de skulle udfylde og skrive under på, hvori vores krav stod?

En anden ting er moms, ville det være smart at blive momsregistreret??

Det er vel op til jer selv.  Hvis i tør tage chancen og lade være med at blive registreret, kan i jo blive tvunget til at betale det hele tilbage - såfremt i bliver opdaget. Men det giver jo lidt ekstra i kassen.

Så i må nok afveje det mod jeres målsætning om at tjene nogle gode penge..

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

okay, men det burde man gøre?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

øhh. Det er noget med at når din omsætning er under eet eller andet beløb om året, skal du ikke være momsregistreret. Tror det er omkring 30.000 om året, men jeg er ikke sikker på noget som helst af det.

Jeg tror det kræver rigtig meget uoverskueligt papirarbejde at være momsregistreret, hvis man ikke har forstand på det.

Der må være nogen derinde der ved noget mere om den slags.

Mit Hifi

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:
okay, men det burde man gøre?

Det kommer selvfølgelig an på hvor lovlydig du er, men ellers ja - det bør man gøre!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Af de mobidiskoteker jeg har haft kendsab til, er det kun de meget store eller udlejningsfirmaerne der har været momsregistreret. Det normale, mindre mobiltdiskotek som jeres, er det sjældent.

Mit Hifi

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes