| Forfatter |
|
jobs Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg står i den situation at jeg vil købe et lydanlæg til min datter. For øjeblikket har hun intet, så nu skal hun have noget, men helst noget hun selv kan betjene.
Jeg havde tænkt mig noget der kan afspille MP3 og/eller streame fra nettet (spotify?). Måske tilkøbe nogle bluetooth højtakere der kan sættes et andet sted i rummet end hvor afspilleren er.
Hun har en Ipad samt en stationær PC. Begge kan jo bruges som løsning. Jeg er dog ikke vild med at benytte hendes Ipad, da jeg IKKE er gode venner med Itunes, når det kommer til synkronisering af musik osv.
Hendes PC kunne køre spoty, og så smide nogle højtalere til, men vil egentligt gerne have noget der er lidt smartere, hvor jeg blot smider MP3 musik på en USB eller noget, som hun derefter kan afspille.
Har i nogle forslag til en eventuel løsning?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min søn på 7 bruger Airplay på en Pioneer A1, streamer via en iPad og iPhone hvor der er installeret Spotify. Han bruger den
også til youtube m.m. Det virker også i resten af huset via ATV og surround delen af anlægget.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.qacoustics.co.uk/q-acoustics-bt3-bluetooth-speake rs.htm
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Audioengine A5 stående i stuen. Imponerende god lyd til pengene. De har sågar en enhed man kan koble direkte
i højttaleren så den kører trådløs.
3000 for højttalerne og 1000kr i tilkøb for den trådløse del.
Godt nok en del penge til sin 6 årige datter, men de spiller faktisk rigtig godt.
Du er velkommen til at komme til Aars og give dem et lyt over en kop kaffe, men de er ikke til salg
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jobs skrev:
Hejsa,
Jeg står i den situation at jeg vil købe et lydanlæg til min datter. For øjeblikket har hun intet, så nu skal hun have noget, men helst noget hun selv kan betjene.
Jeg havde tænkt mig noget der kan afspille MP3 og/eller streame fra nettet (spotify?). Måske tilkøbe nogle bluetooth højtakere der kan sættes et andet sted i rummet end hvor afspilleren er.
Hun har en Ipad samt en stationær PC. Begge kan jo bruges som løsning. Jeg er dog ikke vild med at benytte hendes Ipad, da jeg IKKE er gode venner med Itunes, når det kommer til synkronisering af musik osv.
Hendes PC kunne køre spoty, og så smide nogle højtalere til, men vil egentligt gerne have noget der er lidt smartere, hvor jeg blot smider MP3 musik på en USB eller noget, som hun derefter kan afspille.
Har i nogle forslag til en eventuel løsning?
|
|
|
Mine drenge på 7 og 8 år har Sonos. Det kan ikke gøres meget bedre - vi har det også i resten af huset sammen med en streamingtjeneste.
S3/S5 eller endnu bedre den nye Playbar - helt fantastisk.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min dreng på 7 har fået et sæt Creative computerhøjtalere (2.1) med minijack tilslutning og en android telefon med
Wimp. Der var samlet for godt 1000 kr, og det spiller glimragende til formålet.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i den grad anbefale sonos. ALt efter værelsets størrelse kan en play3 nok gør det.
integration med med spotify, mp3 samling på wifi. kan tilgås med app på både apple/android/pc. det virker og spiller rigtig fint
til prisen.
min datter på 4år bruger det helt uden hjælp eller vejledning.
musashi
|
| Til top |
|
| |
jobs Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her forum er simpelthen fantastisk. Ikke mange steder man får så hurtig og kompetent hjælp. Jeg sætter stor pris på det folkens.
Der er nogle rigtig gode forslag allerede. Lurer lidt på Pioneer A1 og Sonos Play1/3 løsningerne.
Sonos lader til at være den mest alsidige, men også dyreste løsning. Fordelen er dog at den lader til at kunne udbygges efter behov. Det appellerer også riogtig meget til mig at der både er Spotify, samt mulighed for MP3 via wifi, da det gør det nemt for mig at administrere.
Så skal prisen blot 'sælges' til konen, der nok vil være stopklodsen for en alt for kostbar løsning :)
Addendum:
Vil dog sige at Pioneer A1 har nogle fede features også. Ser dog ud til at den skal streame MP3 via Airplay, hvilket tvinger mig til at bokse med Itunes hver gang musikken skal opdateres.
|
| Til top |
|
| |