Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lydanlæg til 6 årig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg står i den situation at jeg vil købe et lydanlæg til min datter. For øjeblikket har hun intet, så nu skal hun have noget, men helst noget hun selv kan betjene.

Jeg havde tænkt mig noget der kan afspille MP3 og/eller streame fra nettet (spotify?). Måske tilkøbe nogle bluetooth højtakere der kan sættes et andet sted i rummet end hvor afspilleren er.

Hun har en Ipad samt en stationær PC. Begge kan jo bruges som løsning. Jeg er dog ikke vild med at benytte hendes Ipad, da jeg IKKE er gode venner med Itunes, når det kommer til synkronisering af musik osv.

Hendes PC kunne køre spoty, og så smide nogle højtalere til, men vil egentligt gerne have noget der er lidt smartere, hvor jeg blot smider MP3 musik på en USB eller noget, som hun derefter kan afspille.

Har i nogle forslag til en eventuel løsning?
Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Min søn på 7 bruger Airplay på en Pioneer A1, streamer via en iPad og iPhone hvor der er installeret Spotify. Han bruger den
også til youtube m.m. Det virker også i resten af huset via ATV og surround delen af anlægget.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

http://www.qacoustics.co.uk/q-acoustics-bt3-bluetooth-speake rs.htm
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt Audioengine A5 stående i stuen. Imponerende god lyd til pengene. De har sågar en enhed man kan koble direkte
i højttaleren så den kører trådløs.

3000 for højttalerne og 1000kr i tilkøb for den trådløse del.

Godt nok en del penge til sin 6 årige datter, men de spiller faktisk rigtig godt.

Du er velkommen til at komme til Aars og give dem et lyt over en kop kaffe, men de er ikke til salg

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jobs skrev:
Hejsa,

Jeg står i den situation at jeg vil købe et lydanlæg til min datter. For øjeblikket har hun intet, så nu skal hun have noget, men helst noget hun selv kan betjene.

Jeg havde tænkt mig noget der kan afspille MP3 og/eller streame fra nettet (spotify?). Måske tilkøbe nogle bluetooth højtakere der kan sættes et andet sted i rummet end hvor afspilleren er.

Hun har en Ipad samt en stationær PC. Begge kan jo bruges som løsning. Jeg er dog ikke vild med at benytte hendes Ipad, da jeg IKKE er gode venner med Itunes, når det kommer til synkronisering af musik osv.

Hendes PC kunne køre spoty, og så smide nogle højtalere til, men vil egentligt gerne have noget der er lidt smartere, hvor jeg blot smider MP3 musik på en USB eller noget, som hun derefter kan afspille.

Har i nogle forslag til en eventuel løsning?

Mine drenge på 7 og 8 år har Sonos. Det kan ikke gøres meget bedre - vi har det også i resten af huset sammen med en streamingtjeneste.

S3/S5 eller endnu bedre den nye Playbar - helt fantastisk.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Min dreng på 7 har fået et sæt Creative computerhøjtalere (2.1) med minijack tilslutning og en android telefon med
Wimp. Der var samlet for godt 1000 kr, og det spiller glimragende til formålet.

/Bellini

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Kan i den grad anbefale sonos. ALt efter værelsets størrelse kan en play3 nok gør det.

integration med med spotify, mp3 samling på wifi. kan tilgås med app på både apple/android/pc. det virker og spiller rigtig fint
til prisen.

min datter på 4år bruger det helt uden hjælp eller vejledning.

musashi
Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det her forum er simpelthen fantastisk. Ikke mange steder man får så hurtig og kompetent hjælp. Jeg sætter stor pris på det folkens.

Der er nogle rigtig gode forslag allerede. Lurer lidt på Pioneer A1 og Sonos Play1/3 løsningerne.

Sonos lader til at være den mest alsidige, men også dyreste løsning. Fordelen er dog at den lader til at kunne udbygges efter behov. Det appellerer også riogtig meget til mig at der både er Spotify, samt mulighed for MP3 via wifi, da det gør det nemt for mig at administrere.

Så skal prisen blot 'sælges' til konen, der nok vil være stopklodsen for en alt for kostbar løsning :)

Addendum:

Vil dog sige at Pioneer A1 har nogle fede features også. Ser dog ud til at den skal streame MP3 via Airplay, hvilket tvinger mig til at bokse med Itunes hver gang musikken skal opdateres.
Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes